Cuti Sekolah di SnoWalk @ i-City Shah Alam

by - December 13, 2018




Nak share pasal aktiviti cuti sekolah tahun ni Bersama Azriel. Yela dah hujung tahun kan. Mesti ramai yang takt ahu kemana nak bawa anak-anak berjalan kan. Memandangkan aku ni selalu sibuk dengan urusan kerja dan hal sendiri sampai lupa nak cari venue untuk hiburkan Azriel. Nasib baik lah kawan aku Rain ada shared pasal lokasi menarik untuk dilawati. Bukan jauh mana pun. Masih dalam peta kuala lumpur. Memang aku suka lah kalua bab travel tak jauh kalau nak bawa anak ni. Yela kalua travel jauh bawa anak, bab nak pack barang leceh. Kalau dekat tapi kena dengan harga dan treatment sapa tak nak.


So, meh aku story mory pengalaman pertama mengunjungi i-City SNOWWALK yang bertempat di Shah Alam. Extra information, CNN has voted i-City as the top 25 of the world's brightest, most colorful places last year. Hah rasa nak pergi tak tengok sendiri.






















Dah lama tak bawa Azriel main snow ni. Kalau ada pun lama dah dulu, masa bawa dia ke Korea. Tu pun dia masih tak paham apa-apa. So kali ni berpeluang lah kita bawa dia layan snow. Walau snow buatan tapi pengalaman dan precious moment dengan Azriel sangat best.










Kami tolak awal pagi, sebab taknak bersesak dengan orang ramai. Maklum lah cuti sekolah kan. Snowalk ni lebih kepada decoration kiub/blok ais batu. Banyak binaan yang besar dalam bentuk kiub. Dekorasi yang sangat menarik seperti kota sesat (Ice Maze), (Ice Slide) gelongsor ais dan rumah agam dan koleksi perabut yang diperbuat dengan kiub ais. Jujur cakap kalua masuk, bukan setakat anak yang teruja, aku yang mak mak pun akan turut teruja. Sebab kesemua kiub dihiasi lampu bewarna warni yang sangat cantic. Bila nak snap gambar tu memang cun lah. 













Yang menarik lagi banyak ruangan playground untuk di layan, gelongsor untuk anak dan dewasa disediakan. So kalua anak nak main alatan sukan dewasa kena lepas 90CM tau. Jangan risau once dah bayar fee kat kaunter korang boleh layan semua game dalam ni. Bergambar sampai lebam lah sebab semua indah dan cantic. Terus rasa macam dalam dunia filem Frozen. 











Ada satu ruang yang mana ruang tu sangat besar dan siap adalah salji ok. Salji weii… siap main baling baling salji dan buat orang salji Bersama Azriel. Tapi hakikatnya mommy kena buli sebab di excited duk buat bola salji dan baling pada mommy.














Baik korang bawa anak, dalam tempoh cuti sekolah ni. Memang tak menyesal bawak sbb anak-anak akan enjoy sangat walau dalam cuaca yang sejuk. Yang penting kalua ke sana, sila pakai baju tebal-tebal tau, dan jangan risau mereka ada sediakan jacket dan kasut. Tapi my advice is bawa sesiap lah kalau korang memang dahda glove sendiri. Kalau tak da takpa SnowWalk ada jual glove juga incase.






















Harus di ingatkan sila pakai baju tebal tau. Jenis tak tahan sejuk macam aku ni, memang menangis lah merayu nak keluar sebab melampau sejuknya. Tapi Azriel menunjukkan respond yang sangat positif, tak sejuk, taknak klua dan memang dia hyper dalam tu sebab seronok. Aku pun tak perlu risau sebab dia memang enjoy dan tak berpeluh. Dinasihatkan juga untuk makan makanan berat dan minum susu bagi panaskan badan. Yela badan kit ani bila sejuk mula lah lapar. Lapar tak ingat yer. Serta dahaga yang amat. Sebab suhu kat dalam Snowalk is below -5 degree celsius. Memang sejuk.

















Sebab dalam tu banyak big scuptures yang bewarna warni serta cantik untuk korang yang suka bergambar. Hah, risau tiba-tiba rasa nak buang air kecil? jangan risau, kerana Snowalk ada menyediakan tandas awam. Incase tiba-tiba anak korang nak ke tandas. Lagipun kalau sejuk sangat boleh keluar kejap untuk panaskan badan. Lagipun Snowalk punya staff sangat friendly dan sudi membantu, lagipun diaorang sentiasa ada untuk setiap ruang di dalam Snowalk. Jadi diorang lah yang akan assist kalau kalau kita nak main ke, nak keluar ke atau ke tandas. Ramai dan jangan risau, diorang akan brief korang untuk setiap permainan yang korang rancang nak main. 



















Nampak? macam scene Winter Sonata sangat mak ngan anak ni. hihi..


























Jom layan Youtube channel yang sempat ku rakamkan detik gembira ni : https://youtu.be/NLERG-sDfuc





Untuk tahu lebih detail boleh terus ke official page https://www.i-city.my/





Address: Jalan Multimedia 7/Ah, I-city, 40000 Shah Alam, Selangor


Hours: Open ⋅ Closes 12AM


the business hour is as below;


i-City SnoWalk is Open Everyday – 


Monday to Friday from 11am till 12am and Saturday and Sunday 10am to 12am)





For more info here are their website, facebook page and instagram below)





For more information and ticketing, please visit i-City Website at https://iticket.i-city.my/


Facebook Page at https://www.facebook.com/icitymy/


Instagram at https://www.instagram.com/icitymalaysia/


You May Also Like

0 Comments

Powered by Blogger.