3 March 2014

Puding roti Comel. Azriel's favorite

Bahan yang mudah dan sangat berkhasiat. Senang disediakan tanpa bahan yang merumitkan. Semestinya kegemaran si anak teruna. Agak2 ada roti yang masih tak habis dan belom tamat expired date boleh lah cuba buat.

Bahan bahan

4 keping roti

250ml susu krim

Butterscotch

4biji telur gred B

Tepung kastad 2 sudu besar.

Caranya

Panaskan susu atas api yg sederhana.
Tapi xperlu sampai mendidih. Sementara tu potong roti kepada 4 bahagia dan buang kerak roti yg keras. Lepas tu sapu butterscotch pada roti nipis sudah. Setelah siap susun dlm loyang pembakar. 

Sambil tu pukul telur bersama susu sehingga sebati dan kembang. Selepasitu masukkan campuran telur dan susu tadi dengan tepung kastad. 

Pkul hingga kembang dan akhir sekali masukkan didalam loyang yang berisi roti tadi. Biarkan selama 15minit utk roti tu kembang dan sebati dengan campuran tadi.

Akhir sekali masukkan dalam oven dan bakar dalam suhu 180 cel selame 30minit atau kerak roti kelihatan keemasan.

Selama mencuba.

Sekian. 

 

2 comments:

.::: Princess MOMOY :::. said...

sedapnya
kiter yang tgk ni pun suka
patut lah azriel suka
eh azriel dah besar lah comel

ComelComot said...

Hehe nt momoy bole cuba buat. Eh.. mau xbesar dah bape lane momoy xsinggah page cml. Sob..sob.. ingt dah lupa kat kita sedey.. tiba2

Cuba Klik tengok apa jadi!