26 February 2010

IKAN BAKAR @ ALAHAI Kassim

aktiviti makan2 nih bermula selepas kitaorang balik dari tasek ayer keroh tuh trus menuju ke medan ikan bakar menghala ke air molek yang di panggil "ALAHAI KASSIM" cuba lah datang tempat die besar customer ramai..masakan pun sangat2 la sedap...



dalam duk menanti tuh aku dan bubu buat la apa yang patut ko...bergambar la yo...
Erm...nak di jadikan citer mungkin sebab tahun baru cina kot..orang ramai giler kat sini..kitaorng menunggu sampai sejam lebih..mate dah ngantuk xleh blah tggu ikan2 masak di bakar..mau sawan..bayangkan budak2 sampai mata merah2,,,kami lak memang kepenatan dek kerana petang tadi cam2 basikal kami kayuh..




Dalam lebam menunggu akhirnya sampai jugak menu hidangan yg telah di pesan..best wo..ok nama lauk kat atas nih..ikan pari bakar masak sambal dan ikan jenahak goreng tepung masam manis
Cam aku nih xmakan ikan2 pelik ikan2 besar nih lantak lah mahal mana pun ikan2 tu peberet aku....???ko tunggu kang aku tunjuk...


Hah ko tengok hidangan tu xke air liur ko meleleh jo...yummy..hah so mai aku kenalkan masakkan seterusnya yang berada di column 1-sotong celup tepung..memang sedap ranggup lagi sodap baitu...column ke2 lak..hah ni ikan peberet and the MOST 1..hahaha ikan kembung bakar masak masam manis..hahah lantak lah orang gelakkan aku xmkn ikan2 mahal nih tapi aku mmg xmkn ikan2 pelik besar ikan air tawar..memang xle...tekak aku xle nak telan...lidah aku xle nk terima..perut aku xnak hadam..mula la aku rase mual..oppppsss!!!sory terlebeh sudah...dan column ke 4 adalah udang masak pedas..wah..udang2 nih besar tau sampai jemu la kitaorg nak abiskan mknan nih sume..hah kalau udang aku makan..cuma aku xpandai kopek la...so aku kunyah ngan kulit2 ekekekekekek


Hah yang nilah kemuncak pada pengakhiran...hahah masing2 sudah tersadai..keyang mata ngantuk badan penat..so dalam kul12 lbh cmtu baru kitaorg tolak balik la...weh lupa lak..nk cakap..ko tengok lah kepala ikan kerapu tu..itu keje bubu yang menamatkan sisa2 terakhir..ekekekeek...keyang beb..hauwww!!!alhamdullillah....

So di kesempatan ini aku nak ucapkan terima kasih kat acik sebab die yang sudi belanja kitaorg SEFAMILY makan ikan bakar kat ALAHAI KASSIM nih..
thaz acik next time boleh repeat yo...

p/s :  hairan aku tengok ada lah customer tuh order ..pahtu balik cmtu jerw..mungkin tggu lame sangat makanan sampai dorang fedup so cabut je....












8 comments:

Janggut said...

rasanya kedai tu nama Ala kassim

**Bila Comel Jadi Comot** said...

alahai kassim da

Muhammad Safie said...

wehh..aku baru je balik dari makan kat kedai tu..perghh..serius ar sedap..ikan 3 rasa... udang goreng tepung...

**Bila Comel Jadi Comot** said...

safie- yeker..sedap kan sotong die mmg sedap ikan kembong garing yumyum...comel g masa CNY...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

sgt lazat...
hehehehe...

**Bila Comel Jadi Comot** said...

meniti-ko x g ke makan ikan bakar masa turun mlaka ritu

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

x...
aku makan yong tau fu & asam pedas...
woooo...
hehehehe...

**Bila Comel Jadi Comot** said...

meniti-ahahak....yontaufu rasenya kat kl bnyak..ekekke cuma asam pedas tu bleh lah..pe da org mkn la bda yg susah nak jmpa ekekek

Cuba Klik tengok apa jadi!