Review : Cantik Dalam Cantik Luar Dengan "Transgluta by Zenia"

by - March 08, 2016

Zaman sekarang semua orang nak jadi cantik, tak cantik so macam no life bagi sesetengah darinya. Tapi kalau nak cantik kenalah sanggup spending. Spending plak dalam banyak cabang dan cara. Banyak yang kena korban terutama sekali duit dan masa. Nak putih mulus sampai ada yang sanggup pegi treatment bleching kulit, masuk mesin laser kikis kulit gelap, suntik cecair pemutih dengan harapan mampu putih mulus segebu adira. Hahahah.. Nampak tak effort orang nak cantik? Bukan calang-calang punya effort tau. Willing to scarify semua yang disyaratkan  end result harus lah cantik, kalau tak cantik jugak mau syarikat atau company yang produces the fomula bungkus lingkup. Semestinya menjadi seorang pakar bedah untuk bidang kecantikkan menjanjikan income yang lumayan bila menjadi trend masa kini orang yang sanggup lalui proses pembedahan semata nak cantik. Korea dan Thailand adalah Negara yang menjadi tempat utama bagi pencipta kecantikkan. Lebih-lebih lagi mereka berduit dan tak takut jalani proses tersebut.


(yang ni gambar edit sebab bajet nak letak gambar macam signage tepi highway tu)kahkahkah..bajet dengan muka tak mandi lagi.


Ada sesetengah perception yang mengatakan orang cantik ni tergolong dalam kategori yang putih. So tak putih tak cantik lah ek? Jangan lah macam tu, Kulit tak berapa cerah tak semestinya tak cantk. Macam-macam kot produk jualan kat pasaran menyajikan kesan sepantas 7 hari selain dari pembedahan dan suntikkan. Nak cantik kena lah sudi spend. Kenalah menabung skit untuk Nampak cantik. Semestinya itu mengambarkan diri aku. Yer aku memang sanggup spend semata untuk cantik dan semestinya aku tidak memilih untuk mencuba pelbagai produk kecantikkan yang ada dalam pasaran masa kini. Cuma apa yang penting sebelum mencuba atau apply each produk yang nak consume tu haruslah buat sikit research dan kena mke sure yang ubatan atau ramuan yang bakal dimakan tu adalah halal, sumber dari tumbuhan dan ada kelulusan dari jabatan kesihatan Malaysia. Atau Antarabangsa. Jangan main hentam telan je, end up kalau jadi apa-apa terus blame pada produk, padahal korang tak mengkaji dulu sebelum nak apply. Aku sangat particular dalam memilih jenis produk dan bahan yang akan menjadi amalan dalam rutiin kecantikkan aku. Dan semestinya lagi haruslah serasi dengan badan aku untuk menerima proses pemulihan tu. So baru lah kita katakana spend well for best result. Walaupun amalan traditional menjadi amalan aku sejak dari dulu. Tapi kena jugak tengok keadaan peredaran umur kita yang banyak melibatkan factor cuaca,persekitaran dan amalan seharian. Sebab tulah dalam masa yang sama aku tetap mencari dan mengamalkan produk kecantikkan yang berasakan supplement yang mudah didapati sekarang samada kat farmasi atau jualan online dari pengedar yang sah dan berdaftar.


Apa kaiatan bebelan aku kat atas ada berkaitan dengan produk yang telah aku telah amalkan selama 30 hari yang di panggil Transgluta by Zenia. Sebelum apply prodk ni, ternampak lah banyak blogger cantik lain duk buat review, semestinya semua sedia maklum bloggers yang buat entry tu semestinya diorang dah sedia cantik, dan memang muda bergetah lagi famous. Tapi sebab bila semua yang aku baca dan kaji ada menerangkan dan nyatakan result before dan after consume Transgluta by Zenia ni. So bila baca tentang kebaikan dan fomulasi yang terkandung didalamnya tergerak hati nak mencuba. Terus roger dealer dan sambar 2 botol.
Selepas sebulan baru berjaya produced entry post ni sebab haruslah tengok the real result kot yer pun nak buat testimoni.

Tak boleh lah pakai orang punya testimoni. Sebab manusia punya system tubuh badan lain-lain penerimaannya. Hari pertama telan dengan harapan esok boleh putih kepuk macam adira. Hahahhah (alah gelak plak.. korang pun sama kan?). Seminggu tak Nampak lah sangat perbezaannya memandangkan aku memang berkulit cerah. Tapi masa 1st day aku makan Transgluta by Zenia masa tu kulit muka aku ada sikit ruam tah ke jerawat pasir ke tahlah memang tertiba kulit muka masa tu tak berapa sehat. So asek sental muka guna scrub sampai kulit kat bahagian bawah bibir kat dagu ni, sikit warna lebam cam parut dan gelap. Dalam tak sedar selepas sebulan aku pun dah lupa bila wujudnya parut lebam bawah bibir ni, sebab kesan parut tu takda. Ilang! Tak tahu pegi mana. Lepas tu yang bagusnya tentang Transgluta by Zenia ni untuk bahagian dalaman kususnya wanita berkahwin, nafsu tu jadi macam (bunga-bunga je) hahah ke aku memang.. tahlah sebab sebelum ni badan cepat letih, mau taknya tiap pagi hadap jammed balik pun jalan jammed keje kat opis takyah citer.

Dealing ngn client, hari-hari 5 hari seminggu.(exhausted kott) tapi Transgluta by Zenia ni banyak membantu. Dengan famulasi membaikpulih tona kulit menjadi sekata, brownies pada bahagian celahan ,siku, lutut ketara jadi cerah tau. Kulit jadi moisture yang bestnya result ketara pada tapak kaki. Paham-paham jela kita wanita yang banyak tugasan ni tak lari dari masalah kulit kering terutama sekali bahagian tapak kaki. Gigih sebelum ni guna mesin kikis kulit buang kulit mati kat tumit . Selepas consume Transgluta by Zenia ni, tumit kaki aku jadi elok, tak merekah ataupun Nampak kering. Bunga kuku kaki dan buku lali kaki jadi cerah (OMG.. this is serious power kot). Tak perasan sebelum ni tapi suami sendiri tegur dan tanya “Kenapa u Nampak cerah semacam” dan aku jawab “cerah tu memang I tapi Nampak glowing kot” hihi.. (smiling face sampai telinga)


Dalam hati duk sembang dengan perasaan sendiri biar betik?? Betul ke cerah? Terus laju-laju tanya adik perempuan aku. Dan jawapan yang sama dari dia. YES! Awak Nampak cerah macam cina”hahahahah” Hover kan?? Tapi itulah yang aku sendiri perasan. Lagi-lagi bila berada bawah sinaran matahari atau lampu neon.. tu dia.. Nampak kulit sehat, moisture dan bercahaya. (haruslah pencahayaan memainkan peranan jugak) lagi-lagi memang bila nak snap gambar tak payah gigih touch up kulit sampai Nampak gebu putih lepak macam lukisan (no..no.. tu tipu) NOT GOOD!! Nanti orang mati-mat ngat kau cantik padahal hakikatnya kalau tengok real mau fengsan. Hahah (jangan nak gelak sangat memang ada yer orang macam ni. Dalam gambar punya gebu bila tengok real OMG!! Cheater!!tak baik dosa ..InsyaAllah aku real dalam gambar dan luar. Hahah Cuma atas kepala tu manjang tak lekat.. caitt.. comel..comel ape nak jadilah.


sedikit info tentang Transgluta by ZeniaUntuk yang baru baca pasal Transgluta, Transgluta ialah double whitening agent yang mengandungi kandungan glutathione yang tinggi. Apa glutathione ni? glutathione ni ialah satu bahan untuk memutihkan badan samaada dengan cara suntikan or makan. kalau takut jarummacam aku nak cucuk tang sane stang sini takda hal moh kita men ubat telan plak.  Please make sure minum banyak air kosong sebaik-baiknya untuk kesan yang maksima!! 


Dari result yang aku sendiri alami inilah yang aku mampu kongsikan selepas consume selama 30HARI Transgluta by Zenia ni. Tempoh hari aku beli 2 botol iaitu untuk 2 bulan, sebab haritu ada promo price. So sambunglah makan lagi untuk 30 hari.. weehoo… Setakat ni result terbaik yang penah aku dapat. Tak payah susah susah nak jumpa consultant dan spend ribuan ringgit lagi-lagi menyakitkan tubuh badan dalm bab cucuk sana cucuk sini. Yang ni hanya perlu telan semestinya sebelum sarapan pagi. Yang tu memang aku tertib follow setiapkali. Paling penting adalah kenalah diselangi dengan pengambilan air putih yang secukupnya.Boleh minum lebih lagi bagus, sebab ia bagus untuk sistem urine kita. Bila pembuangan air kencing kita cantik buah pinggang pun cantik dan proses pemutihan berjalan dengan lancar (detox terbaik) bila amalkan sama minum green tea.



Muka kosong 3 series beta. (** walau dah 3 series kesantekkan dalaman dan luaran kena jaga yo)


Gambar tak edit yer(leher dan muka dan tangan sama rata tona kulitnya)


Maafkan muka aku yang tak bersolek, sebab nak tunjuk the real kesan bila consume Transgluta by Zenia ni.

p/s: Lepas ni boleh lah kalau ada yang berminat nak cuba boleh whatapps terus si cantik ni +60129184042 aka  Suraya Sulatin.
Nak cantik tak boleh kedekkk..kut tau. sebab hasilnya pasti buat korang teruja.

You May Also Like

2 Comments

Powered by Blogger.