29 June 2011

Ego Aset Penting Lelaki

Kata orang, ego itu amat penting bagi lelaki. Malah, ada juga yang menganggap ia sebagai suatu aset pelengkap diri Antaran itu, tidak hairanlah  kalau  sebut  sahaja ego, serta-merta muncullah   wajah   mana-mana lelaki di fikiran. Namun, bukan semua lelaki mempunyai ego yang sama. Ada antaranya yang  begitu  ego  di  tempat kerja, apatah lagi kalau dia berpangkat  besar.  Tetapi, apabila  berada  di  rumah ataupun di samping keluarga, tidak pula kelihatan ketara egonya.
Menurut     kaunselor berdaftar,Hushim Salleh,  setiap  individu memiliki   egonya   sendiri sama ada dia lelaki ataupun     perempuan.Walau    bagaimanapun, darjah keegoannya sudah tentu  berbeza-beza  antara satu sama lain. Kata beliau lagi,  konsep ego sebenarnya  melibatkan  keyakinan dan jati diri seseorang. Lazimnya  apabila  seseorang  lelaki itu  mempunyai  sifat  tersebut, dia  akan  berasa  dirinya  melebihi  orang  lain.  Selain  itu,  dia juga acap kali merasakan bahawa individu lain tidak selari dengan pendapat    dan    pemikirannya. Lantas situasi ini mendorongnya untuk banyak  membantah  dan menentang.
“Selalunya  orang  yang  ego ini,  dia  mempunyai  sifat  agresif yang lebih tinggi daripada orang lain.  Dia  selalu  sahaja hendak menang.  Apabila  dia  pandang orang, selalunya dia hendak pandang  dirinya lebih tinggi daripada  mereka,”  terang Hushim. Ego    lelaki    biasanya    akan menjadi lebih ketara apabila dia  berhadapan dengan wanita. Umumnya keegoan tersebut tercetus kerana   lelaki   sentiasa   berfikir yang  mereka  lebih  tinggi,  hebat, berkuasa dan kuat berbanding  wanita.  Lantaran  itu,  bagi  mereka, wanita mesti mendengar dan menurut kata-kata mereka.
“Lelaki    biasanya    mengatakan dialah pemimpin dan ketua terutamanya   kepada golongan perempuan.  Inilah  yang  membentuk ego. Memandangkan dia   menganggap   lelaki sebagai  pemimpin  dan ketua,   jadi   apa   sahaja  yang  dia  buat mesti   lebih   daripada perempuan. Pada masa inilah dia cenderung untuk menunjukkan kekuatannya,” ulas beliau. Meskipun begitu, akui beliau, kehadiran ego juga sebenarnya cukup penting  dalam  diri  kalangan  lelaki bergelar pemimpin.
Kata orang, ego itu amat penting bagi lelaki. Malah, ada juga yang menganggap ia sebagai suatu aset pelengkap diri. Antaran itu, tidak hairanlah  kalau  sebut  sahaja ego, serta-merta muncullah  wajah   mana-mana lelaki di fikiran. Namun, bukan semua lelaki mempunyai ego yang sama. Ada antaranya yang  begitu  ego  di  tempat kerja, apatah lagi kalau dia berpangkat  besar.  Tetapi, apabila  berada  di  rumah ataupun di samping keluarga, tidak pula kelihatan ketara egonya. Menurut kaunselor berdaftar,Hushim Salleh,  setiap  individu memiliki egonya sendiri sama ada dia lelaki ataupun perempuan.
Walau bagaimanapun, darjah keegoannya sudah tentu  berbeza-beza  antara satu sama lain. Kata beliau lagi,  konsep ego sebenarnya  melibatkan  keyakinan dan jati diri seseorang. Lazimnya  apabila  seseorang  lelaki itu  mempunyai  sifat  tersebut, dia  akan  berasa  dirinya  melebihi  orang  lain.  Selain  itu,  dia juga acap kali merasakan bahawa individu lain tidak selari dengan pendapat    dan    pemikirannya. Lantas situasi ini mendorongnya untuk  banyak membantah  dan menentang. “Selalunya  orang  yang  ego ini,  dia  mempunyai  sifat  agresif yang lebih tinggi daripada orang lain.
Dia  selalu  sahaja hendak menang.  Apabila  dia  pandang orang, selalunya dia hendak pandang dirinya lebih tinggi daripada  mereka,”  terang Hushim.  Ego    lelaki    biasanya    akan menjadi lebih ketara apabila dia  berhadapan dengan wanita. Umumnya keegoan tersebut tercetus kerana   lelaki sentiasa   berfikir yang  mereka  lebih  tinggi,  hebat, berkuasa dan kuat berbanding  wanita. Lantaran  itu,  bagi  mereka, wanita mesti mendengar dan menurut kata-kata mereka. “Lelaki   biasanya    mengatakan dialah pemimpin dan ketua terutamanya   kepada   golongan perempuan.  Inilah  yang  membentuk ego. Memandangkan dia   menganggap   lelaki sebagai  pemimpin  dan ketua,   jadi   apa   sahaja  yang  dia  buat mesti   lebih   daripada perempuan. Pada masa inilah dia cenderung untuk menunjukkan kekuatannya,” ulas beliau. Meskipun begitu, akui beliau, kehadiran ego juga sebenarnya cukup penting  dalam  diri  kalangan  lelaki bergelar pemimpin.

Ego Aset Penting Lelaki

Kata orang, ego itu amat penting bagi lelaki. Malah, ada juga yang menganggap ia sebagai suatu aset pelengkap diri Antaran itu, tidak hairanlah  kalau  sebut  sahaja ego, serta-merta muncullah   wajah   mana-mana lelaki di fikiran. Namun, bukan semua lelaki mempunyai ego yang sama. Ada antaranya yang  begitu  ego  di  tempat kerja, apatah lagi kalau dia berpangkat  besar.  Tetapi, apabila  berada  di  rumah ataupun di samping keluarga, tidak pula kelihatan ketara egonya.
Menurut     kaunselor berdaftar,Hushim Salleh,  setiap  individu memiliki   egonya   sendiri sama ada dia lelaki ataupun     perempuan.Walau    bagaimanapun, darjah keegoannya sudah tentu  berbeza-beza  antara satu sama lain. Kata beliau lagi,  konsep ego sebenarnya  melibatkan  keyakinan dan jati diri seseorang. Lazimnya  apabila  seseorang  lelaki itu  mempunyai  sifat  tersebut, dia  akan  berasa  dirinya  melebihi  orang  lain.  Selain  itu,  dia juga acap kali merasakan bahawa individu lain tidak selari dengan pendapat    dan    pemikirannya. Lantas situasi ini mendorongnya untuk banyak  membantah  dan menentang.
“Selalunya  orang  yang  ego ini,  dia  mempunyai  sifat  agresif yang lebih tinggi daripada orang lain.  Dia  selalu  sahaja hendak menang.  Apabila  dia  pandang orang, selalunya dia hendak pandang  dirinya lebih tinggi daripada  mereka,”  terang Hushim. Ego    lelaki    biasanya    akan menjadi lebih ketara apabila dia  berhadapan dengan wanita. Umumnya keegoan tersebut tercetus kerana   lelaki   sentiasa   berfikir yang  mereka  lebih  tinggi,  hebat, berkuasa dan kuat berbanding  wanita.  Lantaran  itu,  bagi  mereka, wanita mesti mendengar dan menurut kata-kata mereka.
“Lelaki    biasanya    mengatakan dialah pemimpin dan ketua terutamanya   kepada golongan perempuan.  Inilah  yang  membentuk ego. Memandangkan dia   menganggap   lelaki sebagai  pemimpin  dan ketua,   jadi   apa   sahaja  yang  dia  buat mesti   lebih   daripada perempuan. Pada masa inilah dia cenderung untuk menunjukkan kekuatannya,” ulas beliau. Meskipun begitu, akui beliau, kehadiran ego juga sebenarnya cukup penting  dalam  diri  kalangan  lelaki bergelar pemimpin.
Kata orang, ego itu amat penting bagi lelaki. Malah, ada juga yang menganggap ia sebagai suatu aset pelengkap diri. Antaran itu, tidak hairanlah  kalau  sebut  sahaja ego, serta-merta muncullah  wajah   mana-mana lelaki di fikiran. Namun, bukan semua lelaki mempunyai ego yang sama. Ada antaranya yang  begitu  ego  di  tempat kerja, apatah lagi kalau dia berpangkat  besar.  Tetapi, apabila  berada  di  rumah ataupun di samping keluarga, tidak pula kelihatan ketara egonya. Menurut kaunselor berdaftar,Hushim Salleh,  setiap  individu memiliki egonya sendiri sama ada dia lelaki ataupun perempuan.
Walau bagaimanapun, darjah keegoannya sudah tentu  berbeza-beza  antara satu sama lain. Kata beliau lagi,  konsep ego sebenarnya  melibatkan  keyakinan dan jati diri seseorang. Lazimnya  apabila  seseorang  lelaki itu  mempunyai  sifat  tersebut, dia  akan  berasa  dirinya  melebihi  orang  lain.  Selain  itu,  dia juga acap kali merasakan bahawa individu lain tidak selari dengan pendapat    dan    pemikirannya. Lantas situasi ini mendorongnya untuk  banyak membantah  dan menentang. “Selalunya  orang  yang  ego ini,  dia  mempunyai  sifat  agresif yang lebih tinggi daripada orang lain.
Dia  selalu  sahaja hendak menang.  Apabila  dia  pandang orang, selalunya dia hendak pandang dirinya lebih tinggi daripada  mereka,”  terang Hushim.  Ego    lelaki    biasanya    akan menjadi lebih ketara apabila dia  berhadapan dengan wanita. Umumnya keegoan tersebut tercetus kerana   lelaki sentiasa   berfikir yang  mereka  lebih  tinggi,  hebat, berkuasa dan kuat berbanding  wanita. Lantaran  itu,  bagi  mereka, wanita mesti mendengar dan menurut kata-kata mereka. “Lelaki   biasanya    mengatakan dialah pemimpin dan ketua terutamanya   kepada   golongan perempuan.  Inilah  yang  membentuk ego. Memandangkan dia   menganggap   lelaki sebagai  pemimpin  dan ketua,   jadi   apa   sahaja  yang  dia  buat mesti   lebih   daripada perempuan. Pada masa inilah dia cenderung untuk menunjukkan kekuatannya,” ulas beliau. Meskipun begitu, akui beliau, kehadiran ego juga sebenarnya cukup penting  dalam  diri  kalangan  lelaki bergelar pemimpin.

28 June 2011

Tanda Si Lelaki Mahu Memutuskan Hubungan



Lelaki ini merupakan golongan yang sukar untuk melafaskan kata perpisahan. Tetapi sebagai wanita anda dapat tau jika si lelaki ingin memutuskan hubungan yang telah anda berdua jalinkan selama ini. Ini dapat dilihat melalui perubahan sifat lelaki itu.
Antara tanda-tanda yang ditunjukkan oleh lelaki jika dia ingin memutuskan hubungan ialah :
1. Lebih mementingkan rakan-rakannya
Dia akan mula mencari rakan-rakan lamanya dan menghabiskan masa dengan rakan-rakanya. Apa yang peliknya sebelum ini dia lebih banyak menghabiskan masanya bersama anda. Perkara ini akan berterusan sehingga anda merungut dan mempersoalkan status anda dihatinya. Ketika inilah dia akan mengatakan bahawa anda mengongkong hidupnya dan menjadikannya alasan untuk putus.
2. Mula mungkir janji dan mengabaikan anda
Dulu dia tidak pernah lupa akan temu janji bersama anda, tapi sekarang dia selalu memberi alasan jika lupa untuk berjumpa anda. Dia juga tidak lagi memperdulikan anda. Malah lebih teruk lagi jika dia langsung tidak bertanyakan khabar anda.
3. Mula memandang dan memuji perempuan lain
Dulu dia tidak akan memuji perempuan lain didepan anda. Malah jika bersama anda kelibat perempuan lain juga dia tidak perasan. Yang ada di dunia ini hanya anda. Tapi itu dulu. Kini dia selalu memuji perempuan lain didepan anda dan sering memandang perempuan lain ketika bersama anda dengan tujuan membuat anda cemburu.
Bagi perempuan yang teman lelakinya menunjukkan tanda-tanda ini AWAS!!

Tanda Si Lelaki Mahu Memutuskan Hubungan



Lelaki ini merupakan golongan yang sukar untuk melafaskan kata perpisahan. Tetapi sebagai wanita anda dapat tau jika si lelaki ingin memutuskan hubungan yang telah anda berdua jalinkan selama ini. Ini dapat dilihat melalui perubahan sifat lelaki itu.
Antara tanda-tanda yang ditunjukkan oleh lelaki jika dia ingin memutuskan hubungan ialah :
1. Lebih mementingkan rakan-rakannya
Dia akan mula mencari rakan-rakan lamanya dan menghabiskan masa dengan rakan-rakanya. Apa yang peliknya sebelum ini dia lebih banyak menghabiskan masanya bersama anda. Perkara ini akan berterusan sehingga anda merungut dan mempersoalkan status anda dihatinya. Ketika inilah dia akan mengatakan bahawa anda mengongkong hidupnya dan menjadikannya alasan untuk putus.
2. Mula mungkir janji dan mengabaikan anda
Dulu dia tidak pernah lupa akan temu janji bersama anda, tapi sekarang dia selalu memberi alasan jika lupa untuk berjumpa anda. Dia juga tidak lagi memperdulikan anda. Malah lebih teruk lagi jika dia langsung tidak bertanyakan khabar anda.
3. Mula memandang dan memuji perempuan lain
Dulu dia tidak akan memuji perempuan lain didepan anda. Malah jika bersama anda kelibat perempuan lain juga dia tidak perasan. Yang ada di dunia ini hanya anda. Tapi itu dulu. Kini dia selalu memuji perempuan lain didepan anda dan sering memandang perempuan lain ketika bersama anda dengan tujuan membuat anda cemburu.
Bagi perempuan yang teman lelakinya menunjukkan tanda-tanda ini AWAS!!

27 June 2011

Comel main futsal..biar betik


Tengok jela aksi diorang ni mmg power kan..ako??huh..hampeh..

Hah da baca kan entry title kali ni  "Comel main futsal..biar betik" betol la..xkan ako nak menipu ...siyes ni lah pertama kali nya selepas 8 tahun ako berhenti juin futsal.sebab 8 tahun yang lepas tu lah pertama dan terakhir bagi ako main kejar bola sebijik menggunakan kaki..huh...ngeri...

Kenapa ngeri??sebab masa kat kat U dulu,konon2 budak2 u ajak ako juin lah men futsal tajaan MILO kat Bt.Kawan penang time tu..Ako memang sah2 lah xminat nak men kejar2 ni..kan abih sume guyang guyang..guyang kepala guyang guyang..(dalam nada menyanyi..lalalala).dahtu ako konon nk jaga hati kawan+gedix nk mengedix(ala stendet lah time tu budak2 baru nak up...)hahahah skali ko amik mendapat kan..hah mau taknya yang opened lawan kitaorg tu kan..sah2 mmg lah perempuan tulen..banggg..tapi yang xbrapa nak tulin tu die punya attitute lerw..giler ganas..rambut masing masing dahla tobek..(botak)..badan siap ada ketul2 lagi..huhuhu..

Posisi ako masa tu konon2 sebagai striker la kan..hahah..ganas x??muka cam ako ni layak ke jadi striker..hah ko sesaje kan kawan2 ako mengenakan ako..Ko tau  jela posisi ni manjang jadi kawalan ketat pihak lawan,,dah nama game ni bola sepak..so duk sepak menyepak tu skali ko,,,aduhssss!!!!Arrrghhhh....kaki ako..huhuhu...perempuan jadian tu sepak kaki ako..skali ko terkepak la ko..jamtu jugak ako kuo padang dah xnak masuk da...takut+sakit....huhuhu..kenangan tu ako simpan ndan masih ingat sampai skang..

dan pertama kalinya untuk tahun ini ako juin dak2 opis ako bersukan..sukan kali ini adalah futsal..hahah...malas citer banyak lah kan..memang ako dah xnak main tapi kak adreena yang kiutmiut nih duk gigih gak maksa ako cuba..padahal die xtau yang ako ni penah cedera sebab main sukan nih,...dah ako kata "tak nak kak!!!!"kakak tu xnak dengar ako bebel la..rayuan ako apatah lagi yang die tau tarik ako masuk gelangang dan akhirnya ko berentap lah konon2..so camne jom layan gambar ako yang tengah poyo2 usha bola je dari jauh..miahahahah..


Hahahahah..nak tergelak je ako nengok gambar ako ni hah tah biler masa lah si kak adrena ni cilok..boleh minta subsidi nih,,sebab amik gambar curik..miahahah..(apolah yang enkaw duk kejar tu comel..)hannncuss,,,




Comel main futsal..biar betik


Tengok jela aksi diorang ni mmg power kan..ako??huh..hampeh..

Hah da baca kan entry title kali ni  "Comel main futsal..biar betik" betol la..xkan ako nak menipu ...siyes ni lah pertama kali nya selepas 8 tahun ako berhenti juin futsal.sebab 8 tahun yang lepas tu lah pertama dan terakhir bagi ako main kejar bola sebijik menggunakan kaki..huh...ngeri...

Kenapa ngeri??sebab masa kat kat U dulu,konon2 budak2 u ajak ako juin lah men futsal tajaan MILO kat Bt.Kawan penang time tu..Ako memang sah2 lah xminat nak men kejar2 ni..kan abih sume guyang guyang..guyang kepala guyang guyang..(dalam nada menyanyi..lalalala).dahtu ako konon nk jaga hati kawan+gedix nk mengedix(ala stendet lah time tu budak2 baru nak up...)hahahah skali ko amik mendapat kan..hah mau taknya yang opened lawan kitaorg tu kan..sah2 mmg lah perempuan tulen..banggg..tapi yang xbrapa nak tulin tu die punya attitute lerw..giler ganas..rambut masing masing dahla tobek..(botak)..badan siap ada ketul2 lagi..huhuhu..

Posisi ako masa tu konon2 sebagai striker la kan..hahah..ganas x??muka cam ako ni layak ke jadi striker..hah ko sesaje kan kawan2 ako mengenakan ako..Ko tau  jela posisi ni manjang jadi kawalan ketat pihak lawan,,dah nama game ni bola sepak..so duk sepak menyepak tu skali ko,,,aduhssss!!!!Arrrghhhh....kaki ako..huhuhu...perempuan jadian tu sepak kaki ako..skali ko terkepak la ko..jamtu jugak ako kuo padang dah xnak masuk da...takut+sakit....huhuhu..kenangan tu ako simpan ndan masih ingat sampai skang..

dan pertama kalinya untuk tahun ini ako juin dak2 opis ako bersukan..sukan kali ini adalah futsal..hahah...malas citer banyak lah kan..memang ako dah xnak main tapi kak adreena yang kiutmiut nih duk gigih gak maksa ako cuba..padahal die xtau yang ako ni penah cedera sebab main sukan nih,...dah ako kata "tak nak kak!!!!"kakak tu xnak dengar ako bebel la..rayuan ako apatah lagi yang die tau tarik ako masuk gelangang dan akhirnya ko berentap lah konon2..so camne jom layan gambar ako yang tengah poyo2 usha bola je dari jauh..miahahahah..


Hahahahah..nak tergelak je ako nengok gambar ako ni hah tah biler masa lah si kak adrena ni cilok..boleh minta subsidi nih,,sebab amik gambar curik..miahahah..(apolah yang enkaw duk kejar tu comel..)hannncuss,,,




25 June 2011

stress ako

Huhuhu camne nak cakap ek..sedih ako nak nangis pun xguna benda dah jadi...hadoiiiyaii nape lah sengal sangat ..huhuhu..mmg stress sangat2 bila teringat perkara yang terjadi mengecewakan hati ...damn..cepat2 lah ia kembali seperti dulu kala..Please

stress ako

Huhuhu camne nak cakap ek..sedih ako nak nangis pun xguna benda dah jadi...hadoiiiyaii nape lah sengal sangat ..huhuhu..mmg stress sangat2 bila teringat perkara yang terjadi mengecewakan hati ...damn..cepat2 lah ia kembali seperti dulu kala..Please

23 June 2011

Seoul Garden



Ok korang..sorry2 sbb xsempat nak update walau citer ako ni dah terlajak hari,apa apa pun ako tetap nak update ok..

Jom ikut ako ke KOREA!!!!jom......YeeeeAHHhhhhhh.....Ek lupa pastikan ko bukan calon blacklist PTPTN ok..hahahaha ako slamat hokey...
wopppwopp...xdalah ako gila nak mengajak pegi korea dalam satu hari cmtu jer kan..merangkak korang mana nak cari pitih buat belanja..ok2 xnak meraban lebih..ako just nak citer pengalaman makan makan ako kali nih ako ke "SEOUL GARDEN" kat PLAZA PANTAI.

OK untuk mereka yang berminat nak booking atau nak tau lebih lanjut boleh lah rujuk di website yang ako dah letak kat depan mata korang ni..so sila klik sahaja..baca betol2 takut ko sesat kang...





Kata diorang makan kat sini sedap,kata diorang jugak makan kat sini terasa cam duduk kat korea..hahaha betol ker??nak tau so ko kena g sendiri merasa ini tempat lah..kat sini yang bestnya setiap meja di sediakn kotak dapur gas yang ada kuah sup dalam periuk kecik.tepi tu plak rupa cam ceper ke apa tah yang ako tau pnggil lah..dimana tempat ni di gunakan untuk memasak sendiri juadah hidangan yang korang pilih..sama ada masak dalam sup atau bakat atas ceper tu..perhhh...excited gak lah...


Ok dah sampai sampai sana terus ako cari tempat dan memulakan operasi memancing hasil hidangan yang dah sah2 ada kat tempat hidangan khas..Apa yang ako makan jom layan gambar makanan plak..












Camne sepanjang korang duk tatap gambar nih ada rasa terliur ke terasa lapa ke hapa ke??hah so kalau camtu korang kena datang s\lah sini bawak sume kaum kerabat ko..betol cakap ko cam duk kat umah lak sbb ko masak sendirik tuk ko makan kan..ala ala kora style la konon2nya..hahah...

Bagi ako cara dan jenis hidangan x ubah cam makan steamboat ako slalu makn kat YUEN atau pun Flaming  cuma masing2 ada cara tersendiri lah..untuk tarik minat pelanggan tuk datang makan,lagipun perbandingan harga yang berlainan akan membuatkan korang mampu pilih mana tempat korang nak makan.

Sedap tu xda lah mana sangat sebab seperti ako cakap sebelum nih ala2 bakar2 dan steam makanan ko..perkara asas..so biasa2 jela..pahtu cam hidangan plak bagi ako YUEN & FLAMING lagi banyak choice kot..memang boncit lah perut ko nak merasa sume jenis makanan tu kan..
suasana juga memainkan peranan penting..untuk soeul Garden ni,ako bagi 5* lah sebab tempat die nmpak exklusif lah,xdalah bising cam pasar lambak kan..dan beraircond.

Dessert die cam biasa lah kek2 kueh2 dan jugak aiskrim adalah hidangan biasa ..buah pun stakat pilihan biasa ,oren,epal,tembikai susu dan yang merah..so xda lah ako nak bagi rate sangat..

Untuk harga yang ako dapat tau satu kepala RM47.00.makan sampai lebam..padan lah harga die tinggi sikit dari nama 2 restoran ako bagi tadi sebab ini exklusif style dahtu plak duk tengah2 kotaraya ,so ok lah kan..

Erm..jom layan gambar ako bersama kawan ako yang memang suka dan kuat melantak..miahahahah ..hahah cam ako buat rugi jerw korang bawak makan sebab ako bukan kaki makan ikut dan tengok orang makan boleh..






Ok lah korang penat lah taip panjang2 bukan korang baca pun..ok lah apa apa hal korang search jerw kat link yang ako bagi kat ats tuk keterangan lanjut tempat2 makan ni ok...
da.......................

P/s : Kesian ako ngan kawan baik ako achik sebab xsempat nak juin memandangkan veliau ke sepang tuk bertempur lah konon2 nyer lah...


Seoul Garden



Ok korang..sorry2 sbb xsempat nak update walau citer ako ni dah terlajak hari,apa apa pun ako tetap nak update ok..

Jom ikut ako ke KOREA!!!!jom......YeeeeAHHhhhhhh.....Ek lupa pastikan ko bukan calon blacklist PTPTN ok..hahahaha ako slamat hokey...
wopppwopp...xdalah ako gila nak mengajak pegi korea dalam satu hari cmtu jer kan..merangkak korang mana nak cari pitih buat belanja..ok2 xnak meraban lebih..ako just nak citer pengalaman makan makan ako kali nih ako ke "SEOUL GARDEN" kat PLAZA PANTAI.

OK untuk mereka yang berminat nak booking atau nak tau lebih lanjut boleh lah rujuk di website yang ako dah letak kat depan mata korang ni..so sila klik sahaja..baca betol2 takut ko sesat kang...





Kata diorang makan kat sini sedap,kata diorang jugak makan kat sini terasa cam duduk kat korea..hahaha betol ker??nak tau so ko kena g sendiri merasa ini tempat lah..kat sini yang bestnya setiap meja di sediakn kotak dapur gas yang ada kuah sup dalam periuk kecik.tepi tu plak rupa cam ceper ke apa tah yang ako tau pnggil lah..dimana tempat ni di gunakan untuk memasak sendiri juadah hidangan yang korang pilih..sama ada masak dalam sup atau bakat atas ceper tu..perhhh...excited gak lah...


Ok dah sampai sampai sana terus ako cari tempat dan memulakan operasi memancing hasil hidangan yang dah sah2 ada kat tempat hidangan khas..Apa yang ako makan jom layan gambar makanan plak..












Camne sepanjang korang duk tatap gambar nih ada rasa terliur ke terasa lapa ke hapa ke??hah so kalau camtu korang kena datang s\lah sini bawak sume kaum kerabat ko..betol cakap ko cam duk kat umah lak sbb ko masak sendirik tuk ko makan kan..ala ala kora style la konon2nya..hahah...

Bagi ako cara dan jenis hidangan x ubah cam makan steamboat ako slalu makn kat YUEN atau pun Flaming  cuma masing2 ada cara tersendiri lah..untuk tarik minat pelanggan tuk datang makan,lagipun perbandingan harga yang berlainan akan membuatkan korang mampu pilih mana tempat korang nak makan.

Sedap tu xda lah mana sangat sebab seperti ako cakap sebelum nih ala2 bakar2 dan steam makanan ko..perkara asas..so biasa2 jela..pahtu cam hidangan plak bagi ako YUEN & FLAMING lagi banyak choice kot..memang boncit lah perut ko nak merasa sume jenis makanan tu kan..
suasana juga memainkan peranan penting..untuk soeul Garden ni,ako bagi 5* lah sebab tempat die nmpak exklusif lah,xdalah bising cam pasar lambak kan..dan beraircond.

Dessert die cam biasa lah kek2 kueh2 dan jugak aiskrim adalah hidangan biasa ..buah pun stakat pilihan biasa ,oren,epal,tembikai susu dan yang merah..so xda lah ako nak bagi rate sangat..

Untuk harga yang ako dapat tau satu kepala RM47.00.makan sampai lebam..padan lah harga die tinggi sikit dari nama 2 restoran ako bagi tadi sebab ini exklusif style dahtu plak duk tengah2 kotaraya ,so ok lah kan..

Erm..jom layan gambar ako bersama kawan ako yang memang suka dan kuat melantak..miahahahah ..hahah cam ako buat rugi jerw korang bawak makan sebab ako bukan kaki makan ikut dan tengok orang makan boleh..






Ok lah korang penat lah taip panjang2 bukan korang baca pun..ok lah apa apa hal korang search jerw kat link yang ako bagi kat ats tuk keterangan lanjut tempat2 makan ni ok...
da.......................

P/s : Kesian ako ngan kawan baik ako achik sebab xsempat nak juin memandangkan veliau ke sepang tuk bertempur lah konon2 nyer lah...


21 June 2011

Wedding anak Boss


Hah apa lagi lah aktiviti ako kalau bukan sesajer cari aktiviti yang mengedixkan badan ako yang dah makin berlemak ni kalau bukan ke majlis kawan2 terdekat ataupun paling kehormat adalah ke majlis wedding2 kenduri kendara orang ni lah.So antara yang telah ako semakkan majlis itu adalah di kenduri anak pompuan bos ako kat INTEKMA RESORT SHAH ALAM. Wah ko nyah meriah lagi grand..hebat sungguh teruja mak nengok segala persiapan terlalu lah sempurna..segala indah macam kat kayangan gitu..yela sangat kan..ko ni betol2 melebih kan comel..alah ako syok2 nak terujakan pembaca ako..ko apa kesah??ada ako kesah..hahaha so rajin ko kena baca sampai habis lah yer apa yang ako dapat dan buat masa majlis berlansung..




Ako sempat teruja bila tengok ada banyak meja yang berhias cantik..siap ada tempat makan pengantin wah wah cam raja dah plak nengok..dahtu pelamin die biasa2 saja..tapi decoration tu yang buatkan ako suka sangat simple tapi sedap mata mandang..Meja tetamu yang hadir pun di hias secantik rupa buat ako tersipu sipu malu nak duduk ..hahah glabah lak kan??xda kenemengena lansung bukan ko pengantin tu weiii comel so sila jgn pasan..hahahah



sangat jeles dengan ini gadis sebab gigi die susun cantik gigi ako..hahah bertaring sana sini mihahahaha



Malam tu ako hanya mengenakan pakaian masa majlis pertunangan ako miahahahaah...alhamdullah masih muat setelah sekian lame baju tu terperuk dalam almari..mau lipas dah gigit tapi nasib baik ako dah ketuk sume lipas tu pakai penyapu lidi..amik ko..mampos kat situ setan ko mau lak geget2 baju ako kan kan dah mendapat..hahah (gelak setan kekejaman)..Bubu lak cam biasa baju masa kemeja jela ..alah laki ako ni kan bukan reti nak pakai baju mlayu nih melainkan pakai baju melayu ni hanya di hari raya..ermm...lalalalaalal...



Dan buat kali pertama kawan ako si Gene pakai baju kurung..giler seyh..memang cun minah ni berkuruung dah cam mlayu ako tengok..gojes..babe sik baik ako pompuan kalau ako laki dah lama ako ejas...(oppss..nop..nop korang jgn slah paham ok..ako straight dan masih waras...)itu ako kata KALAU ako LELAKI..damn..sik baik bukan..hahahah kalau x xdapat.Zarina cam biasa tetap ngn gaya islamik modennya yang buat ako teruja nak cuba bila hati nih dah mula tergerak hati nak pakai tudung miahahahah bole??

Yang lain ako xnak komen sebab buat lawak malam sabtu..boleh lak tanpa jnji apa2 separuh dari kami staff2 cradle ni g pakai baju warna pink..sedangkan tema wedding malam tu kuning & krim...hahahahah siyess xleh bawak majlis mencacatkan permandangan..tapi kan nak buat cmne dah sah2 kami pencinta PINK...(YeahHHHH hiDUP PINK!!!!!)

Makanan sangat sangat la sedappppppp..rasa nak jilat jari kelinking miahahahah..


Udang die yang terbaik...sedapppppnyaerrrrrr...


Hah bab pengantin xyah citer mmg cun lah kan..i like suka sangat2 santek ko cm pari2 dah plak..liplap sana sini..terkebil2 ako nengok pengantin punya perhiasan makeup baju dan segalanya...damn...jelesss....bila nak cantik cmtu nih...huhu

Oklah malas plak nak bebel panjang2 kang lama-lama ako makin meraban sudah..baik ako benti kat sini..jnji apa yag sebenar ako nak citer dah sampai maksud dan makna ok uoll..mak nak gerak dulu lah mak fenat lah taip panjang2 macam lah korang ikut apa yang ako post slame nih..hahah

ok salam cowwwchinnnchowww...

Wedding anak Boss


Hah apa lagi lah aktiviti ako kalau bukan sesajer cari aktiviti yang mengedixkan badan ako yang dah makin berlemak ni kalau bukan ke majlis kawan2 terdekat ataupun paling kehormat adalah ke majlis wedding2 kenduri kendara orang ni lah.So antara yang telah ako semakkan majlis itu adalah di kenduri anak pompuan bos ako kat INTEKMA RESORT SHAH ALAM. Wah ko nyah meriah lagi grand..hebat sungguh teruja mak nengok segala persiapan terlalu lah sempurna..segala indah macam kat kayangan gitu..yela sangat kan..ko ni betol2 melebih kan comel..alah ako syok2 nak terujakan pembaca ako..ko apa kesah??ada ako kesah..hahaha so rajin ko kena baca sampai habis lah yer apa yang ako dapat dan buat masa majlis berlansung..




Ako sempat teruja bila tengok ada banyak meja yang berhias cantik..siap ada tempat makan pengantin wah wah cam raja dah plak nengok..dahtu pelamin die biasa2 saja..tapi decoration tu yang buatkan ako suka sangat simple tapi sedap mata mandang..Meja tetamu yang hadir pun di hias secantik rupa buat ako tersipu sipu malu nak duduk ..hahah glabah lak kan??xda kenemengena lansung bukan ko pengantin tu weiii comel so sila jgn pasan..hahahah



sangat jeles dengan ini gadis sebab gigi die susun cantik gigi ako..hahah bertaring sana sini mihahahaha



Malam tu ako hanya mengenakan pakaian masa majlis pertunangan ako miahahahaah...alhamdullah masih muat setelah sekian lame baju tu terperuk dalam almari..mau lipas dah gigit tapi nasib baik ako dah ketuk sume lipas tu pakai penyapu lidi..amik ko..mampos kat situ setan ko mau lak geget2 baju ako kan kan dah mendapat..hahah (gelak setan kekejaman)..Bubu lak cam biasa baju masa kemeja jela ..alah laki ako ni kan bukan reti nak pakai baju mlayu nih melainkan pakai baju melayu ni hanya di hari raya..ermm...lalalalaalal...



Dan buat kali pertama kawan ako si Gene pakai baju kurung..giler seyh..memang cun minah ni berkuruung dah cam mlayu ako tengok..gojes..babe sik baik ako pompuan kalau ako laki dah lama ako ejas...(oppss..nop..nop korang jgn slah paham ok..ako straight dan masih waras...)itu ako kata KALAU ako LELAKI..damn..sik baik bukan..hahahah kalau x xdapat.Zarina cam biasa tetap ngn gaya islamik modennya yang buat ako teruja nak cuba bila hati nih dah mula tergerak hati nak pakai tudung miahahahah bole??

Yang lain ako xnak komen sebab buat lawak malam sabtu..boleh lak tanpa jnji apa2 separuh dari kami staff2 cradle ni g pakai baju warna pink..sedangkan tema wedding malam tu kuning & krim...hahahahah siyess xleh bawak majlis mencacatkan permandangan..tapi kan nak buat cmne dah sah2 kami pencinta PINK...(YeahHHHH hiDUP PINK!!!!!)

Makanan sangat sangat la sedappppppp..rasa nak jilat jari kelinking miahahahah..


Udang die yang terbaik...sedapppppnyaerrrrrr...


Hah bab pengantin xyah citer mmg cun lah kan..i like suka sangat2 santek ko cm pari2 dah plak..liplap sana sini..terkebil2 ako nengok pengantin punya perhiasan makeup baju dan segalanya...damn...jelesss....bila nak cantik cmtu nih...huhu

Oklah malas plak nak bebel panjang2 kang lama-lama ako makin meraban sudah..baik ako benti kat sini..jnji apa yag sebenar ako nak citer dah sampai maksud dan makna ok uoll..mak nak gerak dulu lah mak fenat lah taip panjang2 macam lah korang ikut apa yang ako post slame nih..hahah

ok salam cowwwchinnnchowww...

Cuba Klik tengok apa jadi!