Suu Balm ™ - Mampu mengawal dan merawat kegatalan kekeringan kulit hanya dalam beberapa minit.

by - March 02, 2019



Kulit gatal adalah salah satu masalah yang kerap dan kian meningkat para pengidap. Sesiapa sahaja akan mendapat masalah kulit gatal ini, tidak kira diperingkat usia mana pun, mahu kanak-kanak atau orang dewasa. Bayangkan kalau satu badan miang disebabkan kegatalan akibat masalah kulit seperti eczema terutamanya. Bagaimanakan perasaan anda. Melihat kulit si pengidap pun kita dah mula rasa miang. Ini kulit sendiri mau luka kulit di siat akibat cakaran garuan dari kuku jari.

Ramai orang mempunyai kulit gatal, selalunya disebabkan oleh pelbagai keadaan kulit biasa, seperti eczema (atopic dermatitis), psoriasis, atau sarang (urticaria), yang memberi kesan kepada kualiti kehidupan seharian. Perkara yang paling teruk tentang gatal adalah bahawa menggaru membuatnya lebih teruk, dan orang dengan eczema merasakannya lebih daripada kebanyakan orang, jadi mereka mendapat serangan ganda ke atas badan.

Dr Tey Hong Liang, mengendalikan Klinik Itch di Pusat Kulit Negara di Singapura, pusat kecemerlangan serantau dalam masalah kulit. Menyedari bahawa pelembap dan krim yang sedia ada tidak mencukupi untuk merawat kulitnya yang gatal, Dr Tey memutuskan untuk membuat penyelesaian.

Dr Tey mencipta satu penyelesaian melaui bahan pelembap berasaskan ceramides, yang memulihkan halangan kulit semula jadi. Menthol berfungsi dalam masa beberapa minit untuk melegakan gatal, sementara kesan penyejukannya juga menggalakkan aplikasi kerap, yang penting untuk membolehkan ceramides membaiki halangan kulit. Selepas dua tahun penyelidikan dan maklum balas positif daripada pesakitnya, Dr Tey mencari rakan kongsi untuk membantu menjadikan produknya tersedia di seluruh dunia.

Pasangan yang dipilihnya ialah Good Pharma Dermatology, sebuah syarikat yang ditubuhkan oleh Dr John O'Shea dan Jason Humphries. John adalah seorang doktor perubatan dari Ireland, dengan pengalaman menangani masalah kulit secara amnya, dan Jason seorang pakar pemasaran yang mengkhususkan diri dalam produk farmaseutikal. Bersama-sama, mereka menyaksikan pentingnya menjadikan produk Dr Tey tersedia kepada orang di seluruh dunia.




Experiment di jalankan sepanjang majlis berlansung bagi menunjukkan kesan tindakbalas bahan produck pada kulit.


Mereka menjalankan kajian di Pusat Kulit Negara untuk membuktikan keselamatan dan keberkesanannya. Kajian itu menunjukkan pengurangan gatal 56% untuk orang yang mempunyai eczema. Kajian lanjut telah menunjukkan bahawa lebih daripada 90% orang mula mendapat kelegaan dari gatal dalam beberapa minit menerapkan produk.





Bersama Blogger Ruby.my yang ramah dan berkebolehan dalam segala hal.


Semalam berlansung satu acara di Natalie Gourmet Studio I’Espace PJ, dengan kerjasama bersama pihak Watsons dimana pelbagai aktiviti telah dianjurkan. Ini adalah bagi memberikan pendedahan secara terperinci tentang pemasalahan kulit terutamanya kegatalan yang akhirnya melibatkan masalah kulit yang berat. Sepanjang acara berlansung, kami telah didedahkan dengan bahan yang digunakan dalam penghasilan produk SuuBalm ini oleh Dr John. Dalam masa yang sama kami telah melalui satu pengalaman dimana melakukan sendiri ujian terhadap product dengan kesan selepas disapu. Ternyata rasa sensasi yang terhasil dari bahan tadi telah memberikan rase segar pada kulit. Dan inilah yang diperlukan oleh pesakit eczema. Selepas dari aktiviti experimental tersebut. Perkongsian dari Ms Rocyie Wong seorang Psoriasis Fighter yang telah mengidap penyakit kulit selama bertahun lamanya, telah meluangkan masa untuk bercerita tentang perjalanan beliau dalam menangani masalah kulit beliau. Dan SuuBalm telah membawa beliau kepada kehidupan baru dimana masalah kulit beliau telah Berjaya di atasi dan beliau sangat gembira dengan result selepas menggunakan produk SuuBalm ini.

APAKAH PSORIASIS?
Psoriasis adalah keadaan keradangan biasa yang menjejaskan kulit. Memberi kesan kepada lelaki dan wanita secara sama rata, dan boleh berlaku pada usia apa pun, walaupun ia kurang biasa pada zaman kanak-kanak. Ia cenderung untuk datang kembali.
Kemunculan psoriasis adalah patch (dipanggil plak) kulit merah, bersisik, kering, yang sering sangat gatal dan boleh menyakitkan. Ia tidak menular, walaupun sesetengah orang akan melihat kulit yang terjejas dan berfikir bahawa ia adalah. Walaupun kebanyakan keadaan kulit, sendi juga boleh terjejas.
Nak tahu lebih terperinci tentang suubalm?
Suu Balm ™ - Mampu mengawal dan merawat kegatalan eczema dan kekeringan kulit hanya dalam beberapa minit..

Produk Suu Balm juga mampu merawat dan mencegah masalah kulit seperti
·        Eczema
·        Dry Skin
·        Sensitive Skin
·        Psoriasis
Produk Suu Balm juga terdiri daripada Suu Balm Original ataupun untuk Kids.
Boleh terus ke laman rasmi mereka di : https://www.suubalm.com/en/
Jadi kat mana boleh dapatkan produk Suu Balm ni?
Semestinya di mana mana outlet Watsons di seluruh negara.



You May Also Like

0 Comments

Powered by Blogger.