Ramadhan Review @ Chakri Palace Sky View

by - March 15, 2019



Terima kasih kepada pihak Cakri Palace kerana sudi jemput untuk merasai sendiri The Best Thai Food di Chakri Palace Sky View Dorsett Hotel Hartamas. Ini adalah bersempena promosi bufet Ramdhan yang bakal tiba tidak lama lagi.


First time aku sampai sini, like seriously, view dia awesome giler, bayangkan menikmati hidangan lazat di aras tingkat 27 sambil menikmati permandangan suasana malam. Camne? dah boleh bayang tak agak-agaknya. Best kan.

Hah, bab hidangan memang tak payah cakap lah lebih dari 20 hidangan tersedia yang bakal dinikmati pengunjung. Dari segi rasa, memang betul-betul pure rasa Thai Food lah. Paling menjad favorite I adalah pulut mangga dan juga aneka kerabu dan semestinya makanan wanted "Mieng Kam". Sedapnya.... masih teringat lagi rasa sedap tu. huhuhu..

So nak tahu apa hidangan yang ada dihidangkan oleh Chakri Palace Sky View Dorsett Hotel Hartamas adalah hidangan masakan moden dan asli Thai & tempatan yang tersebar dengan pemilihan ulam-ulam dan Kerabu tempatan, sepertiThai Mango Salad, Thai Papaya salad, pembuka thai terkenal dengan tujuh ramuan "Mieng Kam", Samosa, Thai Renyah Spring Rolls, Thai Crispy Fried Noodles dan banyak lagi. Untuk hidangan utama, tetamu boleh menikmati hidangan Thai kami pilihan seperti kambing dalam kari hijau Thai, udang dengan sos mentega yang dihiasi dengan telur masin, aduk cumi goreng dengan masin telur, makanan laut Tomyam, dan daging sapi dengan saus lada hitam dan ikan dengan saus manis & pedas. 



Bagi menghormati musim ramadhan yang istimewa ini tahun, 
Chakri Palace Sky View Dorsett Hotel Hartamas juga memperkenalkan pelbagai kegemaran Malaysia, termasuk Rendang Daging Tok, Masak Lemak Gulai Daging, Ayam Kapitan dan Nasi Beriani. Pilihan di gerai aksi langsung,serta Ayam dan Satwa Sapi Khas Chakri Palace Sky View Dorsett Hotel Hartamas, Ikan Bakar dan Tom Yam Noodles yang akan pasti akan membuatkan deria rasa korang tergiang untuk datang dan rasai sendiri kesedapan masakan dari Thai Chef ni.


Bila dah makan berat dan rasa nak rileks dan chill boleh lah santai tepi balkoni sambil menjamah lagi hidangan pencuci mulut Thai yang terkenal seperti Red Ruby Waterchestnut, beras Thailand mangga dan juga kamikegemaran tempatan seperti kuih-muih melayu, bubur jagung & pisang dan banyak makanan lain.


Hah, Best kan hidangan yang di sediakan, sampai rambang mata bukan? bila membaca. Untuk buat korang rase lebih tempting dengan apa yang aku karang tu.. meh layan gambar juadah pula. layannn...




























Ni lah Thai Chef tu (tak sangka seorang lelaki mampu hasilkan hidangan sesedap ini)




Hah nampak? rambang mata kan.. semestinya semuanya sedap melampau.


Cakri Palace menawarkan pelbagai yang menggoda untuk memuaskan selera pelanggan. Istana Chakri Imperial KLCC & Pavilion Istana Chakri Pavilion  “Tantalizing Tastes of Thailand” akan disediakan setiap hari dari 9 th May 2019. Item bufet diputar dari tiga menu yang berbeza yang disediakan khas untuk bulan Ramadhan dan buka dari jam 7.00 pagi seterusnya

Harga 
RM128 ++ (Dorsett Hotel Hartamas) 
RM108.80 ++ (KLCC) & 
RM98.80 ++ (Pavilion) bagi orang dewasa,
RM64 ++ (Dorsett Hotel Hartamas) RM54.40 ++ (KLCC) & RM49.40 ++ Pavilion) 
setiap kanak-kanak berumur enam hingga sepuluh tahun dan juga untuk warga tua (> 60 tahun) manakala kanak-kanak di bawah umur 6 tahun secara percuma. 

Dapatkan tiket korang sebelum 9 Mei untuk menikmati 20% Off.

You May Also Like

0 Comments

Powered by Blogger.