21 September 2009

Aircond keta Rosak plak

Bahang kepanasan + angin sepoi2 xreti bahse 






tula dia isi perut keta bubu






Erm tension bubu yela semalam ok arini da xsejuk,,pe da..dapat tau xsejuk bila aku temankan bubu kuo g gemas..pe hal tah..adoi cmner nak raya nih...panas la..so xtau pe punca,masalah plak la aircond nih,,yela skng ngan hari2 orang masih beraya kedai banyak xbukak.kena lak..nasib..nasib..
nak xnak terpakse la usha gak kedai yang baiki aircond kan..kan..so mencari punya cari jumpa la satu kedai apek nih kat gemenchih..emm..btol ke x aku eja nama tempat nih..hah apek tu cakap boleh baiki katenyer nak kena solder kat aluminum rode.nasib baik da yang boleh buat..mane taknyer selama mencari tuh aku n bubu cam udang kena bakar dalam keta dah la cuaca panas gile kat luo..angin pun kuat cuma bila keta yang kami drive tuh benti trus bahang panas trase balik huhuhu..
so dalam 20minit la jugak aku kena tunggu orang tuh repair aircond.katanya charger untuk buka saja RM30,so anta kat expertise RM35 sbb orang tuh yang akn solder rode tuh nanti.so kat situ da kena RM65..hahahha duit lagik..kuikui..pahtu  aircond yang masih da lagi 70% tadi apek tuh da terrrrbuang lak so tank aircond da kosong la...kena lak toup lae..so harga tuk topup RM30 gas jenis R12 hahahaah yang nih bukan yang bagus punyer orang cakap bukan untuk alam sekitar..tapi nak wat camner yang tuh je yang ada kan..kan..hentam jela kang da balik kl buat lain.So total tuk baiki aircond keta bubu adalah RM95..xlame tuh aircond tu siap sudah..so balik la aku ke gemas dalam keadaan aircond keta da sejuk..ekekek leganyer,,nyamanyer..


COMEL



4 comments:

sI tEDI said...

tak dapat nak bayang kalau ekon rosak pastu hujan lagi...

ekekekekeke

lanz_evo7 said...

cantik baju rayer warna hijau 2,.. huhu

**Bila Comel Jadi Comot** said...

hahahah itula sI teDI..erm kalau ujan ngn ekon lak xder alamaknyer memandu dalam kabus la heheheheheh

**Bila Comel Jadi Comot** said...

lanz_evo7 hahahh yup baju raya tahun nih warna ijau walau warna tu warna yang paling comot xsuka da bubu yang suka layan kan ajerw..ekekekek

Cuba Klik tengok apa jadi!