Review : Kiss Mineral’s Premium Mineral Foundation & Setting Powder

by - May 07, 2019


Korang pernah dengar tak tentang foundation powder dan setting powder yang mampu kekal sepanjang hari pada kulit wajah even kalau tertido tanpa tanggalkan make up pun ia masih selamat dah tidak akan irritate kulit. hmmm.. mesti nak tahu lanjut kan?. Disebabkan itulah post kali ini, I nak share tentang foundation powder dan setting powder dari KISS Mineral.

First of all, kenapa mereka memilih KISS Mineral bagi jenama mereka? Kalau tanya pasal KISS semua akan sangka cium, bercuim dan macam macam yang berkaitan dengannya. Hihi sebenarnya KISS bermaksud " KEEP IT SIMPLE SAFE". Dimana mereka memastikan produk yang dihasikan akan sentiasa menjaga tahap mineral dan keaslian bahan untuk tidak memudaratkan pengguna. Tahu sahaja lah, sekarang semua pencipta product kosmetik berlumba dalam menghasilakn kosmetik yang mampu bertahan lama dan saling bersaing dalam memenangi hati pelanggan. Sehingga mereka lupa akan keselamatan pengguna. Kesan sampingan bila menggunakan produk dan kandungan didalam bahan pembuatan. Mereka seakan tidak kisah, asalkan produk habis terjual stok yang dihasilkan. Berbeza dengan KISS Mineral. Mereka sangat menitik beratkan kandungan bahan. Dimana ia bahan semulajadi natural dan mineral yang asli tanpa sebarang campuran tambahan bagi penghasilan produk.


Ia dirumus dengan 100% premium gred premium Australia tulen, ekstrak botani dan antioksidan yang menjadikan ia produk diyakini bahan mineralnya.  Apakah itu Makeup Mineral? Selamat digunakan dengan manfaat berkhasiat yang besar untuk kulit, solekan mineral 100% tulen telah wujud selama ribuan tahun. Sering digemari oleh kosmetik konvensional disebabkan sifat-sifat kulit mereka, bahan-bahan mineral lembut mempunyai keupayaan untuk membetulkan dan menyempurnakan kulit dari masa ke masa dengan penggunaan yang konsisten.





Liputan Berkekalan yang ringan untuk Kulit Flawless Ringan dengan kawalan minyak dari Serbuk halus-giling yang terikat  pada permukaan kulit dan menyerap sebum yang berlebihan untuk kemasan matte yang halus. 

Ciri-ciri air dan anti peluh minyak tulen bertindak sebagai perisai pelindung untuk wajah supaya lebih tahan lama untuk pengguna. Dilengkapi dengan ciri-ciri pelindung matahari. Dirumuskan dengan mineral berkhasiat yang dilengkapi dengan perlindungan matahari SPF24 untuk menyekat sinaran UVA UVB yang berbahaya.


Dan bahan lain didalam penghasilan KISS Mineral’s Premium Mineral Foundation & Setting Powder ini adalah seperti :

MICA Menenangkan kemerahan kulit 

TITANIUM DIOKSIDA Menawarkan SPF24 perlindungan matahari terhadap sinar matahari berbahaya 

IRON OXIDE Meningkatkan cahaya pigmen semulajadi 
TIN OXIDE Menghasilkan kemasan reflektif cemerlang untuk kemasan berseri 

ULTRAMARINE BLUE Ciri-ciri pigmentasi yang sangat baik untuk meningkatkan warna 

ZINK OKSIDA Membantu menenangkan jerawat dan kecacatan
Melalui pengalaman lepas I telah diajar cara atau teknik untuk mengaplikasikan powder ini pada wajah. 

Ternyata ia mempunyai teknik yang unik dan jumlahnya amatlah sedikit tetapi hasilnya sangat wow bila diwajah.



1. Twist yang sifter untuk membuka posisi dan perlahan-lahan tekan di belakang balang tiga kali. Amaun yang dikeluarkan pada topi hendaklah kelihatan sama dengan gambar



2. Menggunakan Brush Face Premium mineral KISS, perlahan-lahan tekan dan putar berus untuk pusaran serbuk.



3. Berus sepatutnya kelihatan seperti ini dengan serbuk halus yang tersebar di kepala berus.  




4. Mulakan bubuk pada muka, bermula dengan hidung dan zon T. Teruskan untuk campuran dalam gerakan bulat untuk penamat sempurna. Tambah liputan tambahan seperti yang dikehendaki.








Tidak menyumbat liang-liang dan menyebabkan jerawat
Premium Mineral Foundation / Premium Setting Powder
RM98.00 (2gm) RM178 (5gm)




Secara jujurnya ia adalah sangat ringan, tidak memerlukan liputan yang tebal dan mengekalkan kualiti natural look seakan make up no make up pada wajah. I sangat suka akan effect setelah seharian pada wajah> Ia kekal on pint dan paling penting kulit wajah kelihatan fresh dan tidak menampakkan wajah gelap. I amat particular tentang kandungan bedak yang ada dipasaran, kerana kandungan bahan kimia yang mampu memberikan kesan sampingan sehingga mengundang masalah pigmentasi dan juga kulit tidak sekata. ternyata Mineral Powder dari KISS MINERAL telah membuktikan bahawa mereka selamat digunakan, tahan lama setanding make up conventional lain dalam pasaran. malah mengekalkan keserian kulit si pemakai.

Jika anda berminat untuk tahu lebih lanjut tentang produk, boleh layari dan ikuti page rasmi 
KISS MINERAL PAGE : https://kissmineral.com/
KISS MINERAL IG :  https://www.instagram.com/kissmineralmakeup/
KISS MINERAL FB @KISSmineral
OK jangan lupa untuk sentiasa mengikuti latest update tentang KISS Mineral ok di Page rasmi mereka.

Jom Shopping make up RAYA dengan menggunakan CODE : comel10 untuk 10% OFF untuk sebarang pembelian produk KISS.

You May Also Like

19 Comments

Powered by Blogger.