Review Untuk Dear Darling Tint, Color My Brow dan Drawing eye Brows dari ETUDE HOUSE

by - December 08, 2013


  Ok 3 barang ni aku beli masa bercuti di Korea. Produck dari Etude House tidak pernah mengecewakan aku. Dah masuk 4 tahun aku setia dengan sebahagian produk dari brand ni. Kenapa aku suka sangat? sebab warna tekstur, kandungan juga effect terhasil bila apply pada wajah tidak pernah buatkan aku nampak buruk. So untuk kali ni, aku teringin nak cuba 3 barang ni.

1) Dear Darling Tint (macam lip tinted)
  • Hasil yang bagus, litupan nipis tapi dan ringan nampak sangat natural, bibir maintain merah kemerahan dan tahan lama. 3 variasi warna dikeluarkan . Berry Red, Real Red dan Orange Red. Packaging yang mudah bawa,slim dan cute. Mesti pengemar barang barang kawaii menyukainya. 

2) Color My Brow (Rich Brown)
  • Yang ni sangat best, sebabnya bagi orang seperti aku yang kerap kali tukar warna rambut (kekonon KPOP sangat) sangat sesuai beli warna ni. ok sebelum terlupa ia bukan maskara yer, memang lah nampak berus celup tu cam berus maskara tapi kegunaan ia adalah untuk kening. Bagi warna kening nampak sekata ngan rambut. Korang boleh pilih dengan 3 variasi warna. Rich Brown dan light brown aka blonde. sangat cantik effectnya bila diapply juga size yang kecil mampu dimuat dalam beg makeup korang.



3) Drawing eye Brows



Yang ni sape baca pun tau memang pencil untuk draw brows kan? bentuk mata pen yang sedikit condong dan berbentuk mata pisau bagi memudahkan kita untuk membentuk corak kening yang di ingini. bagi aku ia adalah sangat sangat membantu bagi aku yang tak reti reti nak shapekan kening aku ni. almaklumlah datang tangan Parkinson mula lah kening jadi tebal sebelah lah,,tinggi sebelah lah.. macam macam..Tapi adanya drawing eye brows ni keje menjadi mudah dan cepat. juga ada dalam 6 variasi warna

01 Blackish Brown
02 Grayish Brown
03 Brown
04 Dark Gray
05 Gray
06 Black
 
Dan hasilnya pada wajah aku adalah seperti berikut;

tadaaaaa.....................

 Dan harga yang aku dapat untuk 3 barang di sangatlah murah ok. Bukan di Malaysia tapi di Korea. Dear Darling Tint USD5= RM15+, Color My Brow USD5=RM15+ dan Drawing eye brows USD2=RM6+. Giler kentang punya murah kan? kalau kat Malaysia 3 barang nih dah cecah RM100 hokeh!..

You May Also Like

2 Comments

Powered by Blogger.