SAFI HYDRA GLOW REVIEW BY COMEL

by - November 05, 2020


Kalau korang tak minum air yang secukupnya ia akan mengakibatkan badan menjadi lesu dan kering, begitu juga kulit wajah yang memerlukan sumber air yang secukupnya bagi memastikan ia sihat lembah dan bercahaya. Dan dari ikibat kurang air kulit akan terkesan dengan masalah kulit yang mana akan mengakibatkan  kulit kehilangan keanjalannya, menjadi lemah dan kering dalam prosesnya sehingga menyebabkan kekeringan, sesak, gatal, kedut bahkan pendarahan.




SAFI Hydra Glow, rangkaian penjagaan kulit yang menghidrat semula jadi yang disertakan dengan Teknologi Hydra Active³ yang terdiri daripada Ekstrak Beras Fermentasi, Vitamin B5 dan Asid Hyaluronik yang dirumus khas oleh SAFI Research Institute dan Halal Certified untuk membantu memberikan kulit kering dengan penghidratan maksimum yang diperlukan untuk mengekalkan tahap kelembapan, menguatkan serta menghalang kulit jadi kering dan akhirnya memberikan kulit yang sihat bercahaya dan cerah dari dalam dan luar.




So kalini i akan review product range dari SAFI Hydra Glow yang mana ia adalah koleksi terbaru dari SAFI yang mampu memberikan kesan seawal seminggu dengan aturan lengkap 5 langkah penjagaan kulit wajah. Jujur i katakan sebenarnya dengan sekali pemakaian sahaja pun dah boleh rasa, dan nampak tahap keanjalan kulit, kelembapan serta glowing kulit adalah jauh beza dari sebelum. Ini kerana 3 bahan penting yang mana 

SAFI Hydra Glow - Bersinar dengan Kulit Terhidrat

SAFI HYDRA GLOW menggunakan Teknologi Hydra Active³?

Apa itu Teknologi Hydra Active³? Ia adalah rangkaian 3 komponen penting iaitu:- 


AIR BERAS yang ditapai

  • Pelembap kulit semula jadi.
  • Meningkatkan ketelusan kulit.
  • Mendedahkan kulit yang berseri dan bersinar.

VITAMIN B5

  • Penghidratan kulit yang kuat untuk mengekalkan kelembapan.
  • Melegakan kekeringan kulit. Mengembalikan kehalusan kulit.

ASID HYALURONIK

  • Mengunci kelembapan kulit dengan berkesan.
  • Menguatkan fungsi penghalang kulit. Meningkatkan keanjalan kulit dan kembalikan keanjalan kulit wajah.

Ia adalah 3X SKIN POWERFUL HYDRANTS


Ok ini adalah review ikhlas dari i, tak sangka SAFI mengorak langkah sejauh ni untuk hasilkan produk skincare yang mana setaraf produk antarabangsa. Kenapa i cakap camtu, sebab tau tak, bukan i nak compare tapi inilah teknology kecantikkan baru yang menggunakan bahan yang kualiti dan terbaik setaraf jenama mewah macam SKII dan seangkatan tapi cost untuk 5 products ni adalah jauh beza murah kalau dibandingkan brand ternama. dahlah result serta merta dan i telah gunakan seminggu untuk melihat hasil yang dikatakan. Ternyata ia membuatkan i kagum. 

Macam korang yang sedia follow i untuk review produk kecantikkan, normally i memang akan guna sendiri produk tersebut dan akhirnya baru kongsikan result. kalau tak bagus i cakap tak bagus, kalau dah bagus murah dan mampu milik, i kena lah share bagi pakat ramai-ramai jadi cantik. Betul kita bukan negara yang beriklim sejuk kering. tapi hydrat kulit adalah penting, bila korang adalah sepesen yang tak suka minum banyak air, terutama sekali air putih. Kerana air putih adalah agen yang penting bagi menjadikan aliran kulit, kelembapan kulit dan keadaan kulit sihat dan cantik. Tapi kalau tak suka minum air putih, dan plak lebih suka minum coffee or air sejuk, lagi cepatlah kering kulitnya. Sebab tulah SAFI MALAYSIA sekali lagi mencipta kandungan yang berteknology, kualiti dan ia telah diuji secara klinikal dan selamat digunakan untuk kulit wajah kita di Malaysia. PH balanca yang diselaraskan adalah amat bagus bagi mengembalikan sturtur dan keadaan kulit yang selama ini mengalmi keradangan akibat cuaca panas dan kering tak menentu di Malaysia. nah... nampak tak bukan biasa-biasa sebab SAFI MALAYSIA mengkaji semua kemungkinan yang boleh bagi harm pada kulit bertepatan dengan keadaan semasa. nak lagi trend masa kini yang amat mencintai step korean skincare yang mana kulit menjadi lutsinar dan sihat. Disebabkan inilah terhasilnya produk yang mengagumkan ini.

Kenapa air beras yang ditapai bagus untuk kulit  yang penuh dengan antioksidan dan amino yang menjadikan kulit lembut serta merta. Betul, nanti layan lah video i apply the product on my face , sumpah memang glowing serta merta dan rasa sangat GEBUS!!!. Kerana kandungan 'PITERA" yang membantu meningkatkan penghasilan sel baru dan menjadikan kulit anjal dan cerah semulajadi. Kira kulit mati akan berkurangan dan akhirnya akan menjadi cerah dengan penggunaan yang tertib. Kira ia sangat membantu bagi those yang tak suka minum air putih/air mengikut sukatan tubuh.


Dan disokong lagi dengan  asid linoleat, yang merupakan asid lemak yang memudarkan dan mengurangkan  sifat anti-radang dan pelembap yang membantu menjaga kulit lembut dan tona sekata.

Hah Kalau nak tahu lagi ia adalah MOST GOOGLED natural ingredients of
2018.The nutrients in the fermented rice water can help shrink pores, tighten and brighten your skin.

Perfect recipe to look Glowing & Radiant.


So berapa harga ni.


Hah murah amat dan lengkap dengan PITERA yer. bahan yang sangat premium serta mewah ada didalam setiap 5 produk SAFI HYDRA GLOW dari SAFI.

Oklah jom layan video review i. sebab kalau menulis pun takda bukti i guna susah juga. hihi tapi inilah kenyataan ia sangat bagus kualiti, mewah selamat serta jimat. Eh lupa ia adalah halal dan sesuai untuk semua jenis kulit terutama sekali kulit kering yang melampau. Selamat berglowing korang.








You May Also Like

0 Comments

Powered by Blogger.