8 January 2011

JATUH & JUMPA

mak aih tengah aku duk berjalan- jalan masa nak pegi keje tu..cam biasa lah kul6.30 pagi aku dah gerak g keje ..dlm 5 ke 10 minit sampai lah kat parking keta aku kat tren star LRT tu..nampak gaya jalan tenang je..xda jammed..tahlah aku rase suma apa yang terjadi hari nih semua nampak tenang jer..udara nyaman je cuaca ok jer..
Cam biasa lepas parking akan ku tekan bottom alarm keta aku dan akan kua bunyi "ARM"..tengah duk jalan-jalan ke tangga ke stesen tren keta api..aku terpijak sesuatu ko..hah apa lagi berbekal kan cahaya lampu jalan..aku bonkok kan badan tgk ..apa benda ni terpijal nih..lain macam jer benjol kek selipar crock aku pakai nih...skali ko..hah.."""""GELANG EMAS BERANTAI """""aku terkejut gak..so aku amik..trase berat nya..xkan lah barang tipu xori memandangkan memang berat pahtu rupa cam emas lame..untuk memastikan yang gelang tadi asli aku ke tandas sambil selidik keadaan gelang bawah cahaya lampu flourecent 18w.sah..sah memang kompom lah emas916 ...wah...'makci kayo...' dahlah borat nih!!!!








So sampai opis aku tanya lagi kakak2 tempat keje aku..betol ke asli emas nih..yang sonok tu suma kakak tu suka plak ngn pattern dan corak..sambil2 tu kak bahyah boleh lak sound ..mahal nih ada dlm 4 ribu lebih nih nilai nih..diorang tanya "abg sayang hadiahkan ke???"..aku senyum jer..sambil buat muka blur2..woowooowooo...heheheheh

Xsabar tunggu tengah hari sebab nak kuo lunch..dalam hati aku asek pikir ..baik g gadai jer..dapat duit..boleh buat cam2 ngn duit tu..mau xnyer berat tuh emas nih..nak2 skng emas dlm market jatuh RM109 segram..sampai lah masa lunch..aku meluru baik punya ke kedai emas tanpa di temani sesape..sebab ni kan emas aku jumpa..so amoi cun tu tanya "can i help u??"..aku tunjuk je gelang amoi tu tanya lagi..mau trackin ka??aku cakap xla i mau tukarkan dengan wang boleh ka??"amoi tu cakap knpa mau tukar wang amoi..ini kalau u tarckin u amik latest desing lagi baguih ma.."aku xnak sebab aku cakap kat die aku malas dah banyak emas(coii cm poyok lak")padahal emas jumpa je pun..so amoi tu timbang ..

amoi itu cakap nilai wang tuk emas aku adalah RM4,359.97sen...
(waHHGHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!dalam hati aku berbunga2 ko...dasat tul betol2 aku xsangka banyaknyer duit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!waghhhhHHHghHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)




uiks dalam kepala nih berangan cam2 nak beli ko..duit tengah banyak tuh...


heheheh jap lagi tunggu guess here i come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




tengah aku duk syok tuh...amoi tu tegur amoi..betol nih mau amik cash xmau tukar woo ngn lain design..aku..geleng kepala sambil cakap XNAK!!! i mau duwittt jerw..


:
;
;
;
;
;
;
;;
;
;
;
;
;
;
;
;
;

;
;
;
;
;
;



so amoi tuh siap buat sume pengiraan dan tertiba tengah nak sambut duit yang amoi tuh nak bagi tertiba bunyik...




RINGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....WAKE UP!!!!!
BANGUN KEJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Celakak MIMPI  rupanya..tengok jam loceng aku kul5.30 masa tuk bangun bersiap g keje..




p/s :bila dalam perjalanan nak g keje cam biasa aku masih teringat mimpi tadi..konon2 berharap yang aku akan terpijak EMAS..ternyata itu hanya lah mimpi...coiiii sakit hati mak nyah!!!!

15 comments:

asyurul said...

hampeh...aku ingat betul tadi...aku pernah jumpa handphone dulu. gadai gak. dapat rm300. Kira ok la. hahaha!!

comel said...

ASY-hahah kalau betol mmg aku lah org paling gembira..hahahhhahah

rm300 ok apa,dari xda..sape nak bagi saje2 betol x??

janggut said...

anak haruuunn,tetipu tipah.kalau tak kompem malam ni rembat lagi sebatang nanospeed9900.

akmalhilmi said...

bapak syok weyh
huhu

velasrizal said...

kalaulah jd kenyataan kn best..

Jom Makan Di Anjung Selera Giant Bandar Kinrara

comel said...

janggut-hahahha xyah nak poyok ek bubu itu hanya mimpi da..huhuhu..

tapi kalau betol nano speed tuk u mesti kompom lah..

comel said...

akhmal-best2 mintak2 la jadik betol

comel said...

velas-mesti2 lame2 jadi betol..harap2 best2

Ct_hAjAr said...

choyyyy,,ngat bebetul..dah terpercaya dah tadi..siot..jerk..ekekkeke

comel said...

ct hajar-hahahah ko sama lah ngn si janggut tuh ngehngehngehngeh...

aque said...

ingat tol2 tadi.. huhuhuh.... ada3 jew..(^_^)~

**Bila Comel Jadi Comot** said...

aque-huhu memang berharap sgt2 betol tau sbb teringin sgt hahahahahah
amin

uMi aishah said...

adoi,baru nk mintak blanja blekberi satu!

c said...

hahhaha ..kono tipu hahaha
itulah kalau betol tadi mmg pakat sedekah kek kawan2 ekekek

cik aletheea : said...

hahahahha.....
mase sampai intro g kedai emas nak jual balik emas tu utk dapat duit dah agak dah ..nie mesti MIMPI punye.....
takkan le comel sanggup buat cam tu kan...kan.... hahahahha

Cuba Klik tengok apa jadi!