17 September 2016

Petua Hilangkan jeragat (blackhead/whitehead) pada hidung.

Aku tahu rahsia ni pun dari salah seorang influencer barat. Dah lupa nak dan page dia. Tapi lepas aku sendiri mencuba memang menjadi. Tahu jela jeragat kat hidung lah paling susah nak tanggal atau hilang, perlu belanja besar dan tentunya kebanyakkan mereka yang berduit boleh lah ke spa atau salon yang menawarkan khidmat tersebut.

Tapi petua yang aku nak share ni memang tak perlu kos mahal dan barangnyapun memang ada setiap masa dalam umah kita iaitu...

Image result for ubat gigi colgate mint

Image result for garam halus

Caranya : campurgaulkan sekali 2 bahan tadi dah sapu pada hidung, boleh gunakan tangan atau berus gigi lama yang dah tak guna, sental perlahan-lahan dan lihat hasilnya selepas itu.. (^^) winckkk!!







Skali buat je ni, seminggu buatlah 2x . Boleh nampak beza kurangnya black head tadi kan..

P/s : abaikan idung gua yang kembang setamn tu.. sebab nak bernafas masa menyental tu kira seksa gak, sebab ubat gigi mint tu berangin, hahahahah... segar je ngasenya..





0 comments:

Cuba Klik tengok apa jadi!