20 July 2015

1st Raya 2015

Kali ni kami ke Rompin. Alhamdulillah en asben buat keputusan untuk beraya disebelah aku tahun ni. Leganya hati memandangkan mak aku skang kan dah uzur sangat-sangat. Mengharapkan aku lah yang menolong masak dan kemas.. Kesian tengok keadaan mak. Lemah je dia. Tak macam kelincahan yang seringkali kitaorang tengok.

Nilah pertama kali aku masak semua hidangan hari raya. Dan berpeluang belajar buat semua hidangan.

So untuk 1st day aku masak
1, nasi dagang
2,ketupat palas
3,ketupat nasi
4,kuah kacang
5,rendang ayam

Lepas ni dah bole buat sendiri dah semua.. Hihi thanks mak. Ilmu ni sangat berharga.

0 comments:

Cuba Klik tengok apa jadi!