Resepi Mi Sedap Goreng Pedas Kaw-Kaw!!

by - March 16, 2016



Sekarang aku kemaruk makan meggi goreng pedas kaw-kaw. Yang pasti meggi goreng tu bukan dari kedai tapi dari air tangan aku sendiri. Sejak pertama kali adik aku buatkan meggi goreng, sampai sekarang masih teringat kat meggi goreng dia. Itu pasal lah gigih aku belajar masak meggi goreng ni. Pemilihan brand meggi apa pun penting tau. Dan aku memilih Mi Sedap. Tahlah sebab tekstur mi die tak kembang selepas direndam kot. Lepas tu kebanyakkan kedai makan memang guna Mi Sedap untuk Goreng-goreng. Ada je yang guna MAGGI tapi untuk jenis masakan berkuah atau sup suai lah kot.

Cara-cara nak masak tu senang lah sangat.

  1. Rendam Mi Sedap dengan air panas dalam 2 minit .
  2. Bahan rencah tu dah sedia ada ketepikan dulu.
  3. Tumis bawang putih sama bawang besar sampai naik bau.
  4. Campurkan segala rencah yang memang sedia ada dalam 1 pack Mi Sedap tu.
  5. Gaulkan kesemua bahan dan masukkan cili api (mengikut tahap kepedasan)
  6. Masukkan Mi Sedap (yang telah ditapis airnya) gaulkan sekali jalan dan kemudian tambahlah kicap pekat or sos ikut rase tekak korang dan SIAP! untuk di ngap.. Jemput.
P/S : Makanan paling senag ringkas dan tak berapa sihat aku suka makan setakat ni. Sekian....

You May Also Like

2 Comments

Powered by Blogger.