9 November 2012

Adam mikail ni LELAKI la.


Si chubby lagi demok nih adalah anak fruit ako hasil perkahwinan adik ako yang no 6. Yer  die adik ako yang no 6, ibu muda kata dia..dulu punya ako bising jangan kawen g blaja,,dah kalau dah jodoh kan..biar lah  lagipun atas kerelaan die, kalau jadi ape2 nt ako lak yg kena jawab.



Dulu semua orang ingat Adam ni baby girl..mungkin sebab paras rupa die kot..rambut die lak lurus n pjng..mane je Adam pegi orang akan cubit dan mintak nak dukung, sebab si Adam ni bukan jenis takut orang asal orang senyum kat die je ..trus die cair dan akan pegi kat orang tu. Kata ayah ako Adam ni budak baik sebab setengah budak kecik lain, mesti bila pampers die basah ke, baru bangun tido ke, lapa ke mesti nak melalak lagi2 kalau tido xcukup mesti merengek nangis je..tapi Adam ni lain..ape yang die tahu hanyalah SENYUM..sekarang Adam dah berusia 1 tahun 4bulan..perkara yang die dah tahu buat adalah salam cium tgn (patutnya mulut yg cium tgn tapi die bagi pipi) lambai tangan..buat muka geram..dan bercakap bahse jerman yang memangnya ako n mama die sendiri pun tak paham. Ako cukup suka melayan kerenah si Adam ni..bukan ape..die ni senang betul nak bela..ketawa n senyum adalah sifat semula jadi die. penah dalam seminggu balik kampung dan tinggal bersama Adam ni..tak pernah sehari pun ako dengar die menangis nak2 lagi merengek memang xda..Bubu sampai tanya ako "yang Adam tu xpenah nangis ke.??) cam biasa ako akan jawab entah..xpenah dengar jugak. Adam ni masih xboleh jalan..bukan tak boleh lansung, cuma die ni malas betul lepas tu takut2 nak jalan..bila kita ajar die taktih..dari satu jarak ke jarak yang lain dalam langkah yang pendek boleh je die jalan cuma die takut+malas..hahah..mungkin kena tunggu dalam 2, 3 bulan lagi boleh jalan la kot. Ape apepun ako suka sangat tengok si Adam ni..baik comel jugak sangat mudah dijaga.


Ok ini mama si Adam..yer orangnyer terlebih ayu dan jugak terlebih keperempuanan dari ako..tengok jela style die pose..ako memang xmampu nak pose lagu tuh..ada gak ako try pose cam die..sah2 ako trase cam pelik..cam hipokrit blakon je..hahaha so takyah


Si Adam n his mama


0 comments:

Cuba Klik tengok apa jadi!