Review :LA BOURSE LABOURSE SHAMPOO TREATMENT SYAMPU & Essential Tonic Conditioner

by - February 28, 2019

Hi korang. harini aku tergerak hati nak share pasal satu shampoo ni, yang aku baru beli bulan lepas. Ok ada perkara menarik yang aku nak sharekan bersama korang tentang kebaikkan shampoo ni. Tapi sebelum tu meh nak tanya apa masalah utama kaum wanita. Tahu kan rambut tu mahkota wanita. Tapi kalau dah rosak, kesan dari chemical yang ada dalam produk rambut yang diguna setiap hari memang parah lah kan. Sama lah kes macam rambut aku. Secara jujurnya, aku sangat suka warnakan rambut. Terlalu suka. Cuma lately ni bila rambut dah haruk teruk, kelam kabut lah nak kena cari solution untuk baik pulih balik rambut kan.



Antara masalah wanita dan rambut, bila ada anak kecik. kata orang tua-tua, bila bayi kita menyembur atau dalam pahaman lain, anak suka sembur-sembur air liur, rambut si ibu automatik akan gugur. Tak tahu lah mitos tu betul ke tidak. Macam aku dulu alhamdulillah, azriel sembut patplohkali sesaat pun tak ada gugur. tapi rambut kering dan kadang susah nak urus. Ada yang bermasakah rambut putih sebelum usia. kata orang lagi ia adalah penyakit keturunan. Tapi aku pun sekarang ada je, 2-3 lai gray hair. Standard lah tengok umur la pulak. Tapi itulah mesti korang dah cuba macam-macam produk dan telan vitamin rambut yang tak menang tangan producer luar sana jual. Kalau murah boleh maaf lagi. Yang jenis rebrand  produk tapi letak harga tak hingat. Pahtu claimed produk dia berjaya selesaikan masalah rambut. Hakikatnya sesetengah founder yang aku dapat tahu lah, diorang pun pakai extension dan kadang yang aku tahu lah, diorang pun pergi buat expert treatment yang bayar riban tu. Itu sangat tak bagus lah. Menipu sangat tau.

So harini, aku nak kongsi dengan korang lah, shampoo yang aku guna kira ni dah masuk 2 minggu dan sangat tak sangka result dia mampu buat korang sawan tangis macam aku. Ok originally aku si pemilik rambut yang super halus nipis dan sikit. Dah memang itu pattern aku kot. Naseb Azriel rambut lebat ikut daddy dia. So kes macam rambut aku ni, paham-paham lah, bila rambut sikit, nampak sangat buruk lah, kalau ikat rambut terus nampak kepala ko bulat dan botak. Huhuhu memalukan betul. (hihi boleh je cover pakai hijab) haip tak baik tau. ikhlas boleh tak kalau nak tutup aurat tu. Dah tak mau melalut.

Korang penah dengar , nampak atau jumpa orang jual ni tak??!!

La Bourse Shampoo sesuai untuk 16 tahun dan ke atas, lelaki dan perempuan


Fungsi: ✅ Mengurangkan rambut gugur ✅ Melebatkan rambut ✅ Memanjangkan rambut ✅ Menghilangkan kelemumur ✅ Menguatkan akar rambut Amat sesuai bagi mereka yang bermasalah seperti: ⛔️ Rambut gugur ⛔️ Lambat panjang ⛔️ Kelemumur ⛔️ Berminyak ⛔️ Gatal-gatal ⛔️ Rosak ⛔️ Bercabang ⛔️ Kering

La Bourse Paris Hair Repair Treatment “Natural Mild Formula” Revival & Strengthning Rawatan Rambut untuk menjadikan rambut tidak kering, tidak mudah rosak dan memulihkan rambut yang rosak serta menguatkan akar rambut.Treatment ini mengandungi campuran Herba Horsetail, Ginseng dan D-Pathenol yang secara langsung membaiki secara mendalam serta menyuburkan rambut. Rambut anda juga akan kelihatan bersinar semula dan menjadikan ia mengalir lembut , tidak mudah gugur, hujung rambut tak bercabang dan tidak kering serta sihat dari akar ke hujungnya. Kandungan Purified WaterCetearyl  ALCOHOL Mineral Oil
Behentrimonium ChlorideCeteareth-25Ceteareth-6Cetrimonium ChlorideAmodimethiconeFragranceHydroxypropyltrimonium Hydrolyzed CollagenStearyl AlcoholPolyquaternium-47Trideceth-12Magnesium NitrateSodium ChlorideSodium BenzoateMethylchloroisothiazolinoneMagnesium ChlorideMethylisothiazolinonePanax Ginseng Root ExtractPanthenolHamamelisVirginiana (Witch Hazel) Leaf Extract.AesculusHippocastanu (Horse Chestnut)Seed Extract Kelebihan La Bourse Essential Tonic Shampoo Membersihkan rambut dan akar rambut dari kelumur dan minyakMembersihkan kulit kepala menjadikan lebih bersih  Sambil membesarkan saluran kapilari darah dan mengaktifkan rambut papilaMerangsang pertumbuhan rambut baruMelindungi keguguran rambut bagi masalah rambut gugur  Memastikan pembersihan kelemumur dan mengelakkan gatal kulit kepala  Sesuai untuk lelaki & wanitaFormulated with Horse Tail Extract Ginseng, Panthenol dan Vitamins  Cara penggunaaan Tuangkan La Bourse Essential Tonic Shampoo dalam kuantiti yang sepadan dengan rambut anda dan urutkan di kepalaSetelah berbuih dan ratakan seluruh kepalaBilas rambut anda sehingga bersih


Tapi lepas pakai Shampoo ni. bersama


Essential Tonic Conditioner -250ml

Mencantikkan rambut menjadi lebih sempurna dengan extract herba dan ginseng Membantu merangsang peredaran darah di bawah kulit kepala. Menguatkan akar rambut. Mempercepatkan pertumbuhan rambut mempercepatkan dan menggalakkan pertumbuhan supaya rambut lebih cepat panjang menjadikan rambut lebih lembut dan licin menjadikan rambut lebih berlun dan senang diuruskan menjadikan rambut lebih sihat dan bersinar **** di syorkan digunakan selepas menggunakan syampoo la bourse With Horse Tail Extract Ginseng & D-panthenol 


**cara penggunaaan la bourse hair care*****

1. tuangkan LABOURSE SYAMPOO dalam kuantiti yang sepadan dengan rambut anda dan urutkan di kepala-setelah berbuih dan rata seluruh kepala bilas rambut korang yer.



Testimoni sebanar dari pengalaman:

Jujur cakap shampoo ni sumpah bagus. Rambut aku lately ada lah putus-putus. Lepas tu macam-macam pakai. Belum cerita waktu tengah mandi dan shampoo rambut guna produk biasa pakai. dia punya tercabut rambut. memang macam orang sakit leukimia. Nangis tengok rambut mudah tercabut cmtu. maknanya akar rambut jadi tak kuat.Tapi dua beradik ni lah yang telah selamatkan aku. Ada jugak dengar pasal shampoo ni. Tapi kebanyakkan seller jual mahal. dan dapat tahu ada menipu juga. So hari tu tergerak hati bukak Shopee nampak ramai yang view service dia bagus. So aku pun tekad lah swipe dan beli. Memang sepantas kilat. Harini order bagi bayar siap. esok petang dah sampai. Wallaweii bagus betul. Tak sangka lah memang laju service dia. Siap ada free gift lagi tahu.

Korang tahu tak harga 2 set + 1 hair tonic dia hanya RM41 + postage alah dalam RM55 kot xsilap. still berbaloi lah. Dan tonic dia rase berangin dan segar je kulit kepala. Hasil dia setelah 2 minggu. Rambut aku senang urus, paling penting dalam 2 minggu dah ada banyak baby hair. Lagi satu ia akan buat rambut korang volumise gittew. Takda lah kelepek nipis je. Tapi memang puas hati lah. Bab rambut putus dan gugur masa mandi memang boleh dikatakan tak ada. Tak ada wei.. magic tak. So aku bagi 10 BINTANG untuk produck ni.

Kalau korang nak usha owner page ni cer pegi kat link ni : shopee.com.my/jomshopbeauty (Cosmetic dan fashion Hub). ramai puji service dia. Aku tak kenal dia. yang pasti lepas habis stock ni aku nak repeat.

sekian...


Nah belanja gambar. Dulu rambut atas tu macam nipis sangat dahtu kelepk je.. xda nak nampak kembang banyak cmni. Tapi alhamdulillah dah makin ok. Mau kalau 3x restock ni.. dah jadi lebat melampau lak rambut ni. Tapi pada aku. aku sangat suka.


You May Also Like

21 Comments

Powered by Blogger.