Majlis Pelancaran Media Eksklusif bersama “TESCOM BEAUTY COLLAGEN HAIR DRYER”

by - November 01, 2016

Pada hari Khamis bersamaan 27 Oktober telah berlansung satu majlis yang meriah dihadiri oleh para tetamu kehormat dan ditambah seri dengan kehadiran pihak media serta blogger. Tujuan majlis ini di adakan adalah untuk melancarkan satu produk keluaran terbaru dari TESCOM.


Bersama Mr. Yoshisuki Nakamura




TESCOM adalah jenama dari Jepun yang tidak asing lagi dalam keunikan dalam setiap ciptaan produknya. Kali ini TESCOM sekali lagi memperkenalkan “TESCOM BEAUTY COLLAGEN HAIR DRYER”- pengering rambut pertama dunia dengan kolagen kecantikan . TESCOM, adalah jenama pengering rambut No.1 di Jepun, mencipta pelbagai produk penjagaan rambut kualiti tinggi termasuk pengering rambut, “curlers”, dan pelbagai produk lain lagi. Acara dimulai dengan ucapan pendahuluan dari Mr. Yoshisuki Nakamura merupakan General Manager of Oversea Department. Mr. Yoshisuki telah menceritakan tentang sejarah TESCOM dan ciptaan yang telah Berjaya dicapai sehingga mencipta nama di seluruh dunia melalui teknologi yang ada pada mereka.


Dalam pada itu, demotrasi dan juga teknik yang betul juga dipertunjukkan. Aku juga diberikan kesempatan untuk merasai sendiri pengalaman menggunakan “TESCOM BEAUTY COLLAGEN HAIR DRYER” dengan kerjasama dari penggaya rambut professional Ms Peggy dari Peekaboo Malaysia. Ternyata selepas menggunakan “TESCOM BEAUTY COLLAGEN HAIR DRYER” perbezaan ketara dapat dirasa, apabila stuktur rambut, rombakan dan alunan lebih tersusun dan rambut kelihatan bermaya serta bersinar. Ditambah lagi kepala rasa sangat ringan.









TESCOM juga telah telah mengembangkan deligasi mereka hingga ke Malaysia. Dimana “TESCOM BEAUTY COLLAGEN HAIR DRYER” boleh didapati secara eksklusif di Superbuy.my.
Mengapa kolagen terdapat pada pengering rambut TESCOM?
·       Kolagen kecantikan terdiri daripada kolagen & ion negatif yang merupakan teknologi yang unik yang ada pada TESCOM.


·       Antara kebaikan lain dengan mengamalkan penggunaan harian dengan TESCOM BEAUTY COLLAGEN HAIR DRYER” adalah:




Di atas menunjukkan kolegan yang disatukan didalam satu ruang pada pengering rambut. Collagen dihasilkan daripada Collagen Box apabila terkena haba, dan boleh ditukar setiap 2 tahun.  Dan paling best tentang TESCOM Beauty Collagen Hair Dryer adalah, ia boleh dilaras tahap kepanasan suhu dan  jumlah ion negatif yang dikeluarkan mengikut keadaan rambut dan cuaca  . Dan lampu ion output akan berubah, Blue (High) Red (Low)






Mempunyai Double Energy Control Dial yang mana anda boleh mengawal jumlah Ion negative. Tahap kelembapan juga boleh diselaras mengikut had terendah hingga paling tinggi. Untuk Scalp care juga ada mempunyai 2 unit penyelaras yang mampu mengawal tahap kepanasan dan sejuk pengering rambut. Teknologi inilah yang menjadikan ia unik dan pertama dicipta oleh TESCOM.






Yang ni memang awesome!!! Bertambah aku makan sebab sedap sangat.
Sepanjang majlis tersebut kami dijamu dengan hidangan yang sedap dan dari situlah aku memulakan sesi networking aku bersama barisan blogger dan juga penaja.




 Alhamdullilah walaupun aku seorang sahaja  melayu dan paling tua dikalangan/tunggal yang tinggal tetapi ia tidak menjadi terlalu kekok, kerana blogger dan penganjur yang hadir sangat peramah dan banyak memberikan info tentang produk. (moment tak boleh lupa, bila tengah dudk semeja dan mereka mula berborak dalam mandarin language dan aku hanya senyum….. kriikkk..kriiikk sehinggalah si manis Shenny tegur/Tanya dalam mandarin dan aku hanya cakap “boleh borak dlm English or Malay tak?!!) terus semua terdiam seketika dan gelak besar kemudian sebab sangkakan aku sebangsa dengan mereka. Haha.. kenangan manis walau selepas majlis ni, kami masih berhubung dalam phone.



Bersama si cantik dan peramah Ms Erica Lee dari Marketing Department Superbuy/Lelong. Rasanya bebudak lagi, Sebab in real dia Nampak sangat muda.

Nampak tak transformasi SEBELUM VS SELEPAS dengan BEAUTY COLLAGEN HAIR DRYER


Rambut sebelum transform yer




Ok feeling cantik kejap… rambut kepuk kepuk ala ala Alzalna hihihi…
Terima kasih Superbuy kerana sudi menjemput aku untuk bekerjasama dalam majlis pelancaran serta terima kasih TESCOM kerana diberikan peluang untuk merasai sendiri keunikan Collagen Hai Dryer ini. Amat hargai.

From my point of view, experience sendiri apabila menggunakan Collagen Hair Dryer adalah, result yang dapat dirasai serta merta. Tapi sekarang aku suka sangat pakai TESCOM Beauty Collagen Hair Dryer ni.  Bukan sembarangan hair dryer yer,  bukan sahaja mampu mengeringkan rambut semata tapi dalam masa yang sama mampu merawat,  mencantikkan rambut serta membaikpulih kulit kepala.  Betul ke ada collagen dalam hair dryer? (pertama kali dengar bukan?). Collagen bukan saja perlu pada kulit malah rambut juga perlukan khasiat collagen ni. Semakin kerap dan berterusan terdedah pada bahan kimia seperti mewarnakan rambut, bleching, perm ataupun rebonding, cahaya sinar UV makin berkurang lah khasiat dan nilai collagen pada rambut kita, sebab tu rambut kita jadi mudah putus,  tak bermaya,  rapuh,  kulit kepala tak sihat dan macam-macam masalah lagi. Suhu 60 darjah pun boleh dikekalkan, jadirambut kita akan terjaga dari masalah rambut kering,  terbakar,  rosak dan mampu melindungi warna rambut sehingga 3 minggu . Boleh juga kita control tahap air blow, ada 3 tahap kelajuan :

1 Care 0.8m³/min
2 Dry 1.2m³/min
3 Turbo 1.4m³/min


Terutama sekali selepas cuci rambut, keringkan lebihan air basuhan menggunakan tuala dan sapu sedikit serum pada rambut. Selepas itulah aku mula menggunakan Collagen Hair Dryer.dimana teknologi Beauty Collagen yang terdiri daripada collagen dan ion negatif untuk menggalakkan pertumbuhan rambut dan kesihatan kulit kepala. Menyelaras suhu cukup pada tahap satu, sudah mampu mengeringkan rambut dengan pantas. Paling best adalah, sedikit pun tidak terasa panas terlampau seperti hair dryer yang biasa aku gunakan sekarang. Rambut juga dikeringkan sekata, tidak merengsakan kulit kepala di sebabkan suhu panas terus pada kulit kepala. Selepas itu aku mula menukar setting suhu dari (Hot kepada Scalp) dimana botton (Cool) diselaras bagi memberikan collagen pada kulit kepala dan membaik pulih dalam masa yang sama. Rambut terasa ringan, segar dan kulit kepala terasa sangat segar seperti baru balik dari salon dandanan.



Sesi keringkan rambut, memandangkan aku seorang yang kerap dan suka cuci rambut setiap kali mandi. Dengan rambut yang panjang, menjadi satu masalah bila rambut tidak dikeringkan dengan betul. Tapi dengan TESCOM Collagen Hair Dryer tidak lagi menjadi masalah besar bagi aku. Thank you TESCOM!





Ringan je rase rambut ni, dahla tempoh keringkan tak ambil masa yang lama mana pun. Terasa macam kapas je, rambut jadi bersinar, teratur dan kelihatan segar.

Cadangan:
I would rate this product 10***** (100%) SATISFIED!!! sebab best sangat!!! Puas hati #satisfied #happyuser #superbuyawesome. Korang kena beli dan cuba ok. Sangat-sangat bagus. Mana nak dapat pengering rambut siap dengan collagen? Kat mana lagi kalau bukan kat Superbuy.my







You May Also Like

0 Comments

Powered by Blogger.