15 June 2015

Testimonial RESERVE™ kembalikan awet muda dan sistem tubuh badan kepada yang lebih baik



Diabetes


Kencing manis (diabetes mellitus) adalah masalah metabolisma dimana jumlah glukosa atau gula, di dalam darah adalah tinggi, secara perubatannya dikenali sebagai hyperglycaemia.


1. Punca Kencing Manis


Diabetes berpunca samada dari pankreas badan yang tidak menghasilkan cukup hormon insulin untuk memecahkan glukosa, ataupun kerana kegagalan hormon insulin itu sendiri untuk bertindak terhadap sel reseptor dalam darah. Apabila tahap glukosa dalam darah meningkat lebih dari tahap tertentu, glukosa selebihnya akan masuk kedalam urin (air kencing). Keadaan kelemahan insulin ini juga ada kerana keturunan; sekitar 3% bagi lelaki dan 2% bagi perempuan. Hampir setengah populasi yang mempunyai insulin bermasalah tidak pernah didiagnosis.


Dalam perubatan moden, belum ada ubat yang boleh menyembuhkan pesakit dari kencing manis. Namun, kawalan terhadap tahap insulin dan terapi perubatan yang lain disamping diet pemakanan yang betul mampu memberi pesakit kencing manis keadaan kesihatan yang baik dengan kesan sampingan yang sedikit, walaupun risiko kematian di kalangan pesakit kencing manis adalah lebih tinggi, berbanding jika mereka tidak menghidapinya.


2. Kesan Kencing Manis Terhadap Pesakit


Peningkatan glukosa dalam darah yang sederhana boleh menyebabkan kegagalan ginjal; merosakkan penglihatan akibat masalah salur darah dalam mata; dan halangan terhadap aliran darah ke limpa yang mengakibatkan gangren (kemerosotan sel/kematian tisu/ akibat kekurangan oksigen) dan risiko amputasi (pembuangan tisu rosak/ mati yang menghitam dan busuk) secara berterusan.


Diabetes mellitus juga meningkatkan pesakit kencing manis terhadap terhadap risiko terjadinya sakit jantung koroner dua hingga tiga kali ganda lebih tinggi (lelaki), dan empat hingga lima kali ganda lebih tinggi (perempuan). Risiko strok di kalangan pesakit kencing manis juga meningkat sebanyak dua hingga tiga kali lebih tinggi.


Jika tidak dirawat, kencing manis boleh mengakibatkan koma dan kematian (kebiasaan yang dihadapi pesakit kencing manis sebelum penemuan insulin pada tahun 1921). Pada pertengahan era ke-20, sekitar 30% kandungan di kalangan wanita yang mengidapi kencing manis berakhir dengan keguguran janin dan kematian bayi selepas seminggu kelahiran, disamping risiko lebih tinggi kecacatan terhadap bayi yang selamat membesar. Kini, kadar keguguran janin bagi wanita mengandung yang mengidapi kencing manis adalah lebih rendah (sekitar 5.6%), berbanding populasi ibu mengandung normal 1.4% sahaja. Bayi bagi ibu yang menghidapi kencing manis biasanya lebih besar (gemuk) dan rata-rata bayi menghadapi kesukaran bernafas dan hypoglycaemia (gula rendah dalam darah) semasa lahir.


3. Simptom Dihidapi Pesakit Kencing Manis


Simptom biasa dikalangan pesakit kencing manis adalah penurunan berat badan akibat kehilangan air (dan cecair) dan lemak, akibat badan yang tidak berupaya memproses karbohidrat (sumber tenaga dari makanan).


Simptom lain adalah kekerapan kencing, mengakibatkan badan hilang air lebih banyak - meningkatkan rasa dahaga, sakit otot, kegatalan di bahagian sulit, dan peningkatan risiko bernanah dan infeksi di kulit. Lebih separuh populasi pesakit kencing manis tidak pernah didiagnos sehingga beberapa tahun sehingga tahap gula dalam darah yang tinggi akhirnya dikesan sampel darah dan air kencing dalam ujian perubatan.

RESERVE™



With a botanical blend of antioxidants that super-charge your internal systems, RESERVE™ is a

naturally sweet supplement bursting with exotic fruit juices. It contains a host of powerful ingredients that repair free radical damage and protect cells against future harm. Your cells stay healthier, live longer, and leave you looking and feeling great.
*30 Packets per box




Formulated to provide you with all the protection you need, this delicious and nutritious gel will infuse your body with youthful vitality and a feeling of overall good health. RESERVE’S™ superstar ingredient, resveratrol, is accompanied by a supporting cast of other powerful antioxidants like açai, pomegranate, blueberry, dark sweet cherry, aloe vera, grapeseed, and green tea. This incredible supplement will jump-start your day.

BENEFITS
  • Antioxidants resist oxidative stress and premature aging
  • Anthocyanins support healthy cardiovascular function
  • Essential fatty acids assist in digestive tract function
  • Reinforces a healthy immune system
  • Helps maintain a healthy metabolism
  • Helps boost energy
  • Supports healthy joint function
  • Positive cap-e test results indicate that RESERVE™ penetrates and protects live cells from oxidative damage*


Ok Harapannya korang paham lah sedikit sebanyak pengenalan dari apa yang aku kongsikan di atas, dan senarai penyakit kronik yang menjadi carta tertinggi dalam masyarakat kita seperti Diabetic/kencing manis dan penyakit kulit kronik seperti eczema.

Pengenalan antara bahan dan sumber dalam penghasilan RESERVE™ ni. Kenapa aku teramat yakin dan pasti tentang produk ini adalah kerana setelah mengamalkan pengambilan sebayak 3 paket selama 3 hari rekahan pada tapak kaki aku berkurangan. Berkurangan yer dalam hanya 3 hari. Tidakkan ia terlalu cepat untuk mendapat kesan sepantas itu. Dengan RESERVE™ segala mungkin. bagi pengidap penyakit diabetic dan penyakit kulit yang konik kursusunya disarankan untuk mengambil/ mengamalkan pengambilan jus reserve ni. Rasanya seperti sirap ribena dan semestinya setelah meminum sirap tersebut korang boleh juga sapu bahagian luka dan kawasan kulit bermasalah dengan jus Reserve. Percaya atau tidak. Korang akan dapati tiada kesan melekit atau pun dihinggap semut walau ditinggalkan. Tak percaya?? kena beli dan cuba.

Aku akn sertakan jugak gambar dan bukti testimoni daripada pengguna yang telah berjaya mengamalkan jus RESERVE™ ni.  Bukan editing atau gambar fake yang aku ceduk dari mana-mana website yer. inilah adalah bukti depan mata yang mampu menjadikan ramai orang termasuk aku sendiri gembira dengan end result setelah pemakaian dan amalan jus RESERVE™ ni. Bayangkan ia mempunya 1001 kebaikan dimana ia juga amat sesuai diamalkan bagi anak-anak kita bermula dari 1 tahun dan ke atas. Jika diamalkan oleh pengidap diabetic secara yakin aku boleh katakan, kaki busuk dan hitam yang rosak kesan dari penyakit kencing mais akan pulih, InsyaAllah dengan izinNya. Dan kesan itu telah terbukti oleh pelanggan RESERVE™

RESERVE™ adalah produk keluaran Jeunesse yang di asaskan oleh Nathan Newman M.D, seorang pakar bedah kosmetik dari Beverly Hills, California. So dah tahu pengasas secara automatik korang dah dapat agak lah kan. Dengan RESERVE™ tak perlu menjalani pembedahan plastik untuk mendapatkan kulit yang cantik dan jugak dan sistem imunisasi badan yang baik. Tentang bahan jangan dikuatiri kerana apa yang terdapat didalamnya seperti.


  • extract teh hijau- untuk sistem imunisasi badan dan meperbaiki sistem metabolism tubuh bagi mereka mengalami masalah berat badan
  • dark sweet cherry juice - dimana ia mengawal tahap kolestrol dalam darah
  • Aloe vera- mengawal kadar gula darah badan
  • Jus Delima- seperti kita tahu ia salah satu makanan sunnah dan juga bagus diamalkan kerana ia adalah sumber kepada antioksidanan tubuh serta memperbaiki kulit dari dalam dan luaran.
  • Blueberry juice - Hah kalau yang ni semua wanita dalam dunia akan sukakannya, selain dari menyuburkan sistem tubuh ia juga membantu meredakan tahap stress dan dalam masa yang sama memperbaiki kulit dan akhir sekali dapat mengurangkan lingkaran keletihan pada wajah.
  • Biji anggur - Untuk pemulihan dan pertumbuhan kulit baru serta mengembalikan kelembapan kulit, terutamanya bagi para ibu yang akan mengalami masalah tumit kaki kering serta merekah (seperti aku). 
  • Acarberry/pati anggur semestinya untuk kecantikkan keseluran untuk sistem tubuh dan memperbaiki segala sel mati dan mengembalikan sel kulit kepada yang baru. Selain dari mencerahkan ia amat bagus untuk merawat luka dalaman dan juga sebagai vitamin tambahan untuk anak-anak.
So masih tak yakin lagi dengan penerangan yang aku khabarkan ini. Semestinya setiap produk tanpa percubaan dan ujian yang dilakukan sendiri akan ada yang bercakap aku hanya menjaja cerita supaya dapat melariskan produk, hakikat sebenarnya korang akan terkejut bila mana aku ingin kongsikan sedikit hasil testimonials yang dapat menjadikan bukti penggunaan produk RESERVE™.


Testimonials









Untuk penyakit kulit yang kronik...





Bukti yang aku juga mengamalkan pengambilan RESERVE™. So korang dah tahu lah kan apa rahsia aku selama ni. Kenapa kulit wajah aku tak kering,sekata, tak kedut ataupun adalah lingkaran yang serius memandagkan tittle aku sebagai seorang ibu yang bekerjaya sangatlah memerlukan supplement seperti RESERVE™ sebagai bantuan tambahan untuk tubuh badan dan pembaikpulihan kulit dari dalaman dan luaran. Dan aku Bersyukur kerana semua orang tidak menyangka yang umur aku sudah menjangkau 3 dekad sudah. Lagi 9 tahun 4 dekad sudah.


Rasanya masam-masam manis..macam ribena.

Ni testimonial Mak aku sendiri yer. Tak bohong punya.


Dulu bila doktor sahkan mak kena jangkitan kuman dalam paru2. Kami sekeluarga macam tak sangka. Batuk yang selama ni kerap kedengaran rupanya pembawa kepada mak terus terlantar dikatil hospital. Ditambah dugaan lagi dengan masalah lemah jantung yang entah bila hinggapnya. Bukan juga dari keturunan yang menyebabkan mak terpaksa di karen jantungnya sebanyak 6x. Ini berterusan sehinggalah mak terpaksa sekali lagi warded ke wad ICU kerana kegagalan jantung juga kuman yang kian rancak merebak didalam tubuhnya. Mengakibatkan terlalu banyak sel dalam tubuhnya mati. Itu apa yang doktor terangkan kepada kami. Orang yang paling sedih disisinya adalah ayah yang selama ini sehidup susah dan senang bersama selama 33tahun. Selepas rawatan demi rawatan menjadikan mak seorang yang sangat lemah dan kurang selera untuk makan kerana deria rasanya telah dimatikan oleh ubat ubatan yang terpaksa dia telan setiap hari. Berat badan tak payah cakap dari 78kg sekarang mendadak turun kepada 58kg hanya kurang dalam sebulan.
Tapi Alhamdulillah syukur dengan izinNya saya telah bagi mak cuba sendiri jus #reserve by #jeunesse malaysia, baru mengamalkan selama 2 hari 3 sachet mak menampakkan perubahan positif. Selera makan mak pun mula ada. Yang penting badannya mula kembali bertenaga dan perubahan itu dirasai oleh mak sendiri.#syukur sgt2 terima kasih Allah. Terima kasih juga pada yang mendoakan. Semoga mak akan kembali sembuh stabil seperti sediakala. Sayang mak sangat2.
#harapansemangatkekuatan 
#comelpage #bloggermalaysia
#juenessemalaysia

P/s : muka mak ada senyum.. lega rasa hati ni.. lekas baik yer mak.

p/s : mesti korang hairan,,,eh keciknya sachet.. eh jangan risau satu kotak mengandungi 30 sachet dan setiap sachet mengandungi 30ml jus RESERVE™. Dan kebaikannya adalah untuk keseluruhan sistem tubuh badan.

Dan hasilnya orang yang tak kenali aku tak penah sangka aku sudah bergelar seorang ibu kepada anak bujang yang berusia 2 tahun.
Bagus juga untuk kanak-kanak jika menghidapi demam dan alahan pada kulit terutamanya ruam di kepala dan badan. Selain memberikan mereka tenaga ia juga membantu mecergaskan sistem otak kanak-kanak supaya lebih cenderung untuk berlajar. Seperti Heo kesayangan aku.




Berminat untuk membeli/mengetahui tentang  RESERVE™ dengan lebih lanjut boleh terus 





atau email terus kepada : Comelhartini@yahoo.com untuk mendapatkan khidmat bantuan dari segi kefahaman tentang produk.







2 comments:

Mad Parihh said...

bagus ni . cuba jangan x cuba . hehee

ComelComot said...

Mad Parihh-Wah.. awak pun penah cuba kan?? bagus2 nanti share sesama yer resultnya.

Cuba Klik tengok apa jadi!