Ok bubur Azriel kali ni aku ada ubah sikit sikit. kebiasaannya aku buat bubur campur ikan bilis, kadang kadang letak ayam atau daging. Pling latest Azriel suka sangat makan bubur letak kentang. Hah..sebab mungkin die rasa lemak lemak gitu. Aku ada try rase memang rase cam kentang lenyek tu. So asyik buat menu lebih kurang je. Ape kata kali ni aku expand lagi dengan cara campur kacang hijau. Penyediaan yang sangat mudah semua kopek cuci cincang campak dan masak atas dapur sampai didih dan masakkan sampai lmbut senang untuk dilenyek. Seperti biasa aku memang tak blend pun guna blender letrik, lebih senang dan yakin dengan kehalusan leyekkan penapis. dah hasilnya teksturnya lagi solid dari nestum yang kita bancuh ok.


Tengok tuh semua bahan bercampur baur sahaja. masukkan air banyak2 dan masak. dlam api sederhana sampai air kering ..tambah lagi air sampai lah nampak tekstur beras bertukar jadi nasi n jadi bubur ( Eh beras boleh jadi nasi ke dulu kalau kita dah terlebih air ??) erm..



 Tadaaa...hasilnya..Azriel nampaknya suka makan bubur ni. so Hidangan aku kalinih Azriel berjaya habiskan untuk 3 kali hidangan .
Categories:

2 comments:

  1. Lepas baca entry ni tetibe rasa nk pi KFC beli kentang lecek huaa kt luar hujan lah plak

    Jom Terjah : Bunuh Filem Melayu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...bagus tu mkn panas2 dlm hujan2 ni..sedap gak..

      Delete

Pinkygroupsaid