7 January 2010

# Comel(^^)bubu

Bubu sakit mato..aku pun same tapi dah sembuh

petikan dari blog bubu..ciannyer...



Bapak lama giler aku tak menulis kat sini.Walaupun macam macam benda aku nak bagitau kat korang semua.tapi...terpaksa aku tangguhkan.2010..erm..Awal tahun 2010 ni macam kureng lucky sket la kat diri aku.ko bayangkan la time aku menulis ni pun aku guna sebelah mata saje.huh menci tul keadaan macam ni.Kenapa ko? 'aku kena sakit mata'.27tahun aku lum penah kena sekali pun penyakit berjangkit ni.dat why la aku kena teruk giler kot.kengkadang aku ushar muka aku kat cermin dah mcm alien dari planet elp plak.dengan merah mcm saga,bengkak..sakitnyer..

Awalnya aku ingat aku berjaya elak dari kena sakit mata ni sebab aku baru jer install new 'kapersky' dalam badan.rupanya tetap gagal.dalam famili aku tinggal adik fomfuan aku yang bongsu jer belum kena lagi.Tak tau la kot kot time aku menulis ni dia dah kena jugak! hahaha. giler jahat.lain lain semua merasa.famili kakak aku dia subcribe family pakej kot.Semua kena!Seronok ker kena sakit mata ni?oh! Best giler beb...tak caya ker?ko try la kena..

Kronologi sakit mata ni pengalaman aku la.1st time nak kena ko akan rasa mata ko kurang selesa.mula la terasa macam ada pasir dalam bijik mata ko tu.lepas tu bawah mata mula akan merah merah.Masa aku terasa nak kena time aku kat Pd time tahun baru.konon konon nak bawak ciktomchem aku mandi laut ..sekali sampai ujan panas la pulak.Time tu aku dah rasa kurang selesa dekat mata kiri aku.Mungkin disebabkan cuaca panas pastu aku dok kena hujan balik petang tu mata merah dah.Aku apa lagi malam tu cepat cepat gi klinik,memang aku dah boleh agak dah ni.mesti sakit mata.Doktor sah kan comfirm.

aku: doc,kalau dah kena sakit mata ni if i makan ubat,titis ubat leh cover jadi cancel sakit tak?
doc:you kalau dalam mata dah ada kuman,memang tak boleh.
aku:tapi doc macam mana sakit mata ni boleh berjangkit?
doc:blablablabla(aku rasa alasan doktor tu tak masuk akal)huh!!!!


Dipendekkan cerita.semenjak dari Ahad last week..sakit mata aku betul betul ketara dengan bengkak dan merah hingga la ke saat aku menulis ni.Jadinye awal tahun 2010 ni takda benda aku mampu buat dengan keadaan aku cemgini.Yang mampu aku berkabung kurantin di rumah jer la.uwaa...

  • Perkara paling best 'sakit mata' ni,cuti dapat lama tak perlu pergi kerja.Mc maa....
  • start 1hb 2010 aku belum lagi masuk kerja.(sowey bos!bukan aku pemalas okey.kang aku datang u all semua kena tak boleh celebrate chinese new year lagi haru)
  • Nak buat apa kerja rasa tak syiok,mengadap komputer lagi la rasa nak hangin jer.
  • kebiasaan sakit mata paling teruk ambil masa 2 week untuk pulih dan tambahan 1 week untuk kembali seperti asal.
  • Bila bangun pagi jer..nak bukak mata pun tak boleh.aduss!!sakit+gatal+bengkak semua ada.rasa mata ko penuh ngan taik mata
  • Satu kerja pulak pergi memana tak kira siang malam terpaksa aku pakai 'rayban hitam'sure org tengok nampak aku cam poyo.
  • Baru kejap tadi aku google dapat sket petua nak hilangkan sakit mata dengan cepat.(dapatkan teh bunga dari kedai singseh dan rebus hingga menggelegak.Setelah itu campurkan sedikit dengan gula untuk di buat minuman.)
p/s:Orang biasa cakap jika kita dapat sakit lama macam ni,maksudnya nak settlekan dosa dosa aku sebelum ni kot.. :( ini semua ujian untuk aku!













6 comments:

  1. is is is.. dulu i pon pernah sakit mata taww.. sgt laa siksa kan.. bila tunduk jeww mcm nak terjatuh bijik mata..haha

    dah sembuh bagus laa.. :) sehati sejiwa betul comel ngan bubu eh..hee

    ReplyDelete
  2. eyena-ekekekek...tula bole lak kena sama2 cuti n mc sama2 cuma comel je sembuh cepat dari die..

    ReplyDelete
  3. mak aih.. lamo sakit mato comel.. dapat d bygkan byk taik mata time bgun tdo..kehkehkeh..

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. comel2..nak tau tak~ care terbaik utk mengubati sakit mata adelah dengan bersihkan mata ngn air kencing sendiri~

    *bisik2* ni tipu je..jgn buat pulak..ni utk tipu org lain boleh la..ye?

    ReplyDelete
  6. alalala ..ciannye diaa ... now dah ok ke?

    ReplyDelete

Pinkygroupsaid

Popular

Total Pageviews