Make up class bersama MUA CIk Farah Adnan

by - July 30, 2013

Hah tu dia dah lame sangat teringin nak join kelas make up2 ni. Nak nak skang kaler pallet dah ada macam2 sume nak 3D kan.0166
Kelas ni dah lame ako register. Tapi disebabkan keadaan yang tak mngizinkan dah masuk 3 kali aku cancelled. Kali ni tak boleh jadi kot kot mane pun aku kena jugak pegi. Sementara ada 1 kekosongan lagi aku ajak lah Dani. Syukur Dani free pada tarikh tu.
Kellas tu bertempat di shah alam seksen 7 dekat restoran Barra. Di tingkat 1. Dari jam 10pagi sampai 4ptg lebih2. Bermula dengan sesi pengenalan dan seterusnya basic makeup light make up/make up no make up last skali heavy make up sgt sesuai untuk majlis2 makan malam.
Yang bestnya cik Farah sanga2 sporting dan ceria. Walau puasa die maintain senyum pahtu ditambah seri ngan gang kakak2 yang datang satu group dan diorang adalah bersaudara. Bayangkan camne kelas tu. Riuh tau..macam2 lah lawak n soklan pelik yang kitaorang tanya sampai kecut pusat nak tergelak.
Lepas je cik Farah demo sampai la turn kitaorang sendri. Ape lagi mula lah menconteng kanvas (maka) masing2 kan.
Apa yang aku pelajari bila masuk kelas ni adalah
Walaupun dah boleh make up sikit2 sebenarnya masih banyak yang perlu dibetulkan.
Pemilihan tone warna untuk setiap produk yang bersesuaian dengan skin tone sendiri. Kaler pallet untuk eyeshadow semuanya aku baru tau.
Blusher jangan tebal2 dan paling penting tips yang cik Farah cakap combined 2 tone warna.
Cara pakai foundation ngan bedak supaya muka dan leher ketara warna beza...
Sebenarnya banyak sgt yang aku pelajari memang susah nak terang ape yang paling bagus adalah kena masuk kelas tu sendiri.
So antara koleksi gambar2 sepanjang kelas berlansung.
Para peserta bergambar bersama cikgu n model. Transformation yang sgt cantik. 
Paling penting 
ini lah MUA yang gojes Cik Farah kita. Memang die pun cantik. Harap maaf bagi yang nak try yer sebab cik farah ni sudah berpunya.

Si Siti yang cantik walau xmake up pun mmg die cantik dan wajah die sangat familiar dengan kawan satu university dulu. Farah sedang buat demo bersama model yang super gojes n sweet.

Antara peserta yang suka menceriakan suasana

Ps: Terima kasih Farah awak banyak bantu saya ajar saya bentuk kening tanpa perlu trim..hanya dengan make up. Memang sgt magic. Sayang awak ketat2.

Cik model yang superb cun...bila tengok orang berhijab skng cantik2..timbul rase teringin ..hehhehe
Bersama cik Danii yg sudi drive ke sana kemari.
Tgk lah tu nama pun otai kalau dah expert mmg la sgt bergaya cara pegang brush tu..caya lah cik farah. 

Ok kalau ada yang berminat untuk menggunakan khidmat Cik Farah ni untuk sebarang majlis boleh lah call no beliau di talian 016-7786187.

You May Also Like

2 Comments

Powered by Blogger.