4 September 2010

Demam

xsangka betol jumaat lepas badan aku mula terasa sengal2 dan sakit2 badan mmg xtahan sangat...so aku gagah kan diri pegi gak keje...pagi tu cam biasa aku sampai awal opis,,,aku rehat kat surau...lepas bangun dari tido kat surau badan aku mula lenguh2 sengal2 badan sampai satu tahap aku rase nak pitam..aku gagahkan diri lagi ..pegi jumpa si hajar bagitau aku xsihat..sik baik lah aku mmg xleh pose..hajar bagi aku telan ubat CF,mmg aku susah mkn ubat tapi aku mmg dah xtahan badan aku mula panas2...telan ubat dan aku kembali tido kat surau...sampailah ke petang tetap jugak badan aku kembali panas..aku telan lagi CF ..sampai lah ke petang waktu balik..memang xtau nak cakap bertapa sakit sengal2nya badan aku nih..nak balik pun aku rase xlarat nk berjalan apa x lagi nk drve keta.
Tapi aku tetap cuba..dalam hati aku dah terdetik ,ni mesti demam panas sbb aku terasa sejuk sgt2 sedangkan hajar  cakap aku panas..bayangkan seharian suntuk aku xberpeluh..mmg xda peluh malah lagi sejuk sampai meremang bulu roma aku..

Balik umah terus call bubu..die bawa g kinik..lepas dari tu aku xdapat bangun trus lenguh lumpuh..muntah2 badan aku panas mmg xdapat nk cite atau bayangkan yang kepala aku terase pusing pening sakit,,badan aku sengal2...time tu aku mmg xhingat apa ..asek ingatkan mak aku jerw...badan aku sakit sgt2..aku mkn apa saja minum telan air sebanyak mungkin tapi sume kuo balik asek muntah2 sampai badan aku lembik2...

Syukur lah ada bubu yang sudi datang jaga aku...aku mmg bertegas xnak ke hospital takut nt kna tahan hahahh aku kan takut ngn jarum ekekekek...tapi tulah alhamdullah aku sekarang dah makin pulih...atas desakan bubu mintak aku telan air 100 plus 3botol 1liter dan 3 botol air cap badak dan 8gelas besar air panas suam..sik baik cara nya berhasil..dan aku dah xpening lagi....nk ke tandas 5 minit skali mmg penat..tapi kata bubu itulah bagus buang haba badan...


p/s: pe2pun thaz syg sbb sudi susah payah datang jenguk dan jaga ayg ..ok lub u a lot...muah muah  muah..

4 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

makan ubat...
:)

zyra said...

hait! take care! mkn n mkn ubat jgn skip kalu nk cpt sihat... get well soon aite!

**Bila Comel Jadi Comot** said...

meniti thaz a lot fren

**Bila Comel Jadi Comot** said...

zyra-erm tgh cuba mkn nih nak telan air liur pun xdapat sakit sangat tekak nih mkn ubat xjalan..huhuhu
camne ni nak beraya dlm sakit nih...??

btw thaz a lot dear

Cuba Klik tengok apa jadi!