Review : Caliph Sunnah Supplement

by - January 12, 2016



Pernah dengar Caliph Sunnah Supplement? ni nak habaq mai, ape dia caliph sunnah supplement ni...ianya merupakan kids supplement yg mengandungi makanan2 sunnah super fruits seperti delima, kurma,madu, kismis dan juga Omega 3&5.

Madu - di riwayatkan dalam hadis jika di ambil 3 kali waktu pagi mampu untuk menghindari daripada terkena penyakit teruk.Madu mengandungi Vit A, B kompleks, C, E , K, kalsium, zat besi dan byk lagi.

Kismis - buah yg kaya dgn magnesium, kalsium dan fosforus, vit c, riboflavin. Juga di riwayatkan dalam sebuah hadis, barang siapa yg ingin menghafal hadis hendaklah kerap memakan anggur kering.Maknya disini kismis berfungsi untuk ketajaman dan kecerdasan otak.

Kurma - kaya dgn zat besi , kalsium, fosforus, potasium, vit A& C, niasin. Di riwayatkan oleh Aisyah R.A yg menjelaskan kurma mengandungi ubat.Barangsiapa yg selalu memakan kurma dapat menghindari dari terkena racun



Delima - Mengandungi potasium, kalsium, zat besi, Vit A, B & C. Diriwayatkan dlm sebuah hadis bahawa buah delima adalah buah daripada syurga.

Ok kiranya ni dah kali ke 3 repeat order untuk Azriel punya supplement. Antara sebab stick dengan Caliph ni adalah sebab kandungan makanan sunnah didalamnya. Yela paham-paham lah kita ni kalau bukan bulan puasa takda nak amalkan sangat makan makanan sunnah ni. Terutama sekali untuk anak-anak. Tapi sebab Caliph ni mudah disediakan dan rasanya kanak-kanak akan suka rasanya. Yer Azriel sukakan perisanya. Kalau bagi buah kurma seketul belom tentu dia nak makan, lain dari Caliph just guna shrink 2.5ml untuk umur Azriel.


2.5ml (untuk Azriel yang berusia 2tahun 9bulan)


Azriel cakap "hurm...eedapnya..nicessss mommy"

Kebaikkan Caliph yang aku sendiri nampak adalah lepas Azriel consume caliph ni nampak lah yang dia cepat tangkap apa yang kita cakap, mudah dengar arahan dan paling ketara bila kita ajar apa-apa dengan sekali tunjuk dia dan boleh ingat. Sebagai bukti dia dah boleh hafal no dari (1-20). Alphabet A-Z dan warna asas (red,green,yellow,blue) walaupun dia sdikit pelat. Tapi puas hati dan kagum dengan tindakbalas. Alhamdulillah. Kelebihan makanan sunnah memang terbukti. Sebab tula kitaorang consume Caliph ni untuk Azriel selain vitamin tambahan selain vitamin C. Harga sekarang RM75 tapi kalau beli 2 botol RM120 jimat RM30.

Sekarang suka berposing asal dah bersiap kemas untuk keluar mesti akan cari H/P mommy/daddy untuk amikkan photo untuk dia.. (one..two..threeeeee) click..click..clikc silau mata bila flash tak berhenti menyala..

Ok belanja gambar anak teruna kesayangan hamba.. nakkal tapi bijak... garang tapi manja.. ganas tapi kuat chembeng.. macam mommy hahahha..



 


You May Also Like

2 Comments

Powered by Blogger.