24 February 2010

Lunch Di Bole Bole Cafe GolfClub & kayuh basikal air & basikal darat.

berkumpul dan beriadah seronok gak...

kat ayer Keroh melaka...bila keluarga berkumpul...cam2 la ragam dan peel masing2..nak2 plak dah sampai tempat tuh siap ada mainan untuk golongan dewasa cam aku n ipar2 yang lain ekekekekek...kayuh mengayuh la jawabnyer walaupun hakikatnya aku xpandai kayuh huhahahahah....


Jalan cerita aku nih mungkinpanjang sedikit memandangkan aktiviti makan2 di luangkan sepanjang cuti CNY di melaka...jom pollow..cite citu aku nih...

hah sampai2 trus g makan kat club golf kat melaka ..pe dah name die BOLE BOLE CAFE..ekekek xle blah..hentam jela..angah yang belanja ekekekek...menu kat sini biasa2 jerw xda sedap ngat pun..aku makn simple2..yang lelain order western jerw..bubu mee hailam..pe mimpi da die makan tu...xkisah la janji keyang..bukan xnak makan kat stall kat luar tapi paham2 la CNY ramai sangat org..dan kitaorg nih suma ngan anak kecik budak kecik yg susah di kawal..so angah n a.amin bawa makan club golf jela..layan kan ajerw..
P/S : cute kan budak pompuan tu..namanyer putri anak buah bubu...cucu pompuan sulong ko...so ramai yang sayang dan di tantang bagai seorg putri ler...comei x???comei kan..da cam aku x??ekekek

Keyang makan kitaorang just kuar lepak kat lake park kat luar tu,,,,nama park tu "Taman Rekreasi Ayer Keroh" wah kat sini yang menariknya ada..cam2 fasilities dan paling penting..ko scroll ke bawah baca dan lihat gambar2 aku ni hah

Hah!tengok pemandangan tasik yang sangat menarik sebab laluan die nih sama ngn Zoo melaka..aku dan acik pe lagi pose selagi mampu n larat...

Hah!!!kan aku dah cakap..ko tengok siap ngn life safety jacket lagi aku nih..naik ape???hah ko tgk la tu..naik binatang kayuh dalam air..bukan bot atau perahu ok..pe benda tah nama die..aku panggil basikal air jerw..sebab kalau basikal biasa kita kayuh atas darat tapi yang ni speacial sikit sbb kayuh dalam air..hahahah layan dol...

Yang pasti bukan aku lah yang kayuh kuang kuang kuang..huhu xlarat dah sakit kaki aku..siap bole tersepit la kaki aku,,,sempat nangis jap xtahan sakit sehingga meninggalkan kesan..kesnyer da satu minah tuh nak reverse basikal air die so xtengok kitaorg kat belakang pe lagi..nak undur skali kaki ku yang kono..so bubu..gelakkan ajerw..sambil bebel #%$#$%%^&&^^&!!!!bising memekak kalau bila masa dgr bubu bebel vcam nenek kebayan...
memang best pastu barulah die pujuk..huhu sakit wooo..

Banyak mainan kat sini hah lupa lak nak ctau tambang nak kayuh benda alah nih murah jer 1 JAM di beri MASA untuk RM5 1 KEPALA la...so xkan ko larat nak kayuh selama tu..so boleh la tukar2 orang ok..kalau kaki ko kuat ke ko mmg hyper bab kayuh mngayuh nih so ko naik n kayuh benda alah ni sampai lebam xda sape nak marah...so RM5 tu skali ngn jacket la....best korang patut cuba..bukan ape sambil kayuh sambil nikmati pemandangan di susuli angin sepoi sepoi xpaham bahse kan..duk libas rambut pantene aku ni kan..ekekekek...

Ada lagi mainan lain..spt BASIKAL..Hah!!yang ni real punya basikal yang mmg kayuh atas darat punya ..so ko leh sewa la basikal nih pun da tambang sebanyak RM3 1 JAM..jadi ko leh pusing la satu taman kat tasik tu sampai la ko lebam..itupun salah satu senaman kaki n kepala lutut ok..lupa lak nak inform kalau nak naik basikal nih ada syarat..kalau kanak2 bawah umur 12 tahun kena bawa orang tua skali la masa nak bayar tambang sewa tu..dan xlupa jugak kad pengenalan haruslah di tinggalkan..bukan ape owner tu takut kang xpasal2 syiok ngt ko mengayuh raso sotim sonok lah naik basikal tu terrrbawak balik lak kan..mane lah tau aku xcakap..korang pun leh agak kan....hah!!uiks jgn kate xder zaman skng nih macam2 boleh jadi,,,nak rembat basikal kek taman pun ado kes tau..so bila dorang hold kad pengenalan secure la property dorg kan..kan...

so lepas nih sape2 yang nak pegi ke teringin nak pegi ke merancang nak pegi ke ko leh la datang kat sini..alah berdekatan ngn zoo melaka jerw...best..aku dah siap info lagi term n condition tuh..patut dah banyak dapat comison nih..ekekekek..xkisah la jnji sharing ngn korang bermakna aku caring ngan korang ok??!!

P/S : Sedih aku xtau bawak basikal..jenuh kayuh basikal tu..xjugak bergerak..tapi ni lah kenagan aku paling aku xle lupa..kayuh basikal xbergerak..tengok dak apiz rileks jo kayuh laju pun laju..aku???argHHHhhhh tension!!!!















14 comments:

janggut said...

orang kayuh basikal ke depan..dia kayuh basikal ke belakang punyer style..cuma imagine jap apo den kato ni....pastu golak bahak bahak bahak....

**Bila Comel Jadi Comot** said...

janggut aka bubu- kira kayuh gak tuh...ekekekekek

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

giler la...
patut la aku mcm ade bau ko kat melaka...
aku cuti melaka gak...
hahahaha...

fatenton said...

saya pun tak tau ada cafe ni kat melaka.. tak pernah tau pun..maybe i should try one day..
melaka best kan? :D

**Bila Comel Jadi Comot** said...

meniti-ekekekek...ko da turun melaka gak ek..tapi tulah comel xberjalan sgt pun sbb g pun niat nak mkn ikan bakar jo..tunggu entry untuk makan2 ikan bakar lak

**Bila Comel Jadi Comot** said...

fatenton-heheheh xtau ek..xpe2 comel kasi tau..kuikuikui...so nt boleh u pegi ok

melaka best ke??heheh best best xpuas nak kena g lagi pahni

Adlina Husaini said...

wah bestnya jejalan..ina suka jugak gi melaka..byk tempat dekat2..byk pulak tu kedai leh urut tapak kaki kalu lenguh2 :D

fikaryna said...

waa..bestnya naik akyuh2 dlm air..ryna pun suka tp naik yg kat tasik atiping je ler..romantik nyer bila dua2 kat tgh tasik..hik2..

**Bila Comel Jadi Comot** said...

fikar-romantik mmg romantik..tapi sakit tersepit boleh tahan gak huhuhu

**Bila Comel Jadi Comot** said...

adlina-owh yeke banyak comel xjmpa lak tempat tu klu u da pegi tempat tuh inform la kongsi2 ok

janggut said...

mana citer pasal makan ikan bakar plak?

**Bila Comel Jadi Comot** said...

jap ikan bakar nt akan di post xdan skng bz okeh..

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

arini my last day berentry~
aku akan ilang tuk jangka masa yg lama~
ko jaga diri~
tankiu sgt2~
rindu kat ko nti~

**Bila Comel Jadi Comot** said...

ayu- ko akn kemana nih OS ke..katne ko add ym comel lerw
comot_cancer@yahoo.com

Cuba Klik tengok apa jadi!