23 February 2010

Sefahaman penting dalam hubungan

uiks!..aku nak karang ape lak nih?diari ker..
Tapi tu lah..bukan per saje nak berkogsi cerita n dapatkan nasihat n pandangan kawan2 bloggers kan??boleh kan??

Dalam hubungan sefahaman itu sangat penting kan?mane taknye bukan senang sentiasa kita ada bersama nya.(oik jiwang lak..xpe2 nak kongsi jerw).
kalau xda persefahaman alamaknya hancur lah..kalau cmtu xkekal lah umah tangga sampai bebila.toleransi n tolak ansur sangat perlu dalam hubungan kita.kalau semua nak menang bila masalah nak selesai.setiap pasangan jugak ada ketidakpuasan hati dan juga rase kecil hati ngn pasangan masing2.kadang2 sehingga membawa kepada pergaduhan yg besar(aku?xla..aku alhamdulilah suma masih boleh di atasi)
bagi aku pergaduhan n perselisihan faham adalah satu tingkat di mana hubungan mencapai tahap kematangannya.Ada orang gaduh pasal cemburu,ada yang gaduh sebab xda masa untuk di luangkan,ada yg gaduh sebab kurang beri perhatian dan ada juga yg gaduh sebab terase terkonkong dengan pasangan masing2.Bila di soal tentang keadaan ini semua,kebanyakkan dari kita akan jawab"Sebab i sayang Dia" @ "i amik berat tentang u" yeker??tapi selesa x korang?aku?dia? ada yg suka bila setiap masa hidupnya sentiasa di monitor oleh pasangan ada sebahagianya lebih suka bebas yg selebihnya jenis xkisah ...Lantak lah....heheh cam2 kan?
itulah orang da kate kalau sayang pada yang satu datang la yg tercantik pun tetap juga pada yg satu.tapi perasaan boleh di baca ke oleh org luar?xboleh kan?dan ada yang kata juga kalau jodoh tak kemana.betol ker?tak juga!sebab kalau xtau nak menilai dan menjaga apa yang ada sebaik mungkin..ia akn hilang begitu sahaja.benda yang sepatutnya jadi hak kita tapi terlepas ke tangan org lain.betol....xcaya..mesti ada di antara korang yang pernah menyesal melepaskan die..tapi nak buat cmner kan benda dah lepas...so back to topic k..
Bergaduh bagai nak rak..memang benci tahap tapir lah..xnak dah tgk muka die..lantak la ape nak jadi jadi la..tapi sampai bila?? boleh ke korang hidup tanpa die walau sesaat??boleh ker??aku xbole...heheheh..tapi itulah makin benci menjadikan sayang makin kuat.korang percaya x bila selalu bergaduh hubungan kita jadi makin kuat..kukuh..dan matang.itu semua sebab ape?cam aku cakap lah SEFAHAMAN aka TOLAK ANSUR..betol kalau xder ini lah memang susah lah nak kekal..bole kekal tapi xlame la..betol x??

Aku bersyukur dgn apa yang aku ada kini.kehidupan yang aku impikan n cinta yang aku harapkan sehingga akhir hayat.alah bergaduh perkara biasa..bukan sebab ape pun mungkin perasaan sayang dah menebal kan..kalau x buat ape nak heran .betol x korang??

semua orang atas muka bumi ni nak hidup bahagia n sume orang impikan hidup yg sempurna bersama pasangan.tengok ajela..saat di ijabkabulkan bertapa terharunya si isteri saat si suami melafaskan lafas nikah sehingga mengalirnya air mata.bukan sedih korang..tapi gembira..sebab?mungkin terlalu banyak dugaan n halangan yang mereka tempoh untuk sampai ketahap sebuah ikatan yang sah.Belum lagi ke alam rumah tangga dan cahaya mata yang bakal di perolehi..tapi sampai bila boleh kekalnya sesebuah hubungan itu??sampai bila2 atau hanya 2 ke 3 bulan.tapi ape yang aku nak tekankan adalah sefahaman adalah penting bagi menjamin masa depan yang lebih menguntungkan.insyaALLAH janji Dia pada kita.

Pada korang selain sefahaman & tolak ansur apa cara lagi yang boleh mengekalkan hubungan kita kepada yang lebih baik.kalau aku?aku lebih suka melalui satu pengalaman bagi mematangkan hubugan pelajari n memperbaiki setiap kesalahan supaya ia dapat ditangani n paling penting membuatkan die sentiasa sayang aku walau dalam tidonya.(ekeekek jiwang la plak huhuk).

Apa pun aku sekarang bahagia n bersyukur dengan apa yang aku ada.ALHAMDULLILLAH...








7 comments:

Adam said...

yeah !! saya setuju..huhu..

**Bila Comel Jadi Comot** said...

heehehhe thaz adam sudi singgah n baca

Love Says it All~ said...

UPDATE MAKEUP CLASS:


20/12 : PERSONAL MAKEUP DI S.ALAM

15/1 : PERSONAL MAKEUP DI TERENGGANU
16/1 : PERSONAL MAKEUP DI KELANTAN

23&24 JANUARY : BRIDAL MAKEUP CLASS WITH EYRA RIZAL & AMY-AMEERA (2 DAYS)
TO REGISTER EMAIL: EYRARIZAL@GMAIL.COM/INFO@EYRARIZAL.COM
OR
SMS FULL NAME + IC AND SEND IT TO 016-2128740

HTTP://WWW.EYRARIZAL.COM
HTTP://WWW.LOVESAYSITALL.BLOGSPOT.COM

REGARDS,
EYRA RIZAL =)

**Bila Comel Jadi Comot** said...

byknyer offer klas makeup.anwy thaz

**Bila Comel Jadi Comot** said...

byknyer offer klas makeup.anwy thaz

fitri oh fitri said...

ye la, memang,, jika tidak, tiada la hari anniversary. haha.




www.fitridzulkifli.blogspot.com

**Bila Comel Jadi Comot** said...

fitri ekekekek...xmakeup pun ada gak anniversary kuikuikui

Cuba Klik tengok apa jadi!