LATA MEDANG Expedisi kedua pendakian Newbie

by - March 16, 2018




Ini adalah perancangan 1 minggu yang lepas di mana, organiser untuk aktiviti ini, di atur selia oleh Onie dan Firdaus. Tak sangka aktiviti kali ini,melibatkan ahli baru yang termuda 3 tahun. 


Destinasi pendakian kali ini bertumpu di Kuala Kubu Baru iaitu Lata Medang. Untuk rujukan korang, untuk ke Lata Medang korang perlu memandu menuju ke Kampung Pertak di Kuala Kubu Bharu. Sekiranya korang dari Kuala Lumpur, korang perlu memandu sekitar 1 jam 30 minit. Untuk ke sana dan korang mempunyai dua pilihan iaitu dengan menggunakan laluan Batang Kali atau Bukit Beruntung. Aku ikut Batang kali.

Trek Ke Air Terjun Lata Medang Sebelum memasuki kawasan parkir Air Terjun Lata Medang, korang perlu melalui perkampungan orang asli. Manakala untuk memasuki kawasan parkir, korang akan dikenakan caj RM 1 seorang. Mengikut pemerhatian saya, kawasan parkir yang disediakan agak luas dan terjaga.

Aku lebih suka kongsi gambar memandangkan untuk ceritakan detik selama pendakian tu, sangat lah mencabar bagi newbie macam aku. So Jom layan gambar jela dulu ok.




































You May Also Like

2 Comments

Powered by Blogger.