19 February 2010

Choiii hipokrit terpaksa atau sengaja??!!




Bukan  senang nak jadik diri sendiri,dan bukan senang nak jadi seseorang yang boleh di terima oleh semua orang.macam macam cara di buat semata mata bagi memuaskan semua mata pandang kita seikhlas mungkin dan sesempurna mungkin.Cuma ada kala ada sahaja yang tak berkenang.erm..susah kan??

Orang cakap dalam hidup tak boleh jadi hipokrit.hidup kena berlandaskan ajaran yang betol.hati kena jujur.semua perilaku juga tak boleh di buat buat.betol ke??tapi hakikat sebenar ramai yang sanggup jadi orang lain bukan diri sendiri semata mata untuk menyenangkan  si pemerhati dan juga orang yang di kasihi.tapi sehingga bila ia mampu membuatkan diri bertahan dengan aksi lakonan yang tiada producer..director ,crew serta pelakon terdiri dari diri dendiri..pemerhati adalah juri..iaitu dari kalangan
Kalangan  yang hanya tau melihat kecantikan hakikatnya pernah tak mereka memikirkan akan seksanya nak menjadi yang terbaik dan yang paling sempurna..

Sapa dalam dunia ni taknak cantik,lawa,manis,segak,macho??sape cuba bagi tau aku..ada??ada yang taknak ke??bohong lah..aku sendiri pun nak cantik nak lawa..nak comel..eh xyah comel dah ada..ekekekek
Tapi bukan senang ko..dari semua segi nak nmpak cantik..dalam dan luar  fizikal dan mental..seksanya nak maintain..tapi tengok pada kesanggupan setiap individu la.cam aku jugak lah..nak lawa katekan so kena sanggup bekorban la..hahahah..

Dalam hidup kita jugak..dapat kita lihat secara jelas keadaan sebenar bila mahu menjadi yang terbaik sanggup lakukan apa sahaja..suntik sana suntik sini..skang popular ngan botox bagai konon2 nak tegang nyah..huhahahah..tapi bila stop amik muka kelepek lawo lagi ubi goring tpong..huhu

Tapi itulah hakikat yang perlu di hadapi..nak cantik..tak kurang jugak yang sanggup berlapar untuk kelihatan cantik..tahan perut dari makan..diet la konon..ekekek ini kes aku lah..bukan apa baju dah makin santek patern2 yang keluar..kalau nak sarung xmuat sayang wooo..tengok orang pakai cantik jerw..so nak juga ia terletak elok di badan sendiri bak kate pepatah..ukur baju biar pada badan sendiri…baru la ngam ngam choice…ekekekek.Tapi aku walau diet disusuli dengan senaman rutin hujung minggu bersama kawan2 dan mr janggut aka bubu.

Hati sendiri tak pernah puas ngn apa yang ada..biasa lah…bukan ape nak jaga pandangan mata org pemerhati..kadang2 terase bila kita tidak miliki apa yang mereka miliki..nak jadi cantik cam Jessica alba..memang mimpi la kan..tapi kalau berduit sume boleh bikin bagi cun ,mantap,meletop.padu,gebu..wah sume lengkap la..cam paris Hilton la..dulu muka kampong giler tapi skng walau terkenal ngan ratu skandal + kontraversi tapi die mewah kaya dan berduit nak2 nama pak nya dah gah di mata dunia.huhuhu..so ape yang ko nak modified sume boleh janji ada duit ko…wah…!!!!arghhh..nak cantik nak lawa..hohoho….susah tau…memang orang cakap kecantikkan luaran datang dari hati yang bersih..hahahah..kalimah bermadah tahun bila ko pakai nih..skang jarang lah nak jumpa yang camtu..

Semua kalau boleh nak laki bini dorang cam artis baru bangga jalan seiring sejalan…boleh jalan daa…

P/s-kalau aku lebih suka jadi diri sendiri dari jadi orang lain yang jauh dari jiwa kita…merana idup…sape2 yang nak aku pun kena terima aku seadanya..kalau xboleh…maknanya bukan jodoh lah yo…

Pe2pun aku bersyukur n sgt bahagia dengan apa yang aku miliki skng…






















8 comments:

fikaryna said...

hidup nih kena banyak bertolak ansur even dgn famili, kawan n yg tersayang..kalau x..susah la nak saling memahami..x yah hipokrit..sbb xde pekdahnya..btl cakap comel..yg pntg bersyukur..huhu..

~ ReD ~ said...

baguss... bersyukur dgn apa yang ada...;)

Jijahh @ f.k said...

kecantikan luaran akan terhasil dari cantiknya dalaman ..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kalau nak belakon pon tak kan tahan lame nye...

**Bila Comel Jadi Comot** said...

fikar btol tu bersyukur dgn apa yang ada huhu..yg penting boleh terima seadanya

**Bila Comel Jadi Comot** said...

red-bersyukur bersyukur..syukur raihan ekekeekke

**Bila Comel Jadi Comot** said...

jijah -kecantikkan luaran juga tidak menjamin kecantikkan dalamn kdg2 da yg salah guna huhu

**Bila Comel Jadi Comot** said...

meniti-hahahh..belakon as a best actor

Cuba Klik tengok apa jadi!