LUMINESCE™ Skin Care by JUENESSE .Review

by - July 04, 2015



Setiap orang memerlukan kecantikkan dalaman dan juga luaran bukan, sudah tiba masanya aku kongsikan ape yang selama ini aku amalkan bagi kecantikkan luaran aku. Betul tu? Nak jaga nak maintain sangat susah lagi-lagi bila waktu yang ada sangat terhad. Lebih-lebih lagi menjadi seorang ibu yang berkejaya. Contohnya macam aku. 


Sejak dari remaja aku dah menitik beratkan amalan menjaga kesihatan dalaman juga luaran. Tapi tahukan korang kalau kita hanya bergantung pada yang sama kadang-kadang badan kita akan jadi imun dengan kadungan bahan tersebut. So perlu juga kita mencari satu cara untuk menambah baikkan sturtur kulit kita sentiasa terjaga bebas penyakit dan bersih.

Macam aku, Setelah diperkenalkan dengan Juenesse product. Aku mula kagum dan suka dengan result yang aku dapat bila menggunakan sendiri produk tersebut. Siapa sangka selama ini aku adalah seorang pengemar mascara yang sangat hardcore. Aku suka pakai mascara yang water proof which is bila kena air peluh atau basah maskara aku tak luntur tak tanggal atau tak meninggalkan lingkaran bawah mata menjadikan aku seorang momok, Sama juga lah dengan eyeliner semestinya pilihan aku yang jenis matte tapi waterproof. Yang menjadi masalah bila waktu nak tanggalkan make up part paling susah nak hilang adalah di sekitar mata terutamanya sehingga kadang-kadang aku kena tonyoh sampai melecet kulit kat kelopak mata. huhu sakitnya.. Bulu mata tanggal takyah hitunglah. Teruk rase bila bulu mata tanggal.. huhu.


Muka terasa segar selepaas apply ketiga-tiga produk ni. Syiok sejuk ringan licin bersih.. bestnya...

Dan yang bagusnya tentang Juenesse ni adalah LUMINESCE™ youth restoring cleanser once korang dah apply apa sahaja yang ada kat permukaan kulit korang terutama sekali kulit mati yang selama ni tak tertanggal tu akan tertanggal dengan sendirinya. Jangan risau ia bukan lah jenis yang akan mengelupaskan kulit korang, sebab ingredient yang ada didalamnya berasaskan kandungan semulajadi yang mampu megembalikan keanjalan kulit, serta membantu menanggalkan segala kotoran yang pada muka.

Berasaskan teknologi yang paling canggih, LUMINESCE™ cellular rejuvenation serum

telah membuat penampilan sulungnya sebagai produk anti-penuaan pertama yang dapat merangsang kebolehan badan bagi menambah kembali, menguat dan memulihkan kulit. Serum anti-penuaan yang berkuasa ini akan bertindak pada setiap masa untuk menghidupkan semula kulit anda di samping menetapkan piawaian baru dalam industri ini. LUMINESCE™ cellular rejuvenation serum telah dirumuskan dengan menggunakan formula sel stem dewasa yang dipatenkan secara eksklusif dan mengandungi 200+ jenis faktor pertumbuhan manusia yang mampu mengubah penampilan kulit dengan menambah kembali protein-protein dalam badan, seperti kolagen dan elastin.

Dirumus khas dengan menggunakan teknologi yang dipatenkan untuk mengembalikan keserian, kepejalan dan kelicinan kulit

Mengurangkan garis-garis halus dan kedutan di kulit wajah
Mengelakkan prosedur-prosedur kosmetik yang berisiko tinggi melalui penggunaan alternatif lain yang tidak invasif dan kurang agresif
Melambatkan proses penuaan
Menembusi jauh ke dalam untuk mengembalikan tahap protein kulit
Menambah kembali kandungan faktor pertumbuhan dan protein kulit yang akan berkurang seiring dengan pertambahan usia.
Bahan semulajadi dan hipoalergenik – tanpa kandungan paraben
Mengandungi sejenis pemulih kedutan semulajadi yang akan mengekalkan keanjalan dan kepejalan kulit

Penggunaan LUMINESCE™ cellular rejuvenation serum setiap hari mampu memperbaiki kerosakan sel kulit, agar kulit kelihatan berseri, licin dan tegang. Selain mengurangkan garis-garis halus dan kedutan secara ketara, formula penjagaan kulit yang paling maju ini juga membawa kesan yang selamat dan luar biasa.

Kenyataan di atas belum mendapat penilaian dari Badan Pemeriksa FDA Amerika Syarikat. Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Apakah kelebihan teknologi sel stem dewasa yang digunakan dalam LUMINESCE™ cellular rejuvenation serum?

Media yang disesuaikan oleh sel stem dalam LUMINESCE™ cellular rejuvenation serum mengandungi sitokin yang seiras manusia, di mana ia adalah bersifat sama dengan sitokin tubuh manusia. Keadaan ini membenarkan interaksi yang sempurna antara produk kami dengan proses-proses semulajadi badan anda.

Bagaimana LUMINESCE™ cellular rejuvenation serum boleh membuahkan hasil?

Faktor-faktor pertumbuhan dan sitokin yang disediakan oleh teknologi sel stem akan menembusi kulit melalui liang-liang roma dan bertindak bersama proses semulajadi badan untuk merangsang pembentukan protein matriks, seperti kolagen dan elastin. Ia akan membantu mengurangkan penampilan garis-garis halus dan kedutan wajah.

LUMINESCE™ Daily Moisturizing Complex

adalah sejenis pelembap yang diformulasi secara saintifik, di mana apabila digunakan setiap hari, ia akan memberikan kesan anti-kedutan dan anti-penuaan kepada semua, baik lelaki mahupun wanita. Sebagai penyelesaian sempurna kepada keperluan penjagaan kulit anda, pelembap ini menggunakan campuran bahan unik yang akan bertindak secara sinergi untuk membantu membaiki pulih, menghidrasi kembali dan menggiatkan semula kulit anda.

Melembapkan—kesan serta-merta, penghidratan kulit 24-jam; diserap ke dalam kulit dengan cepat untuk memberi kesan pelembapan yang terbaik

Anti-kedutan – mengurangkan garis-garis halus dan kedutan dalam masa 2 jam sahaja; menjadikan kulit padat berisi

Anti-penuaan – menggunakan formula paten eksklusif sel stem dewasa yang mengandungi 200+ jenis faktor pertumbuhan manusia yang dapat menambahkan kembali protein seperti kolagen dan elastin pada kulit

Tidak mengandungi paraben dan minyak

SPF 30

Bahan-bahan

Pelembap 3-dalam-1 ini dilengkapi dengan bahan-bahan yang dipatenkan, untuk membentuk satu kompleks penghidratan tidak berminyak yang dapat diserap dengan segera ke dalam kulit, agar kulit kelihatan berseri dan lapisan permukaan dan sel kulit mendapat perlindungan. Anda digalakkan supaya menggunakannya bersama dengan satu lagi produk teras Jeunesse Global–LUMINESCE™ cellular rejuvenation serum.

AcquaCell*: Sejenis kompleks semulajadi yang mengandungi ekstrak epal, kacang lentil, dan tembikai yang kaya dengan Vitamin B5, trisakarida dan polisakarida bagi memperbaiki keupayaan kulit untuk penghidratan yang menyeluruh; ia juga mempamerkan ciri-ciri antioksidan yang dapat membantu menentang kesan tanda penuaan kulit.

Phormistim**: Sianobakteria atau sejenis alga biru, yang telah wujud sejak 3.5 bilion tahun dahulu, melindungi kulit dari sinaran UV dengan mengurangkan kerosakan sel dan DNA akibat selaran matahari; ia juga mampu meningkatkan kekuatan SPF.

Aesthigel**: Ekstrak rumpai laut merah ini cepat menyerap ke dalam kulit bagi menambahkan keupayaan pelembapan semulajadi kulit, dan menjadikannya terasa licin tanpa meninggalkan rasa berminyak.

Chlorellagen D/DP**: Ekstrak sejenis alga hijau sel tunggal yang kaya dengan protein dan asid amino, serta kandungan kolagen dan elastin; kajian klinikal turut mencadangkan bahawa ia digunakan bagi menyembuhkan kesan akibat pendedahan kepada radiasi.


Skang ni officemate pun tanya kulit muka guna apa, sebab nampak glowing sangat.. hihi. Buat pengetahuan korang gambar kat ats ni sikit aku tak edit just tempek gambar imoticon je. Dan plak time ni muka aku hanya pakai eyeliner, eyebrow je. Sejak pakai LUMINESCE™ skincare alhamdulillah..tak perlu pakai make up tebal2 cam slalu. Sbb jenis kulit muka aku putih tapi pucat huhu.. bila tak calit make up confirm muka aku macaam momok.. huhu.. Tapi sejak ada Luminesce ni. Semuanyaa sangat membantu.

Berminat untuk membeli/mengetahui tentang  RESERVE™ dengan lebih lanjut boleh terus 





atau email terus kepada : Comelhartini@yahoo.com untuk mendapatkan khidmat bantuan dari segi kefahaman tentang produk.

You May Also Like

0 Comments

Powered by Blogger.