Everyday Minerals Make up Brush

by - April 12, 2015


Kali ni aku nak update pasal make up brush baru by Everyday Mineral  yang aku berjaya sambar, semestinya ia murah dari yang mana korang dapat atas kedai. Harga RM65.00. Kalau korang survey kat luar harga pasaran sekarang RM406 +-. nampak-nampak??? takyah buat terkejut yer. Tanya lah lagi.. mana aku beli. Kahkahkah.. aku kan biasalah..adoiyaii akan kaji dan kaji penjimatan yang mampu aku spend untuk perkara aku suka dan minat. Macam Jam lah. Jam adalah perkara pertama dan hobi smpai mati kot kumpul jam. Tapi bab make up plak adalah perkara kedua yang aku suka sangat buat. Tadaaa,,,, Meh kita nengok apa yang bestnya tentang make up everyday Minerals make up brush ni.

Professional makeup tool set adalah set 11 rangkaian untuk sapuan sempurna pada kulit. Dihasilkan dari bulu-bulu synthetic yang berkualiti tinggi dan pemengang dari buluh (aku pun tak tahu besar mana buluh ni sebab sampai boleh jadi paddle pada berus. sebab kalau tengok buluh kita buat pelita hari raya tu xda plak segabak batang berus ni). Yang bagusnya masa aku beli set ni , dorang siap bagi pouch yg memang comes together with brush. Ok excited...


Packaging Specification:

1 x Flathead brush
1 x Round brush
1 x Mini flathead brush
1 x Foundation brush
1 x Blush brush
1 x Blooming brush
1 x Queen blooming brush
1 x Concealer brush
1 x Eyebrow brushwork 
1 x Highlight brush
1 x Eye shadow brush

Cara aku kendaalikan setiap brush. Dan yang aku tunjuk ni adalah basic dan amalan rutin seharian aku during my weekdays (kerja..kerja). So meh kenali berus make up dan fungsi masing-masing.

Dimension of Brush:
Flathead brush
Total length: 10cm
Width: 4cm

Recommended for foundation application and can be used for loose powder makeup
Round brush
Lint plant: 10cm
Width: 4cm

 Designed specifically for mineral powder blush

Mini flathead brush
Total length: 5cm
 Width: 3.1cm

Foundation brush
Total length: 18.4cm
Width: 2.4cm
Super soft rayon

Blush brush
Total length: 17.5cm
Width: 4cm

Blooming Brush
Imported fiber Cikuan Round hair
Aluminum tube brush tube wooden handle
Can precisely control a very small part of the blooming brush

Queen Blooming brush
Total length: 17cm
Width: 1.2cm
 Hypoallergenic, durable, and gentle on the skin

Concealer brush
Total length: 15.5cm
Hair width: 0.9cm

Eyebrow brush
Total length: 14.7cm
Hair width: 0.5cm
Highlight brush
Total length: 14.5cm
Hair width: 1.4cm

Eyeshadow brush
Total length: 14cm
Hair width: 2cm






Dan aku tak guna semua, bukan nak g casting modelling atau photoshoot beria nak pakai semua. Mesti ada yang masih ingat entry aku sebelum ni kan.. 5 jenis berus make up yang wajib ada. (yer2 aku tahu aku dah banyak berus make up) tapi inikan minat aku.. layankan jela)

P/s : mesti korang tertanya tanya mana aku beli sampai dapat semurah tuh.. aku beli kat Lazada.com la. Lembut kata kau...memang lembut gebu je bulu die.. tak menyakitkan kulit..halussss (gaya express ayat tu macam style Harith Iskandar punya iklan Nescafe)...byeeeeeee.... nak men make up-make up jap.

You May Also Like

3 Comments

Powered by Blogger.