27 September 2011

BAJU KURUNG HAND MADE BY MY OWN..


semangat menjahit nih berkobar kobar bila tertiba je ako rasa nak buat baju kurung sendiri, mana tak nya ako terfikir camne lah orang zaman dulu yang buat baju kurung padahal dulu dulu kala tanda mesin jahit ok..

So dengan itu ako tekad beli kain cotton je ok..kalau kain licin memang ako sawan lah nak siapkan ok..hahahah..dengan itu apa aku buat..ako amik baju kurung ako yang paling ako selesa pakai lepas tu ako tetas sume baju tuh, lepas tuh aku potong setiap helaian kain ako beli tu mengikut ukuran potongan yang dah ako ceraikan ok. Sepeti gambar di atas.

buat pengetahuan korang ako jahit baju nih hanya menggunakan tangan ok..(maknannya guna jarum dan benang semata ok,) tak guna current tak guna mesin atau motor tuk generate jarum ok.

Ako amik masa 1 hari 2 malam tuk siapkan sepasang baju ok..oopps lupa nak bagitau ako hanya siapkan baju.untuk kain ako just mix and match jerw guna kain baju kurung corak kosong. so ko tetap boleh pakai lah..
Nak tengok hasil dia tak????!!!! 
tutup mata....tutup k...
!
!
!
!
!
!!

!
!
!
!
!

!
!
!
!
!
!
!
!!
!
!
!
!
!
!

!!
TAAAADAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


heheheh...camne ok tak???



dan ako rasmikan baju ni kat majlis rumah anak yatim Rabeka kat Ulu Kelang.


Credit to kak Didie,and Kak Adrena yang telah menjayakan cara pemakaian tudung ako ala2 Hana Tajima ok..hahahahaah..(wajib bertudung ok masa datang kat umah anak yatim nih..sebab dioramg bertutup litup n labuh...

p/s : cam2 lagi ako nak belajar buat lepas ni yang penting ako akan buat experiment kat diri ako sendiri baru ako rase puas hati ok..


0 comments:

Cuba Klik tengok apa jadi!