15 February 2011

BBQ lagi


Hah esokkan harinya famili aku dan bubu planning nak buat bakar2 kat pantai lanjut. pe lagi moh ler kiter..skali ayah aku borong ikan ,daging udang sotong ayam berkilo kilo semata mata nak buat BBQ,padahal nak mkn ahli keluarga jer nak buat camno tangki memasing besar besar..so kalut lah kami buat persiapan dalam kul2 petang camtu gerak g pantai cam biasa lah port biasa sampai org kedai runcit kat pantai tu dah cam muka kitaorang..

Aktiviti menghidupkan api ni telah di ketuai oleh mr.tunang akak bubu aku lah sebab die memang pakar dalam bakar bakar nih..yang kami pompuan2 hanya menyiapkan apa yang patut la..sambil2 layan aikrim beli dari kedai runcit.sakan bila menunggu lauk2 masak sume beratur yelah sume nak mkn yang pertama..yang kesian tukang bakar lah hahahha..xksah lah kata nak jadi menantu kena lah tunjuk awak tu penyabar kuikuikui..


sempat merakamkan kenangan ..my belover bubu.

ayah turut amik port dalam bakar2 aktiviti..(sambil2 masak satu mkn trus..wah lemak tul camtu pun boleh)


CUCU sulung anak buah kesayangan kami.meylandri 

lepas keyang camni lah jadinya xkeruan masing2 abis satu padang kat pantai tuh kami terjah..layan best siot..

pemandangan suasana ketika itu

p/s - bulan 3 nih bubu cakap nak balik lagi..sronok aku dengar die yg beria nak balik katanya nak ubah profession menjadi seorang nelayan tegar..hahahah boleh caya ke?

2 comments:

s.y.a.r.q said...

seronok BBQ tepi pantai.Tapi kalau buat BBQ malam lagi seronok :)

**Bila Comel Jadi Comot** said...

heheh syrq-yang comel buat ni dari petang sampai ke malam huhahahah

Cuba Klik tengok apa jadi!