14 June 2014

Echelon 2014, Pengalaman pertama dan ia super duper best!



Assalamualaikum dan salam sejahtera, lama juga lak aku tak buat entry untuk page aku ni. kira dah bersawang kulat dan berlumut tebal. Nak buat camna, masa tidak mengizinkan, nak2 sejak berada dalam team disbursement ni. Aku banyak menghabiskan masa dengan kertas2 keje yang berlonggok atas meja aku, kalau adapun masa terluang memang sah2 lah aku akan sebok berwhatapp dengan gang2 forte aku takpun aku sebok layan IG aku. hihihi..



Berlansung selama 2 hari 10&11 June 2014 di Singapore Expo Convention and Exhibition Centre Hall 1. Tempat dimana start up, investor,entrepreneur berkumpul. mingle and networking.
  
Ok2 taknak melencong jauh sangat. Tujuan entry kali ni adalah untuk aku berkongsi pengalaman aku sepanjang pertama kali sertai echelon. Program yang menarik dan peluang untuk menambah ilmu bagi mendekati cara dan langkah dan menjadikan sesuatu idealistik kepada yang menyumbang dan akhir sekali mendatangkan keuntungan dari apa yang di usahakan. Macam susah je kan. Tapi itulah hakikatnya, delegasi2 terbesar turun untuk meluangkan masa dan berkongsi rahsia dan pengalaman dan menguruskan bisnes mereka. Di echelon juga terkumpulnya sekumpulan start up, investor,bussineses dan jugak organisasi dan ingin mengkomesilkan product dan service masing2. Bagi aku ia adalah menarik. 



Acara ini menghidangkan pelbagai program, forum dan sesi perbincangan bagi mencari dan menangani permasalahan dalam teknik perusahaan serta berkongsi detik2 kejayaan sesuatu organisasi. Juga terdapat ideas yang diterima dan memasuki tahap pitching dimana mereka haruslah mempersembahakn kan idea mereka dan cuba untuk convince investor untuk berminat melabur dalam bisnes idea yang dicadangkan. Menarik dan kreatif bagi mereka yang mempunyai otak geliga bak delima. Disebabkan idea menarik mampu menukarkan ia kepada bentuk nilai WANG ($$$$$$)!!!Membina pembangunan perniagaan  untuk organisasi. Bakat mengagumkan dan cara untuk menceriakan organisasi Mengemaskini semua teknikal terbaru dan pembangunan perniagaan.Memperkembangakan radar media bines ke serantau Asia ia adalah peluang berharga dan tidak ternilai bagi aku. Yer aku pun suka berbisnes ni, tapi takdalah sampai nak pikir idea gempak macam dorang ni. Ape2pun welldone untuk yang terpilih dan berjaya.

Ok ni part kat exhibition Hall, Banyak aku pusing dan ronda dalam hall tu. Sampai lah mata hati terdetik terminat nak benti di 3 booth yang menarik minat aku untuk tahu lebih jauh tentang product/service/applikasi dorang. Jom aku share satu2 ok.
  1. migme - is a great social entertainment platform where everyday million dicover great stories and friends. what you can do is blogging,chatting sharing and caption at anytime moments you've like to share with. talk,track your favorites and blog away easily between migme on the web and mobile. its a fun way to communicate with all around your world. i assume this app more to istagram and tweeter but more functionality compared to previous one.  for more info please refer to this link www.mig.me download it and you will know the interesting way to connected.



  1. Joomajam- if you have heard about sesame street team. surely you will find this rhythm in this apps yang mana kita paggil JOOMAJAM, imagine children's music was intentionally made to be educational apps and its fun and more interactive way for our chilren's learning. try to download it via ios and adroid. Surely korang yang leka layan. and its FREE install ok. Aku memang dah download. Best....


Aku pengguna adroid tegar setakat ni. Ios pun ada tapi selesa dengan android sebab ada screen besarrr punya..


last skali yang menarik minat aku sangat2 adalah SHOPLINE.

yang ni best sangat sesuai bagi mereka mereka yang ada baju branded yang memang xnak pakai kekonon nak buat kedai online. yang mana tak tahu nak commercialize product korang dan jugak tak tau nak manage online shop korang. Hah sini cara terbaru dan terbaik. Shopline ada segalanya. Ia membantu korang yang merancang untuk buka butik online korang semudah petikan keyboard edit data masukan gambar dan tunggu orang order, Mudah kan.

macam mana caranya mudah lah sesangat memula korang kena register (sign up) create password terus update detail dan nama kedai korang. seterusnya korang boleh lah mula kan bisnes kedai korang dengan memasukan product yang korang nak jual. senang kan? alah memang kalau orang yang memang dah biasa berblogging ni. memang mudah lah bagi dorang nak manage website ni. dah siap dengan access lagi. korang buat data entry je masuk gambar tukar currency,,tadaaa siap!!! Slamat mencuba. Aku dah create kedai online aku..(tapi blom masukkan product lagi.) teetttt...




Semestinya 3 apps ni sangat membantu aku dan aku memang suka bersosial melalui media massa. So bagi yang tergagak nak mencuba aplikasi yang aku ceritakan dijemput dan sila lah download yer. dijamin bagus dan tak menyesal.


0 comments:

Cuba Klik tengok apa jadi!