Pertama kali buat passport untuk Azriel

by - September 10, 2013

Alhamdulillah dah besar anak mummy. Tapi takdalah besar mane. Kira dah 4bln lebih lah. Untuk bulan November ni aku akan sertai business trip ke South Korea selama 6hari 4malam.  Takkan aku nak tinggalkan Azriel? Tak sanggup kot. Dengan gigihnya aku nak jugak Azriel ikut walau husband menghalang. Apa yang penting bagi seorang ibu adalah nak anaknya sentiasa disisi. Begitu jugak lah aku. Setelah berminggu minggu convinced en suami akhirnya dia akur ngan keputusan aku.  Dan akhirnya mendapat kata putus yang mane aku akan bawa sekali en suami. Sebab? Aku perlukan assistant during that time la..kawan ada je yang meng offer kan diri nak membantu. Tapi aku segan nak menyusahkan orang. So paksa en suami ikut serta la. Lagipun sementara tu boleh lah feeling autum in my heart Walaupun masa tu dan penghujung autum season.
Aku dan en suami ke imigresen untuk buatkan passport untuk Azriel sambil renew aku punya passport skali. Alhamdulillah Azriel sangat behave masa tu. Tapi jnji dukung die, memang lah dia ok. Huhu sakit blakang tolong urut...lenguh2 badan ni.
Pengalaman masa buat passport dia bila kena amik gambar. Kelakar betol si Azriel masa auntie tu nak snap muka dia. Madang dia asyik pandang bawah tak pun tengok kaki. Jenuhlah kitaorg jadi cam orang siuman untuk buat dia pandang lense. Dah tak larat nak suh die pandang lence kesudahannya kitaorang mengalah guna saja mana gambar yg elok sikit compared to others .
Disebabkan Azriel masih baby so kitaorang dapat keistimewaan guna special lane. Tak payah susah nak beratur dan aku tumpangkan sekali passport aku. Kesudahan siap. Tapi walaupun baby tak perlu tunggu lama, tapi makan setengah hari jugak lah nak tunggu process.
P/s : tak boleh lupa tgk gambar Azriel dlm passport sbb muka dia tengah terkejut. Hahahha

You May Also Like

1 Comments

Powered by Blogger.