15 February 2011

bercuti/berjemur di rompin

Salam sume,

Wah lama betol aku x membizikan diri di ruangan blog notakaki aku nih,al maklum lah sekarang aku tengah buat buat bizi nok..walaupun aku nih seorang penganggur yang tegar..huhuhu..

Ok lah sepanjang minggu yang sudah sudah banyak sebenarnya aktiviti yang dah aku buat dan terbuat tapi tak sempat nak update kat sini jer,kesian aku..korang buat apa masa cuti raya cina??hah yela aku tau benda dah lepas korang mesti da pegi satu tempat menarik kan bersama keluarga dan teman2,camtu jugak lah aku.mane aku pergi cuti selama 5 hari itu??jom ikuti perjalanan aktiviti percutian aku bersama Mr.tunang.Semua ini telah di rancang sebaik mungkin oleh Mr.tunang bagi menceriakan waktu terbuang aku yang takda pekdah ok.sambil2 menyambut anniversary kami yg ke3.berkenalan.heheh...takda lah sambut beria sekadar ucapan dan buli2 sepak2 tendang2 dan cubit sayang huhahahahah...


 oktempat nih dinamakan pantai..hahah taulah korang kenal pantai laut ect..tapi nih kat area umah aku jer kat pantai lanjut kuala rompin.memandangkan ayah aku terpaksa menjaga kebun dan ladang sini yang xlama lagi akan keluarkan hasil..wahhhghh pakcik kayo...
angin dia memang lah sangat sepoi sepoi xpaham bahasa ko..kuat giler,tengoklah mr.tuang dan boy layan sakan mkn koci tuh..
hahah seronaok sakan aku bersama famili adik ipar dan yang lain..bukan slalu jumpa dan berkumpul camni lah jadinya..hahahah (mak aku tu duk berangan jap tu..maklumlah angin bersepai xpaham bahasa lalu bederu deru tuh)hehehe

heheh adik aku boy nih yang snap banyak kali bukan main die snap gambar kami sampai kona baring tuh..

ayahku yang xtau biler lah agak2 die nak resign dari memancing sampai kat gigi air ombak pun die leh mancing..dasyat tul..salah seorang fanatik memancing 3 hari 3 malam xbalik umah pun takpe ni,ayah memang sukakan mancing,ikan,umpan,joran.ko tanya lah die sume topik pekakas alat2 memancing buatan mana,buat pakai apa jenis ikan takyah citer lah memang die otai la di kalangan anak2.aku??hahah xsuka lah sangat mancing sebab aku geli ngan umpan ..huhu

eh eheh..mak ayah aku nih boleh mesra2 terlampau lak depan kamera nih..udah2 osip nanti..
gambar2 kenangan kat pantai lanjut nih adalah aktiviti hari pertama aku semasa bercuti ke kampung aku.memang best itulah tradisi keluarga aku petang2 mesti mau datang lepak pantai katanya tenang.Paling tak leh blah bubu lak yang over ok.cam tu kampung die plak btw aku gembira sebab die gembira.













0 comments:

Cuba Klik tengok apa jadi!