Cantiknya kulit you..pakai apa?

by - November 14, 2014

Assalamualikum, lame betul tak update tentang beauty produk yang aku dah gunakan. Ok kali ni aku nak update tentang kapsul vitamin yang mampu buatkan kulit korang flawless dan licin. Hah tak percaya, betul-betul ni sebab aku sendiri yang consumed. Sebelum ni tak penah tahu pun pasal Produk yang dikenali sebagai Satin Skinz ni, memandangkan produk ni belum di komesilkan secara meluas. Sehinggalah masa tengah syok buka Instagram dan aku ada terklik satu share like. Bila Google dan dapat tahu yang duta kepada produk ni adalah Maya (Maya yang nyanyi lagu Matahari tula) mesti korang familiar ngan lagu beliau dan korang mesti penah tengok kulit beliau sebelum ni kan?. Sekarang kulit dia putih licin cantik bak tomato. Dulu aku penah tengok dia live dan da tak lah seputih gebus gebas macam sekarang. So disebabkan terjebak dengan iklan dan promosi tak kurang juga testimonial oleh pelanggan tetap. Aku dengan rela hati terjebak dan beli produk ni. Finally aku gagal tahan nafsu untuk menambahkan kecantikkan aku in terms of nak kulit nampak cantik dan sihat.

Kebaikan Satin Skinz merupakan produk pertama di Malaysia yang mengasingkan bahan-bahan aktif untuk mengekalkan khasiat semulajadi tanpa pertembungan bahan-bahan lain yang mungkin menyebabkan perubahan pada khasiat asal.Satin Skinz bukan hanya cantik pada nama, tetapi menjanjikan kesan yang sangat luar biasa.

Satin bermaksud = kulit yang Putih merah jambu, halus, licin, berseri serta bersinar-sinar sehebat satin !
Skinz bermaksud = Formula whitening yang bertepatan dengan semua jenis kulit dan metabolisma KHAS untuk orang asia yang mudah gelap di celah lipatan, kulit terlalu kering dan berminyak

Satin Skinz di datangkan dalam 2 botol iaitu PURE GLUTATHIONE (botol pink) PURE VITAMIN C ROSEHIP, HYDROLYZED COLLAGEN & PHYTOCELLTEC (botol biru).Bahan-Bahan aktif yang terdapat pada botol pink ( 1500mg)Grade Reduced Glutathione : Glutamate, Cysteine, & Glycine, Pure L-Glutathione & Basic Glutathione N-Acetylcysteine (NAC), Alpa Lipoic Acid (ALA)

Satin Skinz memfokuskan kesihatan dan kecantikan kulit dari dalaman. Secara tidak langsung semua masalah berkaitan kulit seperti Kulit Kusam dan gelap, Jerawat, Parut, Eczema, Ruam, Resdung, dapat di atasi dengan mudah. Khasiat tambahan lain seperti collagen ikan kod & stemcell bagus untuk minda, tulang, rambut dan memberikan tenaga yang diperlukan oleh individu normal. Di formulasikan untuk semua peringkat umur termasuk perempuan dan lelaki dengan dos yang di sarankan. Mendapat sijil HALAL, KKM, FDA dan HACCP. Gunakan tanpa was-was dan yakini SATIN SKINZ !!!


Fungsi Natural Skin Enchancement Formula (Bottle Pink) : 
  • Perubahan tona kulit sehingga 5x lebih putih dan segar !
  • Kulit lebih gebu, lembap dan tegang
  • Menaikkan rona merah jambu pada wajah (Pinkish)
  • Wajah lebih segar dan berseri
  • Menyekat pembentukan jerawat
  • Menghilangkan parut 5x lebih cepat
  • Memutihkan kawasan intim dan pelipat
  • Meransangkan peningkatan kolagen
  • Memperbaiki tekstur kulit tua & mati
  • Glutathione merupakan anti oksidan yg bagus utk menghindari dari penyakit kronik seperti kanser


Bahan-Bahan aktif yang terdapat pada botol biru (1500mg),Premium Pure vitamin C dengan EXTRA Rosehip, Kolagen ikan kod, Gabungan phyto steamcell (Apple, Tomato, Roselle), Astaxanthin, Super Lemon ( Extra Vitamin C)

Fungsi Pure Vitamin C Rosehip (Bottle Biru) : 

  • Membantu dan menyokong proses pencerahan kulit dengan cepat. 
  • (Hanya dengan gabungan istimewa dari PURE GLUTATHIONE dr botol PINK)Mengecutkan dan memudarkan jerawat dengan 5x lebih cepat !
  • Menghilangkan garisan halus pada muda dan badan
  • Merawat eczema, ruam dan gatal-gatal akibat alergi dan resdung
  • Rambut lebih kuat dan tidak mudah gugur
  • Peningkatan metabolisme tubuh badan 3x ganda
  • Membuang tokisn dan membersihkan darah kotor
  • Memulihkan sakit sendi dan otot
  • Memberi kecergasan badan sepanjang hari
  • Kandungan antioksidan yang tinggi mampu mencegah pelbagai penyakit kronik termasuk kanser

 Dua botol ni untuk penggunaan selama 2 bulan. which is aku kena amal makan selama 2bulan 2 biji sehari dengan perut kosong. Serta banyakkan minum air kosong sebanyak mungkin, serta elakkan minum coffee (pantang). Itu adalah pantang yang aku kena ikut, alhamdulillah takda masalah bagi aku yang bukan pengemar kepada kopi. Dan amat kasihan pada coffee addicted yang mana korang kalau nak consume Satin Skin korang kena tahan dari minum kopi. So dari situ result akan pelahan lahan nampak.

Kesan pada aku bila pengamalan selama 2 bulan dengan tertib.

  • Mula-mula korang makan, akan rasa sikit pening, kepala macam blur-blur dan jugak rasa loya. Tapi tak lama 2,3 hari ok lah
  • Bila amalkan makan Satin Skinz, macam ada selera makan sikit tapi tak lama jugak
  • Sistem cernaan jadi baik. lawas buang air kecil (madang aku kejar2 klua masuk toilet) gigih nak cantik kan?
  • Kulit dalam masa seminggu memang susah nak nampak beza dan kesan, tapi tunggu selama 3 minggu pertama. Dari situ akan ada kesan yang mana (macam aku orang tegur..cantiknya kulit u..pakai apa? ) trus blushing dan perasan dalam masa yang sama.
  • Orang takkan sangka umur aku sebenarnya dah masuk 3 series (paling tak boleh tahan bila orang ingat umur aku adalah 24 tahun) angka yang bajet cun/muda.. peliss lah.. mula mula tak caya..Adakah ini kesan dari Satin Skinz? Tapi itu adalah kenyataan bila best buddy aku Wani tegur kulit aku nampak glowing dan cantik, padahal hari2 jumpa dan lepak sama kot.
  • Kulit aku adalah jenis yang sangat sensitif dan paling senang hi hinggap fungus. Tapi bila makan Satin Skin kulit aku elok luka pun tak berparut. Kesan parut lama hilang ( i mean pudar dan tak ketara) gatal2 disebabkan alahan pada makanan dan cuaca pun pun tak da.
  • Yang ni best part untuk ibu2 seperti aku. Tapak kaki! Hah yer tapak kaki kita orang pompuan ni biasa lah bila dah ada anak zat2 semua anak dah sedut, nak2 ibu yang totally breastfeed anak macam aku. tumit kaki dan kulit kitaorang akan nampak kerepot dan kedut2 kekeringan disebabkan kekurangan zat dalam badan. Tapi Satin Skin dah berjaya buatkan tapak kaki aku licin elok macam zaman belom kawen.
  • . Kulit akan nampak basah lembab senang citer lebih moisture macam chocolate moist .. yummy!!
  • Last skali orang aan cakap "cantiknya kulit you. Pakai apa? mahal tak? bedak alas apa? faundation brand apa? mesti mahal kan? hah.. kunjat tak? ken..kennnn...

Ni tapak kaki aku yer sekian semua.. burok tul masa kering dan merekah.. tapi skng dah tak dah..hihi...


Nampak x? kulit aku dengan Chinese girl aka colleague aku tu... cerah kan? ni bukan gambar filter yer.. direct dari DSLR camera (tengah tekun tuh kerja-kerja)   




muka bajet yang penuh perasan. Sila muntah kalau rase loya melihat tahap kepoyoan ku.. Tapi inilah hasilnya.. huhu..

Kalau korang berminat nak cuba. boleh lah hubungi / whatapp En. Nizam di 017-4568206. Baik orangnya dan ramah sangat, sebelum nak amalkan aku di brief sepenuhnya oleh beliau. Nanti trylah calling2 dia yer. ooowh.. lupa siap ada COD yer. Tapi ikut area lah..

chow..hakak nak pegi dancing2 sambil perasan bagai fairy jap..




You May Also Like

7 Comments

Powered by Blogger.