Indahnya diciptakan sbg Seorang Wanita
1.Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 orang wali.

2. Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 lelaki soleh.

3. Seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk daripada 1,000 lelaki yang jahat.

4. 2 rakaat solat dari wanita yang hamil adalah lebih baik daripada 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

5. Wanita yang memberi minum susu kepada anaknya daripada badannya (susu badan) akan dapat satu pahala daripada tiap-tiap titik susu yang diberikannya.

6. Wanita yang melayan dengan baik suami yang pulang ke rumah di dalam keadaan letih akan mendapat pahala jihad.

7. Wanita yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit akan mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

8. Wanita yang melihat suaminya dengan kasih sayang dan suami yang melihat isterinya dengan kasih sayang akan dipandang Allah dengan penuh rahmat.

9. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar dan berjuang ke jalan Allah dan kemudian menjaga adab rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan menjadi ketua 70,000 maalaikat dan bidadari dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga, dan menunggu suaminya dengan menunggang kuda yang dibuat daripada yakut.

10. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anak yang sakit akan diampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya dan bila dia hiburkan hati anaknya Allah memberi 12 tahun pahala ibadat.

11. Wanita yang memerah susu binatang dengan "bismillah" akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan.

12. Wanita yang menguli tepung gandum dengan bismillah", Allah akan berkatkan rezekinya.

13. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti meyapu lantai di baitullah.

14. Wanita yang menjaga solat, puasa dan taat pada suami, Allah akan mengizinkannya untuk memasuki syurga dari mana-mana pintu yang dia suka.

15. Wanita yang hamil akan dapat pahala berpuasa pada siang hari.

16.Wanita yang hamil akan dapat pahala beribadat pada malam hari.

16. Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70 tahun solat dan puasa dan setiap kesakitan pada satu uratnya Allah mengurniakan satu pahala haji.

17. Sekiranya wanita mati dalam masa 40 hari selepas bersalin, dia akan dikira sebagai mati syahid.

18. Jika wanita melayan suami tanpa khianat akan mendapat pahala 12 tahun solat.

19. Jika wanita menyusui anaknya sampai cukup tempoh (2 1/2 tahun), maka maalaikat-maalaikat di langit akan khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.

20. Jika wanita memberi susu badannya kepada anaknya yang menangis, Allah akan memberi pahala satu tahun solat dan puasa.

21. Jika wanita memicit suami tanpa disuruh akan mendapat pahala 7 tola emas dan jika wanita memicit suami bila disuruh akan mendapat pahala tola perak.

22. Wanita yang meninggal dunia dengan keredhaan suaminya akan memasuki syurga.

23. Jika suami mengajarkan isterinya satu masalah akan mendapat pahala 80 tahun ibadat.

24. Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah di akhirat, tetapi Allah akan datang sendiri kepada wanita yang memberati auratnya iaitu memakai purdah di dunia ini dengan istiqamah.
__________________

salam... sajer jer nak tambahkan sedikit info utk sesamer kiter kongsi ..

A. Kelebihan wanita daripada Lelaki

1. Doa wanita lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah S.A.W akan hal tersebut,jawab baginda:

“Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia.”

2. Wanita yang solehah itu lebih baik daripada 1,000 orang lelaki yang soleh.

B. Anak Perempuan lebih istimewa

3. Barang siapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah S.W.T dan orang yang takutkan Allah S.W.T akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

4. Barang siapa yang membawa hadiah (barang makanan ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barang siapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail A.S

5. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Rasulullah S.A.W) di dalam syurga.

6. Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan, lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya adalah syurga.

7. Daripada Aisyah r.a. “Barang siapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.

C. Kelebihan Ibu

8. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.

9. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibubapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.

D. Kelebihan Taat Kepada Suami

10. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

11. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semuanya beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya dan direkannya(walinya) (serta menjaga sembahyang dan puasanya).

12. Aisyah r.a berkata “Aku bertanya kepada Rasulullah S.A.W, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab baginda, “Suaminya.” “Siapa pula berhak terhadap lelaki?” Jawab Rasulullah S.A.W, “Ibunya.”

E. Ibadah Wanita

13. Wanita apabila sembahyang lima waktu, puasa sebulan Ramadan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dia kehendaki.

14. Setiap wanita yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah S.W.T memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun).

F. Keistimewaan wanita Dalam melahirkan dan menjaga Anak.


15. Apabila seseorang wanita mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah S.W.T mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

16. Apabila seseorang wanita mulai sakit hendak bersalin, maka Allah S.W.T mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah S.W.T

17. Apabila seseorang wanita melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

18. Apabila telah lahir seorang anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

19. Apabila semalaman seorang ibu tidak tidur dan menjaga anaknya yang sakit, maka Allah S.W.T memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah S.W.T
__________________




Ni kes tghari tadik..aku bersama2 kawan2 dengan gigihnya cuba memenatkan badan dengan berjalan2 sambil carik pasal kat BB Plaza..hah..ko kalau dah masuk sane ko xyah sembang lah kalau stakat nak usha jer kan baju2 tu..tipu la..bole jalan da..kalau ko x sangkut kat satu dua helai stuff kat situ kan..erm..trase lame benar aku x berbelanja..huhuhu..bukan apa...bubu dah mencatu setiap belanjawan aku...katanya aku boros..asek blnjew barang tapi makan tidak..pe lagi skng nih bubu dah bagi aku gelaran baru "SI KEREMPENG"haku xsuka betol..aku bukan nak kerempeng aku nak kurus jerw..uiks xsame ker???hahahah ada aku kesah..myampah tul...

pe2pun korang tgk lah baju yang sempat aku sambar tadi ekekekek...






GAMBAR menunjukkan Amanda bersama anaknya yang berumur 14 bulan.

HINKLEY - Seorang bayi yang berumur 14 bulan di sini mempunyai ketinggian mengatasi ibunya, Amanda Moore di Britain, lapor sebuah akhbar semalam.

Keadaan itu berlaku kerana bayi itu dilahirkan oleh ibu paling kerdil di negara berkenaan, Amanda Moore yang berusia 25 tahun.

Bayi itu yang diberi nama Aidan dilahirkan menerusi pembedahan Caesarean pada Februari tahun lalu.

Penyakit tulang yang dialami oleh Amanda menyebabkan dia setinggi 0.93 meter dan tidak lagi mampu untuk berdiri.

Namun, anaknya itu sudah setinggi 0.76 meter.

Menurut Amanda, Aidan mungkin akan menjadi tinggi seperti bapanya, Steven Fyfe, 20 yang memiliki ketinggian 1.85 meter.

Lahir dalam keadaan 14 tulangnya patah, wanita itu dinasihatkan supaya tidak mengandung kerana doktor bimbang kerangka tubuh yang kecil tidak mampu menampung kandungannya dan memintanya melakukan pengguguran.

"Namun, pada masa sama, saya merasakan perasaan kasih sayang terhadap anak ini. Kami mahukan dia," kata Amanda yang tidak bercadang untuk mempunyai anak kedua.

Menurutnya, Aidan sudah mula belajar bercakap dan sangat suka bergerak. - Agensi



__________________



hah korang budak2 nih  lebih kurang aku lah xle tgk aku pegang kamera..skit2 nak pose...uiks....wah korang nak hit aku la nih...sape punya pose lagi ngancam...

Time makan pun nak gak bergambar...xkisah lah layankan ajer



Maklumat ini aku peroleh dari rakan FB aku,erm nak percaya atau tidak terpulang pada korang..logik atau tidak terpulang juga pada korang..apa2 pun segala yang aku tau akan cuba aku kongsi bersama sama korang k.
Jom hayati...



kalau kurang jelas sila klik untuk dapatkan kejelasan ok.



Zaman sekarang macam macam perkara kita lihat dengar dan baca.sampai satu masa perkara yang terjadi adalah disebabkan sikap manusia itu sendiri.setinggi mana ilmu yang di timba seluar mana pengalaman yang di peroleh belum dapat menghasilkan manusia berkualiti.lantak lah kan manusia tu sebagai apa sekali pun..otak memang educated tapi sikap nauzzubillah...tuhan je yang tau...luaran nampak stedet silap2 kencing pun xflush...uiks apa aku merepek ni..xdalah korang..apa yang aku nak kongsi nih adalah tengah duk syok baca artikel berita harini ternampak atikel nih..citer die simple jerw..segalanya pasal LEWAT atau dlm erti kata lain LATE 

Jom lah kita ikuti citer si mangsa dan Cikgu disiplin yang xda disiplin nih... .
 


KUALA TERENGGANU: Malang datang bertimpa buat Engku Noor Wahidah Engku Anuar, 17, hanya kerana dia terlewat bangun tidur, seterusnya terlewat ke sekolah, Selasa lalu.

Pelajar tingkatan lima di sebuah sekolah menengah di pinggir bandar raya ini tidak menduga kelewatannya tiba di sekolah pada hari berkenaan bakal menyusahkan hidupnya sekeluarga.

“Cuma kerana lewat 15 minit, saya dihalau pulang. Ayah pula dipukul sehingga patah tulang rahang dan dirawat di hospital dua hari sebelum ditahan polis selama tiga hari.


“Lebih menyedihkan beberapa hari lalu saya menerima surat rasmi sekolah menyatakan saya dibuang sekolah berkuat kuasa 18 April lalu,” dakwa pelajar aliran sastera itu yang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) akhir tahun ini.


Kesal nasib menimpa diri dan keluarganya, Engku Noor Wahidah menceritakan kembali kejadian hitam yang bermula dengan herdikan sebelum dihalau pulang dari sekolah oleh guru disiplinnya.


“Alasan terlewat bangun tidur tidak dipedulikan cikgu wanita berkenaan yang memarahi saya sebelum dia menghalau saya pulang sebagai hukuman kerana datang lewat.


“Ayah pula tak puas hati dengan tindakan cikgu berkenaan dan membawa saya ke sekolah untuk menyelesaikan masalah itu,” katanya ketika ditemui di rumah keluarganya di Taman Desa Putra, Manir, semalam.


Ayahnya, Engku Anuar Engku Abdullah, 45, yang masih sukar mengunyah makanan akibat patah rahang berkata, usahanya berbincang dengan guru disiplin dan pengetua sekolah berkenaan tidak kesampaian.


“Saya tak dapat bertemu pengetua dan cikgu wanita berkenaan pula menunjukkan sikap acuh tak acuh sambil mendesak saya dan Wahidah meninggalkan sekolah.

“Dalam keadaan saya memintanya mengatur pertemuan dengan pengetua, tangan saya secara tidak sengaja tersentuh kepalanya dan itu yang mengeruhkan lagi keadaan,” katanya yang tidak menyangka guru berkenaan menelefon suaminya untuk masuk campur.


Menurut Engku Anuar yang bekerja sebagai nelayan di Chendering, dekat sini, suami guru berkenaan bersama beberapa rakannya bergegas ke sekolah dan menunggunya di luar kawasan sekolah.


“Mereka menghampiri saya dan anak sambil bertanya apa yang saya sudah lakukan kepada cikgu berkenaan. Sebelum saya menjawab, seorang daripada mereka menumbuk muka saya sehingga saya terjatuh.


“Saya juga disepak sebaik rebah dan dalam keadaan kesakitan saya dikejarkan ke Pusat Kesihatan Manir berdekatan sekolah untuk mendapatkan rawatan awal,” katanya.


Katanya, dia disahkan patah tulang rahang dan terpaksa dibawa ke Hospital Sultanah Nur Zahirah untuk rawatan selanjutnya.


“Guru berkenaan atau pihak sekolah mungkin terlebih awal membuat aduan kepada polis kerana selepas saya keluar dari hospital, saya dikehendaki hadir ke balai polis sebelum ditahan tiga hari.


“Namun, saya membuat aduan kepada polis dan setakat yang saya tahu selepas saya dilepaskan, suami guru dan lelaki yang memukul saya itu pula ditahan polis,” katanya yang mengaku bimbang masa depan anak kedua daripada empat beradik itu.


Engku Anuar berkata, dia dapat menerima apa yang berlaku ke atas dirinya, namun tidak puas hati dengan hukuman pihak sekolah yang membuang anaknya tanpa membuat penyiasatan rapi mengenai kesalahannya.


“Saya harap keputusan dibuat pihak sekolah atau pihak berkuasa bukan berdasarkan keadaan kami yang serba kekurangan kerana nasib keluarga kami bergantung kejayaan akademik anak-anak,” katanya.


Isterinya, Hayati Abdul Majid, 40, berkata anaknya itu pernah sekali ditangkap guru kerana melompat pagar sekolah untuk pulang awal.


“Wahidah menyesal dan tidak mengulangi kesalahannya itu. Kali ini dia cuma datang lewat dan tidak ponteng sekolah,” katanya sambil menyatakan harapan supaya anaknya dapat kembali bersekolah dalam masa terdekat.


Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Risikan/Operasi) negeri, Superintendan Mohd Zani Che Din, berkata polis menahan kedua-dua pihak terbabit dalam kejadian itu yang disiasat mengikut Seksyen 325 dan 323 Kanun Keseksaan.


“Siasatan mengikut Seksyen 323 dilakukan kerana dengan sengaja mendatangkan cedera manakala 325 pula kerana dengan sengaja mendatang cedera parah. Kes masih disiasat dan tidak banyak dapat saya perkatakan,” katanya.


Difahamkan, isu terbabit timbul selepas guru berkenaan mendakwa kepalanya ditolak bapa pelajar itu menyebabkan dia mengadu kepada suami sebelum datang bersama beberapa lelaki lain dan memukul mangsa.


Setakat ini, kedua-dua pihak yang ditahan sudah dibebaskan dengan jaminan polis selepas keterangan mereka diambil dan akan dipanggil semula pada bila-bila masa untuk membantu siasatan.


Timbalan Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri, Razali Daud ketika diminta mengulas mengenai isu buang sekolah pelajar berkenaan berkata, biasanya pihak sekolah akan mengambil tindakan jika pelajar terbabit melanggar peraturan walaupun selepas diberikan amaran dan pernah digantung sekolah sebelum ini.


“Pihak sekolah tidak akan membuang pelajar sesuka hati kerana jika dengan hanya kesalahan lewat ke sekolah ia perkara kecil yang boleh diselesaikan dengan cara lain. Saya rasa mungkin pelajar berkenaan mempunyai masalah lain,” katanya.















info nih aku dapat dari forum yang aku rajin singgah...jom share sesame...

SUBANG JAYA - Anda mungkin berpeluang membawa pulang wang tunai RM25,000 hanya dengan menggunakan sekeping gambar kereta Proton Saga yang dihantar kepada peraduan The Saga Snap & Win Photo Contest.

Pengarah Urusan Kumpulan Proton Holdings Bhd. (Proton), Datuk Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir berkata, peraduan tersebut bertujuan mengembalikan nostalgia yang mungkin menyentuh hati peminat model itu sejak ia diperkenalkan di pasaran sehingga versi terkini atau mengimbau pengalaman indah pemiliknya yang mempunyai nilai sentimental.

Proton yang ditubuhkan pada tahun 1983 telah mencatatkan sejarah apabila menghasilkan kereta nasional pertama iaitu Proton Saga yang mula dikeluarkan pada 9 Julai 1985.

Menurutnya, peraduan unik itu merupakan di antara pelbagai program yang akan dijalankan bersempena dengan sambutan ulang tahun ke-25 syarikat tersebut pada tahun ini.

Menurutnya, pelbagai program telah disusun sepanjang tahun yang akan membabitkan semua pihak dalam sejarah pembangunan Proton selama ini.

"Ia ditujukan kepada umum, pelanggan tempatan dan antarabangsa, kakitangan Proton, pengedar, vendor dan petugas media," katanya pada majlis pelancaran logo rasmi ulang tahun ke-25 Proton di sini semalam.

Mengulas lanjut mengenai program berkenaan, Syed Zainal Abidin berkata, sebanyak 11 kelab kenderaan Proton yang membabitkan sebanyak 125 buah kereta keluaran syarikat automobil itu akan berkonvoi sambil beramal di seluruh negara.

"Selain itu, Proton juga akan menubuhkan sebuah tabung kebajikan khas yang mana bagi setiap jualan model keretanya maka sebanyak RM25 akan disumbangkan ke dalam tabung berkenaan mulai hari ini sehingga 30 Jun ini.

"Hasil tabungan itu akan diagihkan kepada 25 organisasi kebajikan pada Majlis Gala Ulang Tahun ke-25 yang akan diadakan 9 Julai ini," jelasnya.

Sementara itu, beliau menjelaskan, pihaknya kini masih berbincang dengan syarikat di India untuk menjadikan negara itu sebagai pangkalan operasi Proton.

"Kami cuba merealisasikannya secepat mungkin," katanya.


;;jum kaki² Dslr, Slr, Kamera kompak..mari menembak gambo Proton Saga!! ade rezki,,dapat rm25k,,,upgradeee kamera laaa

http://www.kosmo.com.my/kosmo/conten...a&pg=ne_08.htm












Reykjavik, Islandia - Untuk semua kekacauan di seluruh dunia yang gunung berapi di Islandia telah dibuat, itu hanya mungkin menjadi pembuka.
Para saintis takut Tremor di Eyjafjallajökull (ay-yah-Fyah-lah-Yer-Kuhl) gunung berapi boleh mencetuskan letupan lebih berbahaya di berhampiran gunung berapi Katla - membuat senario terburuk untuk industri penerbangan dan pelancong di seluruh dunia.
Sebuah letupan Katla akan 10 kali lebih kuat dan menembak bulu yang lebih tinggi dan lebih besar dari abu ke udara dari tetangganya yang lebih kecil, yang telah membawa Eropah untuk perjalanan udara berhenti selama lima hari dan janji-janji penangguhan perjalanan berat selama berhari-hari lebih.
Dua gunung berapi tersebut bersisian di Islandia selatan, sekitar 12 batu (20 kilometer) berasingan dan dianggap berhubung dengan rangkaian saluran magma.
Katla Namun, terkubur di bawah es 550 meter (500 meter) tebal - Myrdalsjokull glasier besar-besaran, salah satu yang terbesar di Britain. Yang bermaksud mempunyai lebih dari dua kali jumlah ais yang letusan saat ini telah dibakar melalui - mengancam baru dan mungkin lagi berhenti penerbangan di seluruh Eropah.
Katla tidak menunjukkan tanda-tanda aktiviti Selasa, menurut para saintis yang memantau dengan sensor seismik, tapi mereka masih ragu-ragu.
Pall Einarsson, profesor Geofisika di Institut Sains Bumi di Universiti Islandia, kata salah satu letusan gunung berapi kadang-kadang menyebabkan sebuah gunung berapi yang terdekat untuk meletup, dan Katla dan Eyjafjallajökull telah aktif di tandem di masa lalu.
Bahkan, tiga terakhir kali meletus Eyjafjallajökull, Katla tidak juga.
Katla juga biasanya bangun setiap 80 tahun atau lebih, dan setelah diubah meletup pada tahun 1918 sekarang sedikit terlambat.
idea itu menakutkan bagi desa terdekat, yang harus segera mengungsi untuk menghindari banjir bandang yang akan mengoyak bawah lereng Katla's. Letusan Bahkan minggu lalu Cascades spektakuler dihasilkan air bongkahan es mencair dan saiz rumah ketika gas cecair yang terbakar dan bumi diukir melalui glasier.
Svenn Palsson, walikota 48 tahun dari desa pesisir Vik, kata penduduk akan lebih dari rencana pengosongan sekarang berjaga-jaga.
Dengan jumlah penduduk 300, Vik telah tertutup dalam 3 milimeter (0,12 inci) dari abu dari letusan Eyjafjallajökull, tetapi perhatian sebenarnya adalah Katla. Warga akan memiliki dua hingga tiga jam untuk mencapai keselamatan di tempat berlindung jika gunung berapi meletus dan menyebabkan ais mencair dengan cepat.
"Kami telah berlatih dan boleh melakukannya dalam 30 minit," kata Palsson.
daerah lain di sekitar gunung, namun, akan tidak lebih daripada 20 minit untuk pengosongan, katanya.
es Katla substansial adalah kebimbangan besar kerana yang mencair campuran air dingin dan lava yang menyebabkan letupan dan untuk abu untuk menembak ke tempat yang tinggi. angin yang kuat dapat melakukan hal di atas Eropah.
Setakat ini ada Tremor kecil di Katla, dan para saintis percaya akan gerakan dalam ais glasier, tetapi aktiviti dari Eyjafjallajökull membuat pengukuran lebih sukar untuk membaca dan letusan lebih sukar untuk meramalkan.
"Ini lebih sukar untuk melihat ke dalam Katla," kata Kristin Vogfjord, ahli geologi di Icelandic Met Office.Klik gambar untuk melihat foto gunung berapi Icelandic



AP
Timnya dari ahli Geofisika, yang berpusat di ibukota Reykjavik, mesin seismograf menggunakan dan unit GPS ditanam di sekitar gunung berapi untuk memantau gempa dan pembengkakan tanah, yang dapat menunjukkan reservoir magma yang mendorong melalui kerak bumi. Daerah sekitar Eyjafjallajökull bangkit sebanyak 3 inci (8 cm) dalam beberapa bulan terakhir dan kemudian sedikit dikontrak menyusul meletusnya terkini.
Vogfjord berkata sensitiviti Katla untuk letupan di Eyjafjallajökull mungkin perlu melakukan dengan pergeseran tekanan dalam kerak bumi yang disebabkan oleh aliran magma letupan itu.
Tidak ada jawapan yang jelas, namun, dan bahkan lebih sedikit ramalan tentang apa masa depan dapat memegang. letusan gunung berapi, seperti gempa bumi, sukar untuk meramalkan.
"Katla boleh mula esok atau dalam 100 tahun, anda tidak tahu," kata Palsson. "Yang bisa kita lakukan adalah bersiap-siap."



hah ni lah keje aku ngn bebudak nih..yela mane taknya ngn kak fiza aku xle da nak manja2 terpakse la manja2 ngn budak2 nih hah..sek bek aku ngam ngn dorang nih..tu yang buat aku layan ko 2 nih... lub u oll la,,
















Jom tengok konsert kat DEWAN PHILHAMONIC PETRONAS TWIN TOWERS.


Ladies and Gentlemen,
Escape the hot weather by retreating to a soothing concert at Dewan Filharmonik PETRONAS (DFP). We have a fantastic line-up over the next 2 weeks: Russian Quartets by the MPO Chamber Players explores BORODIN’s famous string quartet on April 20;  Asiabeat takes centrestage on April 22 featuring Lewis Pragasam, Zainal Abidin, John ‘Kaizan’ Neptune, Caprice & Natasha Patamapongs; and don’t miss the chance to catch the incomparable Rachel Guerzo in the last of DFP’s Spotlight|Jazz series on April 27. Tickets are selling fast for all these concerts, so get yours now!
Call the box office at +603 2051 7007 or visit www.dfp.com.my for more information on booking your tickets.  

Many more concerts at www.mpo.com.my.

Please spread the word.


Huhuhu,,,,nih kesahnya..i hari dengan hati yang gumbira lagi berbunga bunga balik keje...bukan apa sonok ko ..petang dah balik umah..duk lame kat opis buat apa..kebetolan hari jumaat lak...apa lagi planning aku setiap minggu bersama Mr bubu..g soping pasar malam da...tertiba bubu ctau...


"sayang  i minggu depan g pd ngan dak2 opis.." aku yang duk sengeh dari hujung telinga tadi terus berubah muka..huhuhu..bukan apa xbiasa kena tinggal..adoiyai..trus ilang mood aku selera makn aku...huhuhu...aku xnak duk sorang..bubu cakap xleh ikut..uwahhghhh...TIDAKKKKKK....ayg nak gak ikut..huhuhuhu ayang xnak duk sesorang...huhu...
Bubu kasihanlah ayg plezzz.....kasihan kan lah...ayang xnak duk sorang2...huhuhu sampai hati huhulez...xmo bubu ayg xmo kena tggal....










Project Alpha kembali lagi. Ingat lagi tak dengan program realiti yang menampilkan penulis blog popular ni?
Bloopers oh bloopers! Fouziah Gous pun nak promote jugak tapi…
 dengar2, Project Alpha musim ke-2 ini lagi hebat sebab semua penulis blog yang tampil untuk edisi kali ini lebih mantap, lebih glamor dan lebih gah! Mmm… betul ke? Apa taknya,  tengok senarai blogger yang terlibat… Pergh! Semuanya adalah selebriti ternama termasuklah Azwan Ali!
Okay, jom kita tonton trailer ni dulu:
Kalau nak tahu senarai penuh, siapakah penulis blog yang bertuah untuk musim ini, kenalah tonton Project Alpha musim ke-2.
Project Alpha disiarkan secara langsung secara talian setiap hari selama 4 minit sahaja.
Okay, kat sini, list, macamana nak tonton Project Alpha. Ada banyak cara untuk tonton Project Alpha, antaranya:
Nak lebih puas lagi, Project Alpha akan disiarkan setiap minggu untuk 30 minit di Astro Hitz.tv. Di mana layarnya lebih besar dan kapasiti penontonnya juga pastinya meluas. Pasti rating akan naik punya!
Ini dia wajah-wajah blogger Project Alpha musim ke-2.
Selepas musim ke-2 bersiaran, pasti akan ada Project Alpha musim ke-3. Jadi, kepada korang yang bergelar blogger, bolehlah menyertai ujibakat dengan menghantar video sample audition di : www.projectalpha.ruumz.com/groups. Manalah tahu, kali ini, anda pula yang akan jadi popular dengan penangan Project Alpha!
Sebenarnya, pada hari ini, video Project Alpha musim baru telah pun boleh diikuti dengan rakaman Reunion Project Alpha musim pertama yang telah terbang ke Kuching. Jom tonton yang ni dulu ya.

Jutaan terima kasih kepada MAS dan Hotel 360 kerana menjadi  penaja 3 hari 2 malam di sana.
Syarikat penerbangan rasmi Malaysia Airlines dan Hotel 360, Project Alpha musim kedua juga mendapat sokongan daripada Adidas Action 3, naungan jalur lebar rasmi p1 W1MAX, mikrosit social rasmi Ruumz.com, portal talian rasmi thedailychilli.com, pendandan rambut dan persolekan rasmi A Cut Above, kosmetik rasmi Rimmel London, dan Millennium Hotel di Mayfair, London, UK.
Xia Xue, blogger paling famous.
Azwan Ali
waktu ini blog sebagai satu media untuk menyampaikan info dan pendapat. Jadi, tak secara langsung dapat menarik banyak syarikat untuk menaja blog dengan mengiklankan produk mereka.
Lagi pun, sfera blog kini dah jadi kegemaran orang Malaysia untuk menceritakan gaya hidup mereka yang pelbagai rencah dan asam garam.
Majlis Pelancaran Project Alpha 2
 Majlis Pelancaran Project Alpha 2 yang telah diadakan di Cathay Cineleisure, Mutiara Damansara pada 7 April 2010 lalu. Memang happening kali ini sebab ramai sekali media yang datang.

Tiga orang penting dalam menjayakan Project Alpha telah hadir untuk berucap. Antaranya, Mr. Sam Wong dari StarAsia Malaysia Sdn Bhd wakil dari Adidas Active 3, Encik Mohamad Idham Bin Nawawi dari Packet One Networks Sdn Bhd, Timothy Tiah dari Nuffnang dan Ms Tan Wai Fong dari Malaysia Airlines.
Mr. Sam Wong dari StarAsia Malaysia Sdn Bhd
Ms Tan Wai Fong dari Malaysia Airlines
Encik Mohamad Idham Bin Nawawi dari Packet One Networks Sdn Bhd
Budiey suka memetik ucapan dari Encik Idham yang menyatakan sokongan kepada media sosial kerana P1 memahami untuk turut sama-sama dengan media sosial dalam menyampaikan info kepada pelanggan P1 dengan lebih berkesan.
Lagi pun, pendapat dan pandangan yang diutarakan dalam media sosial seperti blog, Facebook dan Twitter mempunyai pengaruh yang besar dalam kuasa beli pengguna. Memang benar, pada masa sekarang ini, media sosial mempunyai cukup momentum dalam melahirkan impak segera dan berterus terang dalam kehidupan seharian kita.
Yang menariknya, kali ini Project Alpha meluaskan lagi lokasi pengambaran di lokasi yang lebih meluas iaitu di Ipoh Perak, Kuching Sarawak dan paling jauh setakat ini iaitu London.
Boss Nuffnang, Timothy pun turut hadir di majlis sidang media.
Di London krew produksi telah mengembara di beberapa tempat yang terkenal termasuk Mayfair, Trafalgar Square, Chelsea Football Stadium, Big Ben dan London Eye. Salah satu episod akan menyiarkan pengacara Jojo Struys menemuramah salah satu pemblog Asia terkemuka iaitu Xiaxue bersama dengan wartawan, artis serta peminat media sosial terkenal Malaysia, Niki Cheong.
Untuk musim ke-2 ini, seramai 7 orang penulis blog terkemuka ditampilkan iaitu duta jenama Adidas – Ninie Ahmad, selebriti tempatan Azwan Ali, wartawan & artis terkemuka Niki Cheong, pemblog makanan KY Teoh, Gareth Davies @ Shaolin Tiger yang lahir di Britain tetapi telah terbiasa dengan budaya Malaysia, pengikut fesyen Ringo Tan @ Cheesie dan wartawan serba boleh dalam Joe Lee @ Klubbkidd. Pemblog Singapura terkemuka, Xiaxue yang buat kemunculan khas di majlis ini.
Pada 7 April belah malamnya diadakan majlis perjumpaan kesemua penulis blog Project Alpha musim ke2 dengan rakan blogger yang lain. Di acara santai-santai itu juga blogger nampak happy kerana dapat bersua muka dan bergambar. Bukan itu sahaja, selepas makan-makan, jemputan dapat menonton filem Kick Ass. Memang best & lucu filem tu.
Ini dia gambar yang sempat Budiey ambil…
Blogger popular bersama penaja serta penganjur Project Alpha Season 2
Tu dia posing tak ingat dunia!
Selepas dilancarkan ada sidang media.
Host Emcee of the day!
tuan blog yang bertuah bersama blogger Project Alpha Season 2
Ada disediakan juga… booth Rimmel untuk menata rias.
Ada makan-makan lagi. Memanglah best!
tuan blog bersama hos Project Alpha… Jojo Struys! Dia ni memang happy go lucky!
Tenyeh jangan tak tenyeh.


p/s : siyess aku teringin bangat jadik cam dorang nih glamer bangat seyh...