Review : Dr.G Sensitive + Daily Safe BB Cream SPF30 PA++

by - December 21, 2015




Produk dari Korea ini sangat terkenal dan boleh didapati di cawangan SASA berdekatan. Ia merupakan satu bahan yang memberikan rangsangan serta sebati pada permukaan kulit menjadikan kulit kelihatan natural dan fresh.

Difomulasikan dengan 10 bahan semulajadi terbaik yang menstimulasikan lapisan kulit wajah dalam erti kata lain ia sebagai ransangan lembapan, kebolehannya menutup cela terutamanya kesan kemerahan pada kulit dari pancaran terus sinar matahari dan bahang dari sinar UV. Antara kandungan termasuklah parabenes, benzophenone, tar color, talc, mineral oil, petrolatum, triethanolamine, Sulfate surfactant, propylene glycol, benzyl alcohol). Bahan-bahan ini adalah salah satu cara bagi mengekalkan stuktur kulit bukan saja dari luar tapi juga dalaman bagi pertumbuhan kulit baru sambil membina perlindungan lembapan pada kulit menjadikan kulit wajah tampak moist sepanjang hari. Bahan kompleks yang ringan dan terkandung sebanyak 39% air yang membantu ketahanan kulit hingga ketahap maksimum. Formulasi dicipta oleh seorang pakar kulit Dr.G dimana ia menjelaskan dengan terperinci tentang kulit. 

Sedikit info tentang Dr.G
Dr.G Info: The founder of Gowoonsesang, Dr. Gun-Yong Ahn entered medical school with the facial burn from his childhood. He treated his scar and restored skin of many patients. He gained a reputation in the skin restoration area. He developed Dr.G by special request of a patient who wanted daily skin care after the dermatological treatment. Five skincare lines of Dr.G suitable for people in different ages, the Trouble Care Line for acne skin and Luxury EGF Line made Dr.G become a reputable top brand in Korea. 

tekstur yang cair dan memudahkan sapuan serta mudah rata pada kulit kerana kandungan 39% air didalamnya serta minyak buah candle-nut.


hasil pada bawah lengan aku. Sekata bukan? Well blend pada kulit. Macam sapu losyen kulit je. 



Bahan Utama
Sepicalm, kalosa keagungan pagi Amerika ekstrak budaya, minyak buah kekeras,ekstrak bunga kalendula, tiare Flowers. 

Feedback : Setelah seminggu percubaan, kulit aku kelihatan lebih fresh, moist dan juga kulit kelihatan sekata. Yang penting bahannya terlerai rapi pada permukaan kulit dan ia tidak berminyak. Kulit nampak lebih glowing dan juga gebu.

Harga :RM89.90


Nampak x. result produk pada kulit wajah tuan tanah. sama ngn warna lengan kan?? ni gambar takda filter tau. Guna Hp xiomi brand dari China juga. Guna any apps pun tak. nampak glowing anggat!! #ilike #200%puashati.






You May Also Like

1 Comments

Powered by Blogger.