9 March 2011

# compliCATED

Kehidupan adalah Anugerah


ako tau sapa diriku...


Kehidupn yang semakin hari membosankan ako,tah kenapa setip kali ako cuba nk hadapi makin jels yang ako sudah xmmpu terima kedaan begitu.Sungguh x kusangka setiap kali pa yang ako harapkan menjadikan ako semakin tertekan,


Kehidupan seharian mengajar ako hidup perlu BERDIKARI,tak perlu untuk takut pada bayang sendiri,paling penting jangan nak poyo ok...sebab kepoyooan ko itu akan membuatkan keliling akan menyampah,tak caya??try lah ko poyo..kompom kena sumpah seranah punya..dan memng layak ko kena sumpah kalau setiap perbuatan dan ungkapan ko menjadikan seseorang sakit hati.Dengan itu ako berlajar untuk menjadi yang paling terbaik..supya bukan sebarangan orang boleh senang mendekati ako.

Kehidupan seringkali di kaitkan berpasangan,kalau tak pasang x hidup ker??hahaha xjugak tapi itu lah zman skang sume kena ada sepasang kalau xsepasang cam xlengkap plak.Iyer ker??ako tak rasa camtu pun senang sja ko buang jauh jauh feel ko tu kang senang abaikan apa yang datang menjenggah.

Kehidupan perlu difahami makin lama berlajar untuk terima makin lama akan mudah untuk di pelajari..alah cam ko g skolah cikgu ajar ko subjek ADDMATH..giler siyot add math tuh..mau berpinau tengok formula,belom lagi   cara jalan kerja yang panjang berjela tu..tapi kalu ko cuba untuk berlajar dan fahami insyallah memang mudah jerw,,,camtu lah huraian kehidupan bagi ako.

Kehidupan melibatkan alam sekitar dan juga kehidupan melibatkan tubuh badan kita,jangan sesekali ko salah gunakan ia.Macam alam sekitar kita di sarankan untuk jaga kebersihan,tubuh badan anggota badan,kena jaga weii..nak2 mulut ko..kalau mulut ko cam lahanat,jangan salahkan orang lain kalau maki atau doakan yang tak baik,kena INGAT!!! apa sahaja perkataan BURUK,JAHAT,XBAIK,atau maki atau seanggkata dengannya kalau ko tak tau menhormati orang lain sume tu akan berbalik kat ko balik...

Kehidupan kena ada HORMAT..bila kehormatan mula hilang ampun maaf lah memang itu yang ko idamkan selama ini..kalau ko sendiri tak tau nak hormat orang lain..memang mimpilah orang nak hormat ko..ko ingat ko sape dato ,PM,ke orang kerabat kalau orang kaya pun belom tentu lah orang nak hormat,,jilat kaki sendirik la wei..camtu lah perumpamaan bagi ako.

Itulah kehidupan seharian perlu ada perubahan berubah menjdi yang baik bukan lagi buruk dan memburukkan keadaan..salah tuh!!nak nak lame2 hati mula jemu dan tawar hati BAHAYA tuh..silap2 yang dikejar TAK DAPAT yang di jenjeng BERCICIRAN.

p/s: SEMOGA HIDUP AKO DI BERKATI ALLAH..INSAN LEMAH LAGI TAK BERDAYA...
DI PINJAMKAN ROH UNTUK KEGUNAAN SEBAIK MUNGKIN..


2 comments:

Pinkygroupsaid

Si peminjam Hati Tinggalkan Tapak

Popular

Total Pageviews