20 April 2012

Bekorban apa saja, demi kesihatan sejahtera.

Skang ako dah xboleh main badminton, giler la terasa patah kaki k.terasa sangat bila dah x aktif dlam sukan kegemaran ako. Orang lain mungkin xakan penah paham ape uang ako rasa, benda ko minat kot..

Dulu masa mula2 stop ako rasa ok lah tapi skali skala terasa gak lak gian tu datang.. Rasa cam orang nagih dadah plak sbb dulu ako dah teraddited ngn sukan ni selepas taekwondo.. Hah.. Tak caya ke? Ako adalah ahli taekwondo yang memiliki belt itam 1 dan yer.. ( poyo statement ni mmg betul) ako aktif sejak umur 9 tahun smpi 23thn.. Ako pernah join kejohanan anjuran kebangsaan sebanyak 3x, dan tournment lain adalah biasa2 jer. Itu pun ako stop sbb ako cedera di bahagian lutut yg memerlukan ako jalani pembedahan yg akan memasukan 2 bj skru.. Di sebabkan nasihat org tua, ako xjalani operation tu sbb mak ckp bahaya bila besi tertanam dalam badan kita..di sebabkan itu ako cuba berubat kg.. Alhamdllah ako kembali sembuh setelah 4tahun.. Dan setelah itu ako sertai badminton sehinggalah ako mngalami keguguran kandungan di sebabkan ako tak pernah tau yang ako pregnant.. Dan selepas itu juga en suami dah stopkan ako dari bersikan dan melakukan aktiviti berat..

Jujur ako bagitau mula2 sedih ako menangis kot tak henti sbb da tak boleh bersukan.. Nasib baik doktor cakap ako still boleh berjoging..erm..tapi demi persediaan dan juga menjalani tempoh rawatan mengikut aturan doktor dan bidan serta di usha ketat oleh en suami ako korbankan minat dan kegemaran ako.. Bukan itu sahaja ako terpaksa korbankan apa yang ako suka makan . Sedih terasa ilang nikmat hidup.. Skang barulah boleh dikata anti sosial dan pantang makan..semua di sebabkan oleh arahan yang wajib ako ikut dan akur tak boleh bantah.. Kalau bantah nanti yg sakit ako jugak.. So untuk itu ako kena ikut lah..

Skang ako tengah cuba mencari aktiviti yang boleh menghilangkan bosan ako.. Yela awak jenis yang mmg hyperactive tetiba benti mengejut lak tu xke terkejut kambing .. Skg setiap minggu akan dtg teman suami jela yang mana ako hanya mampu pandang jela..kadang tgh tgk org pukul2 shuttle.. Datang perasaan gian.. Dan dah tentu ako xleh pun nak pukul2 sbb en suami mmg dah larang sama skali.. Kadang2 sampai minta simpati ngn en suami supaya benarkan ako walau hanya pukul2 tu pun mmg xdapat.. Kalau xdapat mula lah ako cembeng.. Sedih kot weyyy.. Korang mane tau ape tau??ako je yang rasa..

So step seterusnya ako akan mencari kawan yang boleh bawak ako keluar untuk isikan aktiviti sosial ako setiap hari supaya ako dapat lupakan badminton buat sementara waktu..

No comments:

Post a Comment

Pinkygroupsaid

Si peminjam Hati Tinggalkan Tapak

Popular

Total Pageviews