Koh Gen Do Product Review

by - January 05, 2019




Ok kali ni I nak buat product review dari jenama Koh Gen Do. Mesti ramai yang tidaak tahu akan jenama Koh Gen Do ni. Termasuklah yang tengah menaip ni. maklumlah sekarang ni banyak sangat jenama solekakn yang kian menjadi trend anak muda juga MUA. especially brand dari Korea of course. Tapi Kali ni I taknak compare lah, since both negara ada kualiti dan tektur mengikut kesesuaian pelanggan kan.






Ok sedikit pengenalan tentang jenama Koh Gen Do

Dilahirkan di Tokyo dan dibesarkan di set filem di seluruh dunia, Koh Gen Do menggabungkan tumbuhan yang paling berharga di planet ini dengan teknologi penjagaan kulit Jepun untuk memelihara dan melindungi keupayaan semula jadi kulit anda untuk memulihkan dan berkembang.


Ok ni make up I apply dari jam 8 pagi sebab kena ke Perak untuk attend wedding classmate.


Keadaan makeup I walau dalam tengah hari terik yer.


On the way back to KL sempat singgah naik Cameron perkena Teh. Nampak tak kulit muka I tu. Tak filter tau, dan I solat tau kat RNR Tapah tau. Nampak sihat kan? Magic tak foundation dia. I likeeee...


THE HERITAGE
Pada tahun 1986, pelakon Jepun, Ai Saotome merasakan kulitnya yang tertekan. Dikurangkan daripada jam yang dibelanjakan untuk mencuci muka setiap hari, kulit Ai tidak mempunyai cahaya segar yang dia inginkan. Diilhamkan oleh keperluannya dan tradisi penjagaan kulit yang sangat berakar di negaranya, Ai mula bekerja pada garis penjagaan kulit tulen dan sihat yang direka untuk menyampaikan kulit berseri di dan di luar skrin. Soon Ai memperluaskan faedah penjagaan kulit ke dalam garis kosmetik warna dan Yayasan Moisture yang berwarna merah, telah dilahirkan.

Product pertama ialah

MAIFANSHI MAKEUP COLOR BASE


Tektur yang ringan dan tampak natural serta mengekalkan Basic Warna Makeup adalah primer berprestasi tinggi yang direka untuk membetulkan dan menerangi sebelum asas anda. Fungsi primer seperti anda sedia maklum ia adalah sebagai penyokong untuk mengekalkan warna solekan pada wajah. Supaya sapuan lebih terampil dan kekal. Empat belas bahan berkhasiat kulit termasuk akar mulberi putih dan makanan ekstrak mawar dan menghidrat kulit dengan antioksidan dan kelembapan. Pigmen cahaya menyebarkan dan serbuk fokus lembut tekstur kulit yang tidak rata, memberikan kulit kelihatan segar dan bercahaya.

HIJAU: Mengurangkan kemerahan yang disebabkan oleh rosacea dan kerengsaan. Untuk adil kepada warna kulit yang ringan.

KUNING: Mencerahkan kulit sambil menyebarkan bintik hitam dan perubahan warna. Untuk warna kulit yang adil dan sederhana.

PEARL WHITE: Memberi pendengaran yang halus yang mengangkat wajah secara visual. Untuk adil kepada warna kulit ringan.

Product kedua

MAIFANSHI MOISTURE FOUNDATION

I boleh katakaan moisture foundation dari brand Koh Gen Do ni adalah yang terbaik. Selain tektur yang sedikit likat, namun litupan yang penuh mampu menyorok kesan parut pada wajah. Walaupun ia bertekstur berat dan pekat namun, jika anda apply pada wajah. Ia tidak akan menampakkan anda sedang memakai solekan. Yang bagusnya lagi ia kekal pada wajah serta mengekalkan kelembapan kulit. Paling penting lepas saja applied pada wajah. Kulit anda akan kelihatan flawless dan sekata. tidak perlukan sebarang solekan bedak asas. Kerana kandungan didalamnya telah cukup untuk menutupi cela wajah. Jujur I katakan ia sangat best. Tak perlu apply banyak pun satu dot untuk coverage yang penuh.



I nak korang yang pertaama kali nak cuba product ni, make sure korang tahu color code yang betul untuk tona kulit korang ok. I guna color code 002 COOL. I pilih sedikit gelap memandangkan i tak suka wajah I kelihatan terlalu cerah. sedikit gelap dari biasa akan kelihatan lebih seksi bukan. hihi.

Last sekali 

CLEANSING WATER


Ok ini water cleaser, air mineral yang mampu menanggalkan solekan tanpa perlu bilas dengan air, Dirumuskan dengan enam herba penting termasuk rosemary, bijaksana dan lavender untuk mengimbangi dan memelihara kulit, cecair pembersih yang menyegarkan ini juga mengandungi sap putih birch untuk menambah lagi kulit dengan mineral yang cerah. Pengelupasan solekan dan pembersih lembut dalam satu, formula pelembab ini meninggalkan kulit segar dan bersih tanpa sebarang residu berminyak atau tidak kotor. Bagus bukan.

Pendapat dan pandangan.

Pada I ia amat pricey lah. Tapi kualiti dia sangat lah bagus, I yakin untuk yang pertama kali cuba, akan continue consume product ni. Sebab effect dan result selepas apply tu. Solekan kekal tampak segar dan lembab serta sihat. Betul!! I dah test apply foundation dan color base untuk seharian suntuk. Memang hasilnya superb dan ia jelas kelihatan kekal n segar. Oleh kerana ia mudah sebati kepada kulit dan meresap jauh kedalam kulit. Membuatkan kulit menjadi sihat dan segar. I rated this brand 10 BINTANG kerana result yang awesome pada kulit I.

Untuk tahu lebih lanjut tentang product ni boleh terus ke web rasmi mereka ya.


Dan korang boleh juga dapatkan product Koh Gen Do ni di 



You May Also Like

0 Comments

Powered by Blogger.