KENALI HOTEL DI PENANG YANG TOP

by - October 28, 2018

Hi korang. Semoga hari korang berjalan dengan baik baik sahaja. Ada tak antara korang yang plan nak pergi bercuti? Terutama ke ke Penang. Maybe memang plan untuk cuti-cuti Malaysia atau atas sebab urusan kerja. So mesti korang  tak tau hotel-hotel yang best dan sesuai untuk korang stay kat sana. So kat sini aku nak share top 10 hotel in Penang yang korang boleh explore dan nak duduk nanti. Jom baca lagi.


First sekali Eastern and Oriental Hotel yang terletak di Georgetown. Hotel ni mempunyai design architecture yang classic yang boleh buat korang feeling macam pada zaman dahulu, dan interiornya moden untuk keselesaan korang. Ratingnya juga tinggi untuk pengunjung yang pernah experience menginab di sana. Lokasi yang strategik dan dekat dengan Muzium dan juga pantai untuk korang nikmati secara bersendirian atau dengan kesayangan. Untuk pengetahuan korang Staff mereka sangat helpful dan mesra pelanggan membuatkan korang merasa seperti layanan seorang raja dan permaisuri bila stay sini.


Next on the list ialah Hard Rock Hotel. Siapa tak kenal Hard Rock ni nama pun dah famous seluruh dunia so korang bayangkan dengan hotel yang ada reputasi camni kita boleh stay. Rating juga sangat tinggi. Facilities dia memang tiptop lah, siap  ada swimming pool sesuai untuk bawak family pergi bercuti sini. Dekat juga dengan pantai Batu Feringgi. Staff diorang juga friendly yang buatkan experience korang stay ni best. Bilik kat sini sangat cozy, dan makanan dia, fuh takyah cite lah kan, sedap teramat. Haha macam melampau kan but that is the fact.



G Kelawai Hotel pulak lebih kurang juga rating dia. The location and the services are top notch according to users di Traveloka. Hotel ni located dekat Pulau Tikus, senang kalau u guys nak ke Gurney Drive, Gurney Plaza dan Gurney Paragon untuk jalan-jalan dan shopping. Bila korang check in korang akan dapat bilik yang bersih, thanks to the staff hotel. Untuk pembersih di luar sana, this hotel is for you. 



Ada lagi satu hotel yang lebih kurang tapi bilik lagi besar, pergi ke Hotel Gurney. Location dekat juga dan disebabkan ada 2 hotel ni korang ada pilihan yang banyak mengikut kemapuan dan selera masing-masing, Best bukan?.


Lagi satu pilihan yang ada untuk korang lagi, ialah Parkroyal Hotel. Hotel ni dekat dengan Batu Feringgi beach so sesuai dengan aktiviti pantai if korang berminat nak sertai. Staff hotel especially front desk memang awesome dan mesra pelanggan sangat dan sedia nak tolong korang just in case korang perlukan pertolongan. Bilik dia pun besar and comfortable for the family kalua korang plan to come with. Lagi kalau korang plan nak relax your mind and getaway from work.



Shangri-La’s Rasa Sayang Resort and Spa is the answer for you. Dengan keadaan tenang dan suasana yang relaxing, korang boleh stay dan sesuai juga untuk bawa anak kecil, kerana hotel ni juga toddler’s friendly. Boleh datang berkali-kali sebab akan rasa puas hati dengan services yang diberikan.


Then, boleh juga find out pasal Doubletree Resort by Hilton Hotel, yang juga dekat dengan Batu Feringgi. Servis dia tiptop darilah u guys datang nak check in hinggalah nak check out. Ada serba sedikit hiccup but all in the services are not bad. 


Then korang boleh juga try 23 Lovelane hotel yang famous dengan staff yang sentiasa akan tolong. Location hotel ni dekat dengan Muntri Street dan Penang Peranakan Mansion untuk u guys check that out. Very suitable untuk bercuti.



Another choice untuk family vacation ialah Lost Paradise resort yang terletak di Tanjung Bungah. Korang akan dapat experience yang sangat best kat hotel ni, dengan design yang unik, agak tenang kat sini dan very privacy for those yang sukakan kedamaian dan ketenangan. 


Lastly Equatorial Hotel Penang, yang located di Bayan Lepas. Bilik hotel ni agak besar, dan selesa dengan mempunyai view yang awesome. Recommended for leisure stay. So setakat ni je yang aku  boleh shared tentang top hotel di Penang. So kalau korang nak detail lagi korang boleh pergi ke apps Traveloka, and while u guys there, book a hotel for your stay.

You May Also Like

0 Comments

Powered by Blogger.