14 May 2012

Selamat hari Ibu.



Detik masa terus berlalu tanpa menanti sesiapa dan semakin hari umur kita pun akan meningkat bersama pengedaran masa. Kita semua dilahirkan di dunia ini melalui seorang yang bernama ibu. Begitu besar peranan dan jasa insan yang bernama ibu ini. Oleh itu renungkanlah sejenak apakah yang telah kita lakukan untuk membalas segala budi ibu ini. Sekurang-kurangnya peluk dan ciumlah ibu masing-masing yang dapat berjumpa atau sekurang-kurangnya telefon ibu bagi mereka yang duduk berjauhan.

Bersempena dengan hari Ibu yang akan berlangsung pada hujung minggu ini 13 Mei 2012, Ako telah memasang niat untuk menjadikan impian ako menjadi realiti dan juga membuatkan hati mak gembira. Heheheh 


Pada hari Sabtu lepas mak ako telah datang untuk melawat cucunya yang berada di ampang dan terlanjur datang kl harus dan wajib untuk tido semalam umah ako. harus lah kan baru lah adil..ako tau mak mesti penat dengan ayah seharian drive dari kampung ke bandar. orang muda takpe lah ni orang tua kot ..tapi mak cakap dia tak kisah sebab ayah pun ada bersama jugak adik Habib si bungsuku yang manja melampau ngan si ayah.

So ako memutuskan untuk melakukan sedikit kejutan pada keesokkan harinya dengan membuat kek..hahah apa kek?? tu dia comel mula tunjuk skill..mak sampai umah petang tuh ako telah sediakan apam polkadot yang telah ako berjaya buat, semestinya en suami sangat berpuas hati kata en suami apam polkadot ako sangat sedap dan die kata dah boleh buat jual hahahahha ( saja amik hati isteri la tu ekekek).. mau tengok tak rupa apam ako..




siap sempat main2 buat nama lagik..camne ada skill x buat bisnes heheheh..

Dan yang paling buat mak ayah en suami adalah ako berjaya menyediakan cupcake dengan hasil usaha titik peluh ako sendiri, malam tu ako berjaga sedangkan mak ayah adik dan en suami telah tido ako berusaha tekad untuk siapkan jugak apa yang ako dah planning.. Kali ini 1st time dan julung julung kalinya cupcake ako berjaya dan ianya menjadi..siap ako buat semuanya sendiri,, adik ako sampai mkn 5biji ayah makan 3 biji dan mak xyah citer setiap kali die akan tanya mak suka kek ni. beli kat mane..?? ako cakap lah ako buat sendiri..heheheh dan mak sangat terkejut sambil ako siapkan satu bungkusan yang ada 12 biji cupcake dan sebuat hadiah sempena hari ibu..heheh mak terus peluk ako..(alamak touching plak kan time ni)..



See my own decoration on my cupcake 1st time ever made by myself to my lovely mother..




I would like to take this chance to greet my mom a Happy Mother's Day . My silence for a while doesn't mean that I don't care. But God knows how grateful I am because you raised us 8 kids very well. I love my mother yes i do, for she is the one that has been there too! I love my mother yes i do. For if i had no mother like the one i do, i would be lonely, clueless, as well as you. I love my mother yes i do for she is the one that taught me too. So HAPPY MOTHERS DAY FOR ALL OF THOSE MOTHERS OUT THERE TOO! 







2 comments:

cik aletheea: said...

u exactly copycat ur mum face la comel...
same sangat...
btw,
comel ur cupcake...ade bakat sungguh!

wong meimot said...

harus lah cik zubaidah..anak mak dan juga anak emas ayah heheeheh..tapi mak comel lagi cantik di zaman remaja veliau..alhamdullillah skng dah sembuh dari sakit misteri..skng da gomuk dan i like the way she look now..gomuk cumil sedap peluk bagi org bertulang spt saya hahaha...

cupcake tuh...buat ngn penuh kasih sayang hahahahaah...ada style bikin bisnes x??

Cuba Klik tengok apa jadi!