NYX Make up Haul Lipstick Review

by - February 02, 2015

Sebenarnya dah lama nak buat entry review pasal NYX make up product ni. Terutama lipstick dorang. Menjadi kegilaan ramai, termasuklah aku. Yela harga pun budak skolah pun mampu bayar. Semestinya kualiti dan finishing sama bagus dengan jenara terkenal dipasaran. Sape tak kenal NYX memang lah kan. Kalau pergi Mall atau masuk Sephora outlet, dalam banyak-banyak standside brand. NYX lah asyik stok habis je. Betul.. sebabnyaa aku sendiri alami. Ini barang baik..ini barang baik (eh nyanyi plak).

So Jumaat lepas, sempat lah aku menyinggah  masuk Sephora dan melilau cari kot kaler yang aku nak tu ada ke tak. Ternyata langkah kanan. Wah.. lompat-lompat sambil tepuk bntang spuluhsatuduaa.. Nah Hasilnya... Selamat poket aku.




Warna popular yaang menjadi wanted. Tapi aku beli 3 jenis matte dan 2 lagi jenis glossy.


Jenis matte kat atas seperti korang nampak. Matte ni, finishing dia, akan nampak macam creamy gitu. macam korang sapu peanut butter kat bibir. tak berkilat dan nampak blending sangat lepas korang apply kat bibir. Aku suka sebab nampak bibir kiut-kiut je. Warna plak ini warna pilihan aku, dan semestinya ramai yang suka 3 warnaa pilihan ni.




  hah. itulah finishing yang aku dah swatch untuk korang lihat hasilnya. Cantik bukan? (abaikan kesan comot dan lecak sekitar bibir sebab nk cepat.) .   Gambar 1 (Tokyo) 2 Istanbul 3 Amterdarm




Ok yang 2 ketol kat atas ni yang glossy type, kira bila kita apply kat bibir, die akn naampaak bercahaya dan kilat, shinning gitu. Kata en asben bila aku pakai liptick yang shinning glossy bibir akan nampak seksi... hurm yela.. nak something lah tu (oops.. too much information).



yang pink kat aatas ni XLC 02 yer. kalau pakai kena hati-hati paling bagus kalau guna jari, so die taakkaan comot. dan litupan pun skata. Sebab lipcream jenis shine ni, tebal dan likat. Sedikit ada bau dan rasa, bagi setengah orang taak suka maake up product yang ada bau keterlaluan kan. So ini salah satunya yer.


Yang ni plak XLC 11. Nampak natural seakan nude, tapi lebih kepada pink. Kira aku suka jugaak lah. Cantik sangat warna-warna yang NYX ada ni.

Dari segi harga sangat berpatutan Rm27 untuk 1 unit. Murah kan? kat mana nak dapat? Cari je kat Sephora outlet sekitar KL.Sekali korang sampai kat bench NYX, aku yakin korang akan bertapa kat situ untuk tempoh jangka masa yang lama. and i bet u!! korang sanggup datang lagi..lagi dan lagi untuk usha stok.

You May Also Like

2 Comments

Powered by Blogger.