SESI MAMA2 PENYAYANG DUGRO DI THE COOKING HOUSE

by - March 26, 2018




The Cooking House, Ahad: (18 March 2018): Dumex Dugro telah mengadakan satu aktiviti yang dinamakan SESI MAMA2 PENYANYANG DUGRO "Resepi Ringkas 6 Hari". Yang turut terlibat sama di dalam majlis ini adalah Pengurus Pemasaran Ms Ye Vian dan turut bersama wakil dari Careline Dumex Dugro. Majlis ini juga turut dimeriahkan lagi dengan kehadiran tetamu istimewa Chef Lin yang banyak memberikan tips dan nasihat serta resepi yang berkhasiat dan ringkas untuk di sediakan kepada anak- anak ibu yang sedang membesar. 







Tetamu istimewa lain juga turut serta iaitu Diana Amir selaku duta bagi Dumex Dugro yang mana akan berkongsi pengalaman beliau sebagai ibu berkejaya yang menguruskan anak dalam masa yang sama. Majlis menjadi semakin hangat dan meriah apabila Yana Samsudin menjadi MC Speaker selaku majlis berlansung dan beliau juga banyak berkongsi cara bagaimana dia menangani dan menjalankan tugsan seorang ibu walau bergelar seorang celeriti yang mana akan kerap sibuk dengan jadual slot media harian. Tahu sahaja lah Yana Samsudin sangat ceria dan bersahaja dalam mengacarakan tugasan yang dilakukan. Kami berasa sangat gembira dan kelakar dengan celoteh beliau.



Buat kali pertamanya, para mama mama telah dikumpul dalam satu majlis yang mana, ia difocuskan untuk mama mama yang sangat sibuk serta terlalu terhad masa untuk menyediakan bekalan makanan berkhasiat untuk anak di rumah. Tahu sajalah bila mama mama berkerjaya ni, mana ada waktu yang cukup nak sediakan makanan yang berkhasiat untuk anak. Kebiasaannya mama mama akan bangun seawall jam 5 pagi untuk menyediakan yang terbaik untuk anak mereka. Satu cabaran yang besar dan berat kerana perlu memainkan peranan penting dalam menguruskan masa dan keadaan memang common sangat untuk ibu-ibu zaman ni yang kena imbangkan tanggungjawab kerja dan dalam masa yang sama menjadi superwoman di rumah adalah bukan perkara mudah. Inilah tujuannya Majlis ini di adakan, bagi memberikan peluang dan pelajaran serta tips yang berguna untuk mama mama penyanyang memasak resepi 6 hari untuk anak anak tersayang.

Sepanjang majlis berlansung banyak yang telah dikongsikan oleh Chef Lin tentang cara penyediaan bahan makanan dan juga cara memasak paling ringkas untuk memastikan mampu menarik minat anak untuk makan. Di dalam pelajaran masakan itu juga Chef lin banyak menitik beratkan tentang kretiviti mama mama untuk melakukan lebih lagi untuk anak supaya anak anak menjadi seronok untuk menikmati juadah hidangan yang mama mama sediakan.

Disamping itu pelbagai persoalan yang telah diutarakan oleh para mama mama penyanyang bagaimana dan dimana tempat atau ruang bahan makanan ini boleh di simpan, tempoh penyimpanan dan cara untuk penyediaan stock makanan supaya ia kekal segar walau seminggu di simpan dalam peti ais. Turut dibantu oleh wakil Careline yang banyak memberikan maklumat berguna tentang khasiat setiap bahan masakan dimana, banyak menerangkan jenis lemak, protein, karbohidrat dan serat yang terdapat dalam setiap bahan mentah yang mama mama beli setiap minggu di pasar.

Pekara menarik yang baru sahaja di ketahui bahawa, metos tentang memberikan anak buah oren atau makanan yang masam akan mengakibatkan otak anak menjadi kejut dan membantut tahap perkembangan otak anak. Mitos ini sebenarnya tidak benar dan telah disahkan oleh pakar nutrisi diet kanak kanak. Yang mana ia bagus kerana mampu merangsang deria rasa lidah anak yang melalui tempoh mengenal rasa setiap suapan yang diberikan.

Antara perkara lain juga yang dapat dipelajari pada sesi MAMA2 PENYANYANG DUGRO adalah dimana hidangan anak yang dimasak mama, sebaiknya tidak perlu ditambah garam kerana, seperti sedia maklum garam tidak bagus kerana dikuatiri akan membuatkan anak hanya suka makan makanan yang masin dan akhirnya mengakibatkan sakit dan penyakit yang tak di ingini.

Antara perkara menarik sepanjang majlis berlansung, mama mama dapat melihat sendiri cara dan teknik memasak resepi ringkas 6 hari oleh Chef Lin. Chef Lin sangat berpengalaman dalam menyediakan menu ringkas yang bukan sahaja menarik minat anak untuk makan malah mama sendiri turut rasa lapar bila melihat sendiri dan bau masakan di sediakan. Bayangkan dalam masa 30 minit sahaja 2 menu berjaya di hasilkan dan antara menu masakan yang di tunjukkan adalah Chicken and Mushroom Quiche dan Kebab Ikan Comel. Amat mudah dan sedap juga. Yang pasti ia menjadi menu yang bakal mama cuba sediakan untuk si manja.



peluang memasak sendiri Kebab Ikan Comel




Taadaaaa....


Sekali lagi diberikan kepercayaan untuk menumis inti Chicken and Mushroom Quiche





 Taadaaaa.. sedap sangat



Pengalaman yang tak mampu dibeli dimana mana adalah dimana mama mama di beri peluang untuk memasak sendiri menu ringkas ini dengan menggunakan susu Dumex Dugro dalam setiap bahan masakan. Siapa sangka dengan susu Dumex Dugro masakan akan bertambah sedap dan juga berkhasiat untuk anak anak. Gembira dan sangat teruja bila mana masakan mama mama dapat di rasai sendiri hasilnya dan semestinya tak perlu sangkal lagi memang sedap. Yang penting ia penuh khasiat dan lebih nutrisi yang terdapat didalam susu Dumex Dugro.


















Keseluruhan dari program ini dapat disimpulkan yang mana ia sangat menarik jika diteruskan untuk masa hadapan kerana ia menarik dan para mama mama sangat gembira dan teruja. Dalam menyediakan maskan khasiat dan nutrisi untuk anak malas ia mampu meningkatkan daya tahan dan selera anak untuk makan.

Antara kebaikan dan kelebihan susu Dumex Dugro 

Susu Dumex Dugro® yang dirumus khas dengan khasiat DHA, 15 Vitamin & Mineral serta lcFOS unik (kandungan serat), untuk para ibu yang sentiasa ingin memberi Si Manja mereka lebih lagi nutrisi. Aku tertarik dengan kelebihan susu Dumex Dugro® sebab ia boleh membantu perkembangan dari pelbagai segi yang diperlukan oleh anak-anak dalam pertumbuhan tahap awal. Sejak Azriel mula minum susu Dumex Dugro®, ia telah banyak membantu aku dalam penyediaan kesemua nutrisi penting yang perlu ada pada seorang kanak-kanak. Rupa-rupanya, Dumex Dugro® ada kumpulan pakar Careline yang sedia ada 24 jam untuk memberikan nasihat kepada para ibu yang memerlukannya.

Dumex Dugro® mengandungi kandungan DHA tertinggi*. DHA adalah komponen utama otak dan retina mata.

DHA adalah penting untuk perkembangan fungsi otak dan mata khususnya di peringkat awal zaman kanak-kanak semasa mereka mengalami pertumbuhan dan perkembangan otak yang pesat1.

Dumex Dugro® juga mengandungi dengan Omega 3 dan Omega 6. Omega 3 & Omega 6 adalah acid lemak penting yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia. Ianya mesti diperolehi daripada makanan ataupun susu formula. Pengambilan Omega 3 dan Omega 6 yang secukupnya dapat membantu pembelajaran dan pemikiran Si Manja.

Careline Dumex Dugro® terdiri daripada pakar nutrisi, pakar diet dan bekas jururawat yang sedia membantu bila-bila masa sahaja. Inilah cara Dumex Dugro® menyokong para ibu dalam perjalanan keibuan ini. Pihak careline juga akan sedia membantu memberikan perhidmatan kepada pelanggan jika pelanggan ingin bertanyakan tentang sebarang nasihat dan juga mereka akan sedia mendengar maklum balas serta mendengar sebarang kesulitan dari pelanggan selama 24 jam 7 hari seminggu. Juga Pelanggan boleh menghubungi mereka ditalian tanpa sebarang kos panggilan dikenakan di no 1 800 38 1038. Wow hebat bukan. Percuma lagi.

Apa yang bagusnya tentang susu Dumex Dugro ini adalah, Azriel amat menyukainya. Terutama sekali perisa Madu. Yang penting aku pun boleh minum. Sedap!!! Lebih-lebih lagi diminum sejuk. 

Sebelum mengakhiri penulisan hari ini , ingin dikongsikan kepada semua mama mama diluar sana dengan setiap pembelian

Sebarang variansi *Sementara Stock Masih Ada
Bagaimana untuk dapatkan
:
  1. Beli mana mana perisa susu Dugro 900g dan mama mama layak untuk mendapat satu 2-in-1 playmat dan juga bekas bekal dengan pelbagai warna pilihan ** sementara stok masih ada**
Nak dapatkan Playmat comel ini? Kunjungi lokasi-lokasi yang tertera di bawah!

Nak dapatkan Playmat comel ini? Kunjungi lokasi-lokasi yang tertera di bawah!

Billion, Econ Jaya Kelantan, Emart, Everwin, Farley, Gentingmas, Long Wan Group, Nirwana, SingKwong, TF Value, TMG
dan kedai runcit & pasaraya tempatan terpilih di seluruh Malaysia.
Terima kasih Dugro® kerana sudi menjemput menyertai program MAMA2 PENYANYANG DUGRO ni. Semestinya diharapkan program ini dapat diteruskan dimasa akan datang dengan acara yang lebih lebih menarik lagi semestinya ia dinanti oleh kami mama mama.



You May Also Like

2 Comments

Powered by Blogger.